متحدان DeSantis می توانند میلیون ها نفر را برای نامزدی ریاست جمهوری جابجا کنند

طبق گزارش‌ها، متحدان فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، در حال برنامه‌ریزی برای اجرای یک انتقال پول بحث‌برانگیز برای آزاد کردن ده‌ها میلیون دلار برای حمایت از کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 هستند.

دیسانتیس، که به طور گسترده به عنوان رقیب بالقوه اصلی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه شناخته می شود، در رقابت انتخاباتی فرمانداری سال 2018 خود پیروز شد و به راحتی در سال 2022 با کمک یک کمیته سیاسی ایالتی با جیب عمیق، انتخاب مجدد را به دست آورد. این گروه بیش از 225 میلیون دلار برای DeSantis جمع آوری کرده است و در حال حاضر نزدیک به 86 میلیون دلار پول نقد در دست دارد.

اما اگر دیسانتیس تصمیم بگیرد که برای ریاست جمهوری نامزد شود – همانطور که به طور گسترده انتظار می رود در هفته های آینده انجام دهد – از نظر قانونی از ریختن آن صندوق جنگ به خزانه مبارزات انتخاباتی فدرال خود منع می شود. این به این دلیل است که قانون فدرال انتقال وجوه سیاسی در سطح ایالتی را به انتخابات ملی ممنوع می کند.

در عوض، متحدان فرماندار می توانند تلاش کنند تا آنها را به یک ابر PAC فدرال طرفدار DeSantis منتقل کنند، که لازم است مستقل از نامزدی احتمالی او برای ریاست جمهوری باقی بماند. روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از افراد مطلع گزارش داده است که این طرح ها در حال انجام است.

شانا پورتس، مشاور حقوقی ارشد مرکز حقوقی کمپین ناظر دولتی غیرانتفاعی، در مصاحبه ای گفت: «این راهی است که ما انتظار داریم DeSantis طی کند».

گروه پورت استدلال می کند که چنین انتقالی از کمیته ایالتی تحت کنترل نامزدها به یک ابر PAC فدرال غیرقانونی است. اما کارشناسان دیگر با این نظر مخالف هستند و پورت اذعان کرد که کمیسیون انتخابات فدرال “در این زمینه دندان لازم را نداشته است.”

تاریخچه ای برای حمایت از این ادعا وجود دارد: FEC اجازه مانور مشابهی را در طول رقابت کنگره 2020 نماینده بایرون دونالدز، R-Fla داد.

دونالدز، نماینده سابق ایالت، کمی قبل از نامزدی در کنگره، از ریاست کمیته سیاسی خود، “دوستان بایرون دونالدز” استعفا داده بود. چند ماه بعد، آن گروه ایالتی بیش از 107000 دلار به یک کمیته سیاسی مستقل فدرال که از نامزدی دونالدز حمایت کرد کمک کرد.

مرکز حقوقی کمپین شکایتی را به اتهام نقض ممنوعیت استفاده از بودجه غیرفدرال یا “پول نرم” برای انتخابات فدرال متهم کرد. اما FEC هیچ اقدامی در مورد این موضوع انجام نداد، زیرا متقاعد نشده بود که دونالدز پس از استعفا، حرکات گروه دولتی را کنترل می کند.

دوستان ران دیسانتیس می توانند به زودی سعی کنند یک کیسه پولی تقریباً 800 برابر اندازه دونالدز منتقل کنند. اما کارشناسان می گویند وقتی پای قانون به میان می آید، اندازه اهمیتی ندارد.

بردلی اسمیت، کمیسر سابق FEC جمهوری خواه، درباره انتقال احتمالی وجوه گفت: «در نهایت، اصول حقوقی واقعاً با مقدار پول تغییر نمی‌کند».

اسمیت گفت: “تلقی اساسی من از آن این است که فکر نمی کنم آنها با مشکل واقعی روبرو شوند.”

به نظر می رسد کمیته ایالتی، دوستان ران دیسانتیس، خود را برای این انتقال آماده کرده است. این گروه این هفته سناتور ایالتی بلز اینگوگلیا، متحد جمهوری خواه DeSantis را به عنوان رئیس آن انتخاب کرد. وب‌سایت کمیته، که ماه گذشته DeSantis را به‌عنوان «شخص مرتبط» خود فهرست کرده بود، اکنون اینگوگلیا را فهرست کرده است.

