لایحه محدودیت بدهی تکمیل خط لوله گاز ویرجینیای غربی را سرعت می بخشد

در 29 سپتامبر 2019، در امتداد خط لوله دره کوه در حال ساخت در نزدیکی الیستون، ویرجینیا، طول‌هایی از لوله منتظر می‌ماند تا در زمین گذاشته شود.

چارلز ماستولر | رویترز

لایحه محدودیت بدهی دو حزبی که توسط جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در آخر هفته تصویب شد، تصویب کلیه مجوزها برای خط لوله گاز طبیعی ویرجینیای غربی را تسریع می بخشد و بررسی های زیست محیطی را تحت یکی از قوانین زیست محیطی مهم این کشور محدود می کند.

خط لوله Mountain Valley که توسط سناتور جو مانچین، DW.Va. ترویج شده است، گاز طبیعی را 303 مایلی از ویرجینیای غربی به جنوب شرقی منتقل می کند و بخشی از آن از جنگل ملی جفرسون عبور می کند. ساخت خط لوله 6.6 میلیارد دلاری تقریباً به پایان رسیده است، اگرچه برنامه ها برای چندین سال به دلیل مشکلات قانونی به تعویق افتاده است.

فعالان آب و هوا و حقوق مدنی و برخی از دموکرات های ایالتی به شدت با این خط لوله مخالفت کرده اند. دانشمندان بارها هشدار داده اند که کشور باید تصویب پروژه های جدید سوخت فسیلی را متوقف کند و انتقال انرژی پاک را تسریع بخشد تا از بدترین اثرات تغییرات آب و هوایی جلوگیری کند.

در حالی که دولت بایدن یک دستور کار تهاجمی آب و هوایی را تحمیل کرده است، رئیس جمهور همچنین اقداماتی را برای تقویت تولید سوخت فسیلی و همکاری با مانچین و جمهوری خواهان انجام داده است، زیرا آنها استدلال کرده اند که برنامه های آب و هوایی رئیس جمهور امنیت انرژی ایالات متحده را به خطر می اندازد.

منتقدان خط لوله Mountain Valley می گویند که این خط لوله از میان جوامع بومی عمدتاً روستایی و کم درآمد عبور خواهد کرد و تلاش های کشور را برای مهار انتشار سوخت های فسیلی و آلودگی که به طور نامتناسبی به جوامع عدالت زیست محیطی آسیب می زند، تضعیف خواهد کرد.

ژان سو، مدیر برنامه عدالت انرژی در مرکز تنوع زیستی، “توافق سقف بدهی کثیف اساساً حمله ای به آب و هوا و خانواده های کارگری ما است. این یک بمب آب و هوا… و تهدید سلامتی برای هر جامعه ای است که در مسیر خود قرار دارد.” طی تماسی در روز سه شنبه گفت. رای دادن کنگره به توافق سقف بدهی پاک بسیار حیاتی است.

طرفداران می گویند این خط لوله برای تقویت امنیت انرژی داخلی ایالات متحده حیاتی است و این طرح در حال حاضر نزدیک به اتمام بوده و قرار است به جلو برود.

رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن در مورد توافق خود با رئیس مجلس نمایندگان کوین مک کارتی (R-CA) برای افزایش سقف بدهی ایالات متحده در کاخ سفید در واشنگتن، 28 مه 2023 صحبت می کند.

جولیا نیکینسون | رویترز

لایحه محدودیت بدهی مجوزهای فدرال خط لوله را تسریع می کند و بازبینی قضایی را محدود می کند. با این حال، این پروژه همچنان می تواند متوقف یا با شکایت های قضایی مسدود شود.

شرکت انرژی ایالات متحده Equitrans Midstream Corporation در اوایل این ماه گفت که پیش‌بینی می‌کند خط لوله را تا پایان سال به پایان برساند، اما افزود: “ریسک و عدم اطمینان قابل توجهی از جمله در مورد دعاوی فعلی و احتمالی وجود دارد.”

عبدالله حسن، نماینده سفیدپوست، «رئیس‌جمهور بایدن از قانون تاریخی آب‌وهوای خود محافظت کرد، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را از پس گرفتن کمک‌های بی‌سابقه برای پروژه‌های عدالت زیست‌محیطی منع کرد و توافقی را برای آنلاین کردن سریع‌تر صدها پروژه انرژی پاک تضمین کرد، همگی در عین حفاظت از دامنه کامل بررسی‌های زیست‌محیطی.» سخنگوی مجلس گفت.

حسن گفت: «ما معتقدیم که این یک سازش دو حزبی است که دموکرات‌های کنگره می‌توانند به آن افتخار کنند و اهداف انرژی پاک و برنامه آب‌وهوای ما را تسریع خواهد کرد.»

این قرارداد همچنین قانون سیاست ملی محیط زیست (NEPA) را که یک مقررات زیست محیطی مهم است، ساده می کند تا الزامات آن را برای برخی پروژه ها محدود کند.

این توافقنامه «یک آژانس اصلی» را برای توسعه بررسی‌های زیست‌محیطی به منظور سرعت بخشیدن به این فرآیند تعیین می‌کند و مدت زمانی را که دولت فدرال برای تجزیه و تحلیل تأثیرات زیست‌محیطی طرح پیشنهادی صرف می‌کند، کوتاه می‌کند.

گروه‌های زیست‌محیطی استدلال می‌کردند که مقررات NEPA توانایی مردم را برای ارائه اطلاعات در پروژه‌های سوخت فسیلی که به جوامع پربار آسیب می‌رساند، بیشتر کاهش می‌دهد. نامه‌ای از 175 گروه در روز سه‌شنبه از چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و اعضای کنگره خواست تا به لایحه سقف بدهی پاک رأی دهند.

کاتلین سگاما، رئیس اتحادیه انرژی غربی، که نماینده شرکت‌های نفت و گاز است، در بیانیه‌ای گفت که اصلاح تحلیل NEPA “برای بازگرداندن کشور به مسیر تسلط انرژی بسیار مهم است.”

سگاما درباره توافق سقف بدهی گفت: «این اولین گام قوی برای گرفتن مجوز سریع‌تر زیرساخت‌های انرژی آمریکا است، در نتیجه هزینه‌های مالیات‌دهندگان را کاهش می‌دهد و قیمت‌های بالای انرژی را برای مصرف‌کنندگان کاهش می‌دهد».

کنگره قرار است در اوایل روز چهارشنبه در مورد این قانون رای گیری کند. حمایت جمهوری خواهان و دموکرات ها برای تصویب این لایحه ضروری است. این توافق باید قبل از مهلت تعیین شده توسط وزارت خزانه داری در 5 ژوئن به سنا برسد.

معاملات آتی سهام پس از رسیدن GOP و کاخ سفید به توافق سقف بدهی موقت ایالات متحده افزایش یافت