مدیر عامل Illumina از رشد درآمد Grail در بحبوحه مبارزه پروکسی با Icahn خبر می دهد

مدیر عامل Illumina فرانسیس دسوزا در مورد درآمد Q1، خرید Grail

ایلومینا مدیرعامل شرکت فرانسیس دسوزا روز چهارشنبه از خرید بحث برانگیز Grail توسط این شرکت پس از دو برابر شدن درآمد حاصل از توسعه دهنده آزمایش سرطان در سال گذشته خبر داد.

قرارداد Grail کانون یک مبارزه پراکسی داغ بین Illumina و سرمایه گذار فعال کارل Icahn است. رگولاتورهای ضد تراست در ایالات متحده و اروپا همچنین به ایلومینا دستور داده اند که خرید 7.1 میلیارد دلاری Illumina را که در سال 2021 تکمیل شد، واگذار کند.

طبق انتشار درآمد سه ماهه اول ایلومینا، Grail در دوره سه ماهه منتهی به 2 آوریل 20 میلیون دلار درآمد کسب کرد. این 100 درصد بیشتر از 10 میلیون دلاری است که در مدت مشابه سال قبل گزارش کرده بود.

DeSouza به “Squawk Box” CNBC گفت که این فروش ها کاملاً توسط آزمایش غربالگری اولیه Grail انجام می شود که می تواند بیش از 50 نوع سرطان را از طریق یک خون گیری تشخیص دهد.

او خاطرنشان کرد که Grail تنها در سه ماهه اول 20000 آزمایش انجام داد.

دسوزا گفت: «تقاضای مشتریان واقعاً قوی بوده است.

او افزود که قرارداد Grail برای Illumina منطقی است و به چشم‌انداز توسعه قابل توجه بازار برای آزمایش اشاره کرد. DeSouza همچنین خاطرنشان کرد که این شرکت در بیش از 150 کشور جهان فعالیت می کند.

او گفت که ایلومینا همچنین در تلاش است تا راه هایی را برای بیماران بازپرداخت برای آزمایش 950 دلار شناسایی کند.

دسوزا به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «ما می‌توانیم این آزمایش را برای افراد بیشتری تسریع کنیم… نسبت به آنچه که Grail می‌تواند به تنهایی انجام دهد».

اما ایکان، که 1.4 درصد از سهام ایلومینا را در اختیار دارد، قرارداد Grail را “فاجعه بار” و “پایین جدید در حاکمیت شرکتی” خواند.

Icahn بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این سرمایه‌گذار فعال ماه گذشته یک مبارزه نیابتی را بر سر خرید Grail راه‌اندازی کرد و به دنبال کرسی‌هایی در هیئت مدیره ایلومینا بود و از شرکت خواست تا این معامله را لغو کند.

مقاومت او در برابر این معامله ناشی از تصمیم ایلومینا برای بستن آن بدون تایید قانونگذاران ضد تراست است.

کمیسیون تجارت فدرال در اوایل این ماه به ایلومینا دستور داد که خرید را واگذار کند و گفت که این معامله رقابت و نوآوری را خفه می کند. کمیسیون اروپا، نهاد اجرایی اتحادیه اروپا نیز سال گذشته به دلیل نگرانی های مشابه، این توافق را مسدود کرد.

Illumina در حال درخواست تجدید نظر برای هر دو دستور است و انتظار دارد تصمیمات نهایی در اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 صادر شود. هفته گذشته، یک دادگاه استیناف ایالات متحده اعلام کرد که بررسی سریع درخواست تجدیدنظر Illumina از دستور FTC را پیگیری خواهد کرد.