مدیر عامل DBS سنگاپور می گوید ، بانک ها در سال 2021 با دو خطر عمده روبرو هستند

سنگاپور – پیوش گوپتا ، مدیر اجرایی بزرگترین بانک DBS سنگاپور ، گفت: بانک های جهانی در سال آینده با دو جهت اصلی مواجه خواهند شد: افزایش پیش فرض ها و نرخ بهره بسیار پایین.

حمایت دولت در سرتاسر جهان خسارت اقتصادی همه گیر را کاهش داده است ، اما همچنین گوپتا روز دوشنبه گفت “اندازه واقعی” را كه مشكلات شركتها و خانوارها با آن روبرو است “پوشانده است. وی افزود: هنگامی که اقدامات حمایتی مجدداً انجام شود ، چنین مشکلاتی برجسته خواهد شد.

گوپتا به “Squawk Box Asia” CNBC گفت: “بنابراین من فکر می کنم سال آینده شاهد افزایش پیش فرض ها و بزهکاری ها در سراسر جهان باشیم.”

این اولین باری نیست که گوپتا در مورد افزایش نرخ پیش فرض در سطح جهان هشدار می دهد. اما او گفت DBS – مانند بسیاری از بانک های جهانی – در چند ماه گذشته ذخایر خود را با پیش بینی ضررهای احتمالی وام افزایش داده است.

من فکر می کنم با دولت جدید ایالات متحده ، اگر سخنان بین آمریکا و چین کمی خنک شود ، فکر می کنم این باعث تسکین اعصاب بازار شود و همچنین می تواند مفید باشد.

ماه ژانویه تا سپتامبر ، DBS 2.49 میلیارد دلار سنگاپور (حدود 1.87 میلیارد دلار) کل کمک هزینه را اختصاص داده است – بیش از چهار برابر مبلغ مربوط به مدت مشابه سال قبل ، این بانک ماه گذشته در انتشار درآمد سه ماهه سوم خود اعلام کرد.

وی افزود: “اکنون ، اینکه آیا کوانتوم ذخیره مناسب است ، حدس کسی است. من بی سر و صدا اطمینان دارم که ما به اندازه کافی کار کرده ایم.”

تحولات “مفید”

مدیر عامل همچنین گفت با توجه به اینکه انتظار می رود نرخ بهره در سطح جهانی برای مدت طولانی تری پایین بماند ، بانک ها همچنان با رشد حاشیه وام خود مبارزه خواهند کرد. وی افزود: افزایش فعالیت اقتصادی در سه ماهه سوم و کاهش احتمالی تنش های ایالات متحده و چین می تواند به جبران خطرات ناشی از نرخ پایین کمک کند.

گوپتا خاطرنشان كرد كه فعاليت در اقتصادهاي شمال آسيا مانند چين ، كره جنوبي و تايوان تقريباً به سطح قبل از دوره Covid برگشته است.

پیوش گوپتا ، مدیر اجرایی DBS Group Holdings.

برایان ون در بیک | بلومبرگ | گتی ایماژ

وی گفت: “بنابراین با از سرگیری فعالیت های تجاری ، این باید مفید باشد.” “من فکر می کنم با دولت جدید ایالات متحده ، اگر سخنان بین آمریکا و چین کمی خنک شود ، من فکر می کنم این باعث تسکین اعصاب بازار می شود و همچنین می تواند مفید باشد.”

در بازار خانگی این سنگاپور ، گوپتا گفت DBS هنوز هم می تواند سهم خود را در بازار رشد دهد ، حتی در شرایطی كه با ورود چهار بانك دیجیتال جدید ، فضای بانكی برای ایجاد لرزش تنظیم شده است. وی افزود که درآمد در سنگاپور در سطوح “بالای یک رقمی” رشد کرده است.

گوپتا گفت ، DBS یک بانک “یکپارچه” است که تقریباً در کل زنجیره ارزش بانکی شامل پرداخت ها ، حواله ها ، برنامه ریزی مالی ، تأمین مالی شرکت ها و سرمایه گذاری ها حضور دارد.

وی گفت: “بنابراین ، من فکر می کنم ظرفیت ما برای ادامه برتری و رشد در این بازار بسیار بسیار واقعی است.”