لیگ ها، رسانه ها ائتلاف شرط بندی ورزشی مسئول تشکیل می دهند

کانزاس سیتی چیفز، تراویس کلس در یک چهارم اول پس از دفاع از فیلادلفیا ایگلز ایمنی مارکوس اپس در جریان Super Bowl LVII یکشنبه، 12 فوریه 2023، در گلندیل، آریزونا، یک ضربه داون به دست آورد.

ریچ سوگ | ستاره کانزاس سیتی | سرویس تریبون نیوز | گتی ایماژ

لیگ های حرفه ای برتر کشور با برخی از پخش کننده های تلویزیونی برای مقابله با تبلیغات غیرمسئولانه شرط بندی ورزشی همکاری می کنند.

NFL، NBA، NHL، MLB، WNBA، NASCAR و MLS به شرکت های رسانه ای NBCUniversal و Fox پیوسته اند تا ائتلافی برای تبلیغات شرط بندی ورزشی مسئولانه تشکیل دهند. این ائتلاف به رهبری معاون سیاست عمومی و امور دولتی NFL، جاناتان نبوی، با هدف تنظیم تبلیغات شرط‌بندی ورزشی در حالی که سیل تلویزیون، اینترنت و رسانه‌های چاپی را فرا گرفته است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که شرط‌بندی ورزشی در ایالت‌های بیشتری قانونی می‌شود و مخالفان نگران هستند که تبلیغات آن خردسالان را هدف قرار دهد.

سی و سه ایالت و ناحیه کلمبیا بازارهای شرط بندی قانونی را راه اندازی کرده اند از زمانی که یک پرونده مهم در دادگاه عالی ایالات متحده در سال 2018 راه را برای هر ایالتی برای ارائه شرط بندی ورزشی قانونی هموار کرد.

طبق گزارش انجمن بازی های آمریکا، در سال 2022، درآمد شرط بندی های ورزشی تجاری به 7.5 میلیارد دلار رسید که تقریباً 75 درصد از رکورد 4.3 میلیارد دلاری سال 2021 افزایش یافته است.

ائتلاف روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «از آنجایی که قانونی‌سازی شرط‌بندی ورزشی در سراسر کشور گسترش می‌یابد، ما احساس می‌کنیم که ایجاد نرده‌های محافظ در مورد نحوه تبلیغ شرط‌بندی ورزشی برای مصرف‌کنندگان در سراسر ایالات متحده ضروری است. “هر یک از اعضای ائتلاف احساس مسئولیت می کند که مطمئن شود تبلیغات شرط بندی ورزشی نه تنها برای مخاطبان مناسب مورد هدف قرار می گیرد، بلکه همچنین این پیام با دقت ساخته شده و با دقت ارائه می شود.”

ائتلاف خود را داوطلبانه توصیف می‌کند و می‌گوید که برای اطمینان از اینکه تبلیغات شرط‌بندی ورزشی فقط بزرگسالان در سن قانونی شرط‌بندی را هدف قرار می‌دهد، تلاش خواهد کرد. عادات قمار بیش از حد یا غیرمسئولانه را ترویج نمی کند. با طعم خوب باقی می ماند؛ و گمراه کننده نیست

این گروه همچنین از ناشران می‌خواهد تا بازبینی‌های داخلی مناسبی از تبلیغات و بررسی شکایات مصرف‌کنندگان را انجام دهند.

دیوید هایهیل، مدیر کل شرط‌بندی ورزشی NFL گفت: «شرط‌بندی ورزشی قانونی راه دیگری را به طرفداران ارائه می‌دهد تا با ورزش‌های مورد علاقه‌شان درگیر شوند». “اما همانطور که ما باید از پیشگیری و تامین منابع مربوط به قمار حمایت کنیم، باید مراقب نحوه ارائه و تبلیغ شرط بندی های ورزشی برای مصرف کنندگان نیز باشیم و این ائتلاف باید در این امر کمک زیادی کند.”

شورای ملی مشکل قمار از این ائتلاف قدردانی کرده و قول داده است که با آن برای “کاهش بهتر آسیب های مربوط به قمار” همکاری کند.

افشا: NBCUniversal شرکت مادر CNBC است.