سناتور ایالتی در بیانیه ای برای CNBC انتصاب خود را تایید کرد که مشخص نمی کند بر انتخاب نامزدهای سطح ایالت تمرکز خواهد کرد. در عوض، بیانیه اینگوگلیا می‌گوید که این گروه «کودکان را در اولویت قرار خواهند داد» و لفاظی‌هایی را که فرماندار در مبارزه بسیار تبلیغاتی خود برای ممنوع کردن برخی بحث‌های کلاسی درباره هویت جنسیتی و گرایش جنسی به کار می‌برد، تکرار می‌کند.

سخنگوی Ingoglia بلافاصله برای اظهار نظر بیشتر در دسترس نیست.

دوستان ران دیسانتیس مجاز به پذیرش مشارکت های نامحدود از اهداکنندگان هستند، و این نشان می دهد. این گروه در سال‌های اخیر کمک‌های 10 میلیون دلاری را از هتلدار رابرت بیگلو، و 5 میلیون دلاری را از کن گریفین، مدیر عامل صندوق تامینی دریافت کرده است، در میان بسیاری دیگر که بسیار بیشتر از سقف 6600 دلاری است که افراد می‌توانند به کمیته‌های انتخابات ملی بدهند.

بیگلو همچنین خود را به‌عنوان اهداکننده برتر Never Back Down معرفی کرده است، یک ابر PAC که می‌گوید تا کنون بیش از 33 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است زیرا DeSantis را تشویق می‌کند تا برای ریاست جمهوری نامزد شود.

سخنگویان Never Back Down درخواست‌های CNBC برای اظهارنظر در مورد انتقال گزارش شده کمیته ایالتی وجوه را رد کردند.

در همین حال، به نظر می رسد که دیسانتیس در حال آماده شدن برای راه اندازی کمپین ریاست جمهوری است.

دیسانتیس با حمایت یک مجلس قانونگذاری ایالتی به شدت جمهوری خواه، دو ماه قبل را صرف گذراندن مجموعه‌ای از سیاست‌های دولتی جدید کرد که به طور کلی نوع دستور کار پوپولیستی و متمرکز بر فرهنگ را نشان می‌دهد که انتظار می‌رود او در مسیر مبارزات انتخاباتی از آن حمایت کند.

قانون‌گذاران ایالتی جمهوری‌خواه همچنین تدابیری را تصویب کردند که به دیسانتیس اجازه می‌دهد بدون استعفا از سمت فرمانداری نامزد ریاست جمهوری شود و سوابق سفر خود را از دید عموم محافظت کند.

بر اساس خبرگزاری های مختلف، او همچنین میزبان انبوهی از شام ها و رویدادهای دیگر با اهداکنندگان احتمالی جمهوریخواه بوده است.

روی بیلی، یک باندلر تگزاسی که اخیراً با دیسانتیس ملاقات کرده است، در تماسی با CNBC، ستایش فرماندار را خواند. بیلی گفت: “من به او گفته ام که امیدوارم وارد شود و با دعا به آن فکر کند و در صورت انجام این کار، آماده حمایت از او هستم.”

با این حال، ظاهراً این روند نتایج متفاوتی را به همراه داشته است. بلومبرگ گزارش داد، استیو شوارتزمن، بزرگ‌دان جمهوری‌خواه، پس از جلسه اخیر، از مشارکت در تلاش‌های دیسانتیس خودداری کرد.

در صورت موفقیت آمیز بودن، انتقال پول نقد از کمیته ایالتی DeSantis به یک ابر PAC نیز می تواند به معکوس کردن لغزش نزولی فرماندار در برخی از نظرسنجی ها در رقابت اولیه بالقوه کمک کند.

ترامپ در حالی که در هر فرصتی که در دسترس بود به دسانتیس سرکوب می‌کرد، حتی پس از متهم شدن به جعل سوابق تجاری و متهم شدن به سوء استفاده جنسی و افترا، به‌عنوان پیشتاز پیشتاز بود. ترامپ که در دو پرونده فدرال و یک پرونده در جورجیا نیز تحت بازجویی جنایی قرار دارد، نسبت به اتهامات تجاری خود بیگناه است و درخواست تجدید نظر در مورد حکم آزار جنسی را داده است.

برخی از کارشناسان، مانند کارشناسان مرکز حقوقی کمپین، استفاده از بودجه ایالتی در سطح فدرال را یک خلاء می دانند. اما اسمیت، کمیسر سابق جمهوری خواه FEC، خاطرنشان کرد که نامیدن آن به عنوان یک خلاء به معنای غیرقانونی نبودن آن است.

او گفت: «من فکر می‌کنم این شکاف به دلیل نگرانی‌های جدی قانون اساسی وجود دارد. “نقطه گریز یک فرد، سخنرانی شخص دیگری است که طبق قانون اساسی حمایت شده است.”