مدیرعامل بوئینگ می گوید با وجود نقص اخیر، تولید 737 مکس افزایش یافته است

یک بوئینگ 737 MAX 8 در خارج از آشیانه در طول یک تور رسانه ای از بوئینگ 737 MAX در کارخانه بوئینگ در رنتون، واشنگتن نشسته است.

مت مک نایت | رویترز

بوئینگمدیر عامل شرکت دیو کالهون گفت که نقصی که در برخی از هواپیماهای 737 مکس شناسایی شده است مانع از برنامه های زنجیره تامین این شرکت برای افزایش تولید پرفروش ترین هواپیمای جت خود در سال جاری نخواهد شد.

روز پنجشنبه، بوئینگ مشکلی را در دو براکت از چندین براکت در بدنه عقب برخی از هواپیماهای 737 مکس، از جمله محبوب ترین مدل، مکس 8، فاش کرد و گفت که احتمالاً منجر به کاهش تحویل هواپیماها خواهد شد.

کالهون در جلسه سالانه سهامداران شرکت در روز سه شنبه گفت که شرکت برنامه خود را با تامین کنندگان تغییر نمی دهد، از جمله “افزایش نرخ های پیش بینی شده”. کالهون اضافه کرد که بوئینگ همچنین از نگهداری تجهیزات اضافی هواپیما راحت است “بنابراین زنجیره تامین ما بتواند سرعت خود را حفظ کند.”

سهام از هوا سیستم های روحیکه بدنه‌ها را می‌سازد، و بوئینگ هر کدام از نظرات کالهون بالا رفتند.

آخرین شماره در حالی منتشر می شود که خطوط هوایی مشتاق دریافت هواپیماهای جدید قبل از فصل شلوغ سفر تابستانی هستند. بوئینگ همچنین در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تولید هواپیماها است، هدفی که با بهبود زنجیره تامین از بیماری همه‌گیر، چالش برانگیز است.

Calhoun روز سه‌شنبه گفت که این شرکت در حال ارزیابی تأثیر این مشکل بر تحویل 737 Max است و از مشتریان عذرخواهی کرد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. او گفت که این موضوع بر هدایت بلندمدت شرکت تأثیری ندارد.

وی گفت که هواپیماهای جت مکس که تحت تأثیر این نقص قرار نگرفته اند به شرکت های هواپیمایی تحویل داده می شوند.

وی گفت: ما می دانیم که باید چه کار کنیم.

بوئینگ قرار است نتایج سه ماهه اول خود را در 26 آوریل گزارش کند.