لوگان رئیس فدرال رزرو دالاس می گوید که داده های فعلی هنوز توقف افزایش نرخ بهره را توجیه نمی کند

لوری کی لوگان، رئیس و مدیر اجرایی تازه منصوب شده بانک فدرال رزرو دالاس، در این تصویر بدون تاریخ که در 11 می 2022 به دست آمده است، نشان داده شده است.

فدرال رزرو دالاس | از طریق رویترز

رئیس فدرال رزرو دالاس، لوری لوگان، روز پنجشنبه گفت که داده های اقتصادی تاکنون، نادیده گرفتن افزایش نرخ بهره در نشست بعدی بانک مرکزی در ماه ژوئن را توجیه نمی کند.

لوگان ضمن اشاره به پیشرفت هایی در کاهش تورم و خنک کردن بازار کار، گفت: فدرال رزرو هنوز برای دستیابی به هدف خود برای ثبات قیمت ها باید کار انجام دهد. لوگان در این سال یکی از اعضای رای دهنده کمیته بازار آزاد فدرال تعیین نرخ است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

فدرال رزرو می تواند در نشست ژوئن خود یک افزایش نرخ بهره «جانشین» را تصویب کند

CNBC Pro

او در اظهارات آماده شده برای سخنرانی در جمع بانکداران در سن آنتونیو گفت: «پس از افزایش محدوده هدف برای نرخ وجوه فدرال در هر یک از 10 جلسه اخیر FOMC، پیشرفت هایی داشته ایم. “داده‌های هفته‌های آینده هنوز می‌تواند نشان دهد که نادیده گرفتن یک جلسه مناسب است. اما از امروز، ما هنوز آنجا نیستیم.”

قیمت‌گذاری بازار نشان‌دهنده این انتظار است که فدرال رزرو در نشست 13 تا 14 ژوئن، چرخه افزایش نرخ را متوقف کند که در 22 مارس آغاز شد. احتمال 26 درصد افزایش 0.25 درصدی در جلسه، اگرچه در روزهای اخیر شانس افزایش یافته است.

مانند سایر مقامات فدرال رزرو که اخیرا صحبت کرده اند، لوگان تاکید کرد که این تصمیم در نهایت بر اساس داده های مربوط به تورم و اشتغال است که هنوز قبل از جلسه بعدی خواهد آمد.

اما او ابراز نگرانی کرد که آنچه تاکنون دیده است نشان دهنده تأثیر اندکی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو است که در مجموع 5 درصد بوده است.

لوگان با اشاره به هدف بلندمدت فدرال رزرو گفت: “ما هنوز پیشرفت لازم را نداشته ایم. و از اینجا تا تورم 2 درصدی فاصله زیادی داریم.”

او خاطرنشان کرد که نقطه تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی شاخص اصلی قیمت مخارج مصرف شخصی، با سرعت سالانه 4.9 درصد در سه ماهه اول اجرا شد. این بالاتر از سرعت 4.4 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2022 بود.