مایکروسافت Fabric از جمله Copilot برای Power BI را راه اندازی کرد

اسکات گاتری، معاون اجرایی گروه هوش مصنوعی و ابری مایکروسافت، در اجلاس CIO مایکروسافت در ردموند، واشنگتن، در 1 فوریه 2023 سخنرانی می کند.

مایکروسافت

مایکروسافتسرمایه گذاری هنگفت در چت ربات های هوش مصنوعی راه خود را به تجزیه و تحلیل داده ها پیدا کرده است.

مایکروسافت پس از سرمایه‌گذاری 13 میلیارد دلاری خود در OpenAI و تلاش‌های اولیه برای جاسازی فناوری هوش مصنوعی در موتور جستجوی Bing و سایر محصولات مانند ایمیل، ورد و اکسل، یک ربات چت (یا Copilot) راه‌اندازی می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد درک درستی از این موضوع داشته باشند. اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده های شرکتی

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

در اینجا بزرگترین تماس های تحلیلگران دوشنبه وجود دارد: Apple، Nvidia، Amazon، DraftKings، Nike، Snowflake و موارد دیگر.

CNBC Pro

فراتر از ربات چت، مایکروسافت در حال راه اندازی یک نام تجاری جدید به نام Fabric است که هفت محصول داده را زیر یک چتر گرد هم می آورد. این شبیه به معرفی مجموعه نرم‌افزار بهره‌وری آفیس در سال 1990 است و مایکروسافت در زمانی که مشتریان کمربند خود را می‌بندند، از فرصت‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها استفاده می‌کند.

Fabric به گونه ای طراحی شده است که مشتری می تواند یک نسخه از داده ها را ذخیره کند و در چندین برنامه با آن کار کند. برای مثال، می‌توان از داده‌ها در Synapse Data Science برای همکاری در مدل‌های هوش مصنوعی و نرم‌افزار هوش تجاری Power BI برای ساخت نمودارها و داشبورد بهره‌برداری کرد.

اسکات گاتری، معاون اجرایی مایکروسافت گفت: “شما یک متر دارید، به طوری که اگر سیستم BI شما کمتر استفاده می شود، می توانید آن را برای قسمت های دیگر خرج کنید، یا اگر انبار داده شما کم استفاده است، می توانید آن را در BI متر خود خرج کنید.” گروه ابر و هوش مصنوعی “شما مجبور نیستید برای همه چیز جداگانه هزینه کنید. و من فکر می کنم که در نهایت باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها برای مشتریان می شود.”

یک Copilot واحد برای ابزارهای موجود در مجموعه مایکروسافت فابریک، که شامل Data Factory، Synapse Data Engineering، Synapse Data Warehousing، Synapse Real-Time Analytics و یک ابزار نظارتی جدید به نام Data Activator، علاوه بر Power BI و Synapse Data در دسترس خواهد بود. ساینس، سخنگوی مایکروسافت گفت.

فناوری جدید برای کار کردن به تخصص فنی نیاز ندارد. هر کسی می‌تواند Power BI را باز کند و ایده‌ای را برای یک گزارش در Copilot تایپ کند، یا روی تعداد انگشت شماری از ایده‌های تولید شده به‌طور خودکار کلیک کند. پس از نمایان شدن یک صفحه پر از نمودارهای قابل تنظیم، کاربر می تواند سؤالی در مورد داده ها تایپ کند و پاسخ را به زبان انگلیسی ساده دریافت کند.

اوایل این ماه، نیروی فروش Tableau GPT را اعلام کرد که قادر به ایجاد نمودار در پاسخ به درخواست های متنی است.

Arun Ulagaratchagan، معاون شرکت برای داده های Azure در مایکروسافت، گفت که Fabric “جامع تر از آنچه تاکنون در بازار اعلام شده است.” او گفت که Copilot قادر خواهد بود با استفاده از زبان Data Analysis Expressions مایکروسافت در Power BI فرمول بنویسد.

داده‌های Fabric در یک سیستم ذخیره‌سازی واحد به نام OneLake قرار می‌گیرند که کاربران می‌توانند به عنوان فایل‌های محلی روی رایانه‌های شخصی به آن دسترسی داشته باشند، مشابه روشی که سرویس همگام‌سازی و اشتراک‌گذاری فایل‌های OneDrive مایکروسافت برای مشترکان نرم‌افزار بهره‌وری مایکروسافت 365 کار می‌کند. کاربران می‌توانند داده‌های ذخیره شده در آن را مشاهده کرده و نسبت به آن اقدام کنند آمازون وب سرویس S3 و گوگل فضای ذخیره‌سازی ابری Google Cloud Platform، و آنها نیازی به کپی کردن ندارند.

بوریس اولسون، تحلیلگر در پژوهشگر فناوری Forrester، گفت که بر اساس اینکه مایکروسافت چگونه معماری فناوری را ساخته است، “قطعا به آنها کمک می کند تا سهم بیشتری از بازار را بدست آورند.”

اولاگاراتچاگان گفت مایکروسافت دو سال پیش کار روی Fabric را آغاز کرد. این شرکت هنوز قیمت نهایی را اعلام نکرده است.

همچنین در روز سه‌شنبه، مایکروسافت اعلام کرد که در ماه ژوئن پیش‌نمایش یک Windows Copilot در سیستم عامل ویندوز 11 خود را آغاز خواهد کرد.

پانوس پانای، مدیر تولید مایکروسافت در یک پست وبلاگی نوشت: «درست مانند چت بینگ، می‌توانید طیف وسیعی از سؤالات از ساده تا پیچیده را از Windows Copilot بپرسید.

تماشا کردن: مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا در مورد رابطه OpenAI، هوش مصنوعی مولد، قرارداد Microsoft-Activision

مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا در مورد رابطه OpenAI، هوش مصنوعی مولد، قرارداد Microsoft-Activision