مدیر عامل شرکت Redfin می گوید که رونق بازار مسکن کوید می تواند حتی گرمتر شود

مدیرعامل کارگزار املاک و مستغلات ردفین روز دوشنبه به CNBC گفت: بازار داغ مسکن در طی شیوع ویروس کرونا ممکن است در صورت فروش خانه های بیشتری گرم شود.

گلن کلمن در “زنگ بسته شدن” گفت: “اگر ببینیم مردم راحت تر اجازه می دهند دیگران به خانه خود بیایند ، موجودی بیشتری در بازار خواهیم دید و همین امر باعث فروش خواهد شد.” “امروز ، ما قطعاً محدود به موجودی هستیم. خانه های کافی برای خرید مردم وجود ندارد.”

فروش خانه ها علیرغم خسارت قابل توجهی که توسط همه گیری ایجاد شده است ، تا حدی ناشی از افزایش انعطاف پذیری جغرافیایی کار از راه دور ، نقطه قوت اقتصادی بوده است.

درآمد کل Redfin برای 9 ماه اول سال 2020 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17.4 درصد افزایش یافته است. سهام Redfin از کمترین میزان خود در ماه مارس ، بیش از 400 درصد رشد کرده است. علاوه بر این ، iShares US Home Construction ETF بیش از 125 درصد از پایین ترین دوره شیوع آن در اواسط ماه مارس افزایش یافته است.

کلمن درباره بازار مسکن گفت: “من فکر می کنم هر هفته دیوانه تر نمی شود ، دیوانه تر می شود.” هنوز هم ، او اذعان کرد که گرما را نمی توان بی نهایت پایدار نگه داشت. “[Mortgage] نرخ ها زیر 3٪ است. این نمی تواند برای همیشه ادامه داشته باشد ، اما ما فکر می کنیم که می تواند تا سال 2021 ادامه یابد. “

کلمن افزود: “ما می دانیم که ، این یک تجارت دوره ای است. در صورت رونق رونق ، یک نیم تنه وجود خواهد داشت.” “این فقط مربوط به زمان آن است. ما فکر نمی کنیم که به زودی اتفاق بیفتد.”

کلمن ، که شرکت مستقر در آن در سیاتل خدمات خود را در سال 2006 آغاز کرد ، گفت: قدرت در بازار مسکن فعلی مشابه حباب وام مسکن در اوایل سال 2000 نیست. وی گفت: “استانداردهای اعتبار بسیار محدودتر از حد استاندارد است.”

کلمن گفت: “آنچه باعث این رونق می شود ، تقاضای واقعی این است که مردم بخواهند در جای دیگری زندگی کنند. حدس و گمان های کمتری وجود دارد. وام های درنده کمتر است. این فقط یک رونق اقتصادی نیست.” “این یک تغییر واقعی در رفتار مصرف کننده است ، جایی که مردم می خواهند به جای زندگی در مراکز اصلی شهری به مونتانا یا حداقل ساکرامنتو یا توسان بروند.”