فورد 1.3 میلیارد دلار برای ساخت مرکز تولید خودروهای برقی در کانادا سرمایه گذاری می کند

نمایشگر فورد در نمایشگاه خودرو نیویورک، 6 آوریل 2023.

اسکات ملین | CNBC

دیترویت – فورد موتور این خودروساز روز سه شنبه گفت که 1.8 میلیارد دلار کانادا (حدود 1.3 میلیارد دلار) در کارخانه مونتاژ Oakville خود در انتاریو، کانادا سرمایه گذاری خواهد کرد تا این تاسیسات را به یک مرکز جدید خودروهای الکتریکی تبدیل کند.

این کارخانه که به مجتمع وسایل نقلیه الکتریکی Oakville تغییر نام خواهد داد، نسل بعدی خودروهای برقی این شرکت را خواهد ساخت که انتظار می‌رود در اواسط دهه به بازار عرضه شوند. فورد گفت که انتظار می‌رود این بازسازی شش ماه طول بکشد و در سه ماهه دوم سال آینده آغاز شود.

دیو نوویکی، مدیر تولید خودروهای برقی در این خودروساز طی یک تماس رسانه ای گفت: «ما از تمام زیرساخت های آن، از خود زمین گرفته تا ساختمان ها و حتی جاده های آن برای آماده شدن سریع برای نسل جدید تولید، استفاده مجدد می کنیم.

فورد از افشای ظرفیت تولید مورد انتظار کارخانه یا تعداد مدل‌های خودروی برقی که این تأسیسات مجهز به تجهیزات جدید می‌سازد، خودداری کرد. زمانی که این خودروساز در ابتدا با قرارداد سرمایه گذاری با اتحادیه خودروی کانادایی Unifor در سال 2020 موافقت کرد، انتظار می رفت این کارخانه پنج مدل EV تولید کند. با این حال، به گفته Automotive News، این برنامه ها ممکن است به دو وسیله نقلیه کاهش یابد.

فورد گفت که تغییرات در مجموعه Oakville شامل ترکیب سه فروشگاه بدنه در یک فروشگاه و اضافه کردن مجموعه باتری‌ها خواهد بود. این مرکز از سلول‌های کارخانه باتری‌سازی که در حال حاضر در کنتاکی در دست ساخت است، استفاده خواهد کرد.

مجتمع Oakville اولین باری است که این شرکت به طور کامل یک مرکز تولید خودروهای گازسوز در آمریکای شمالی را به تجهیزاتی تبدیل می کند که خودروهای برقی تولید می کند. قبلاً بخش‌هایی از کارخانه‌ها را بازسازی کرده، روی کارخانه‌های موجود ساخته شده است یا تأسیسات جدید تولید خودروهای برقی را اعلام کرده است.

کارخانه Oakville به ساخت کراس اوورهای فورد اج و لینکلن ناتیلوس گازسوز تا زمان توقف کارخانه در سال آینده ادامه خواهد داد. سخنگوی این شرکت از افشای برنامه های تولید خود برای این خودروها پس از تکمیل سرمایه گذاری خودداری کرد.

این سرمایه گذاری بخشی از برنامه فورد برای داشتن ظرفیت تولید 2 میلیون خودروی برقی در سراسر جهان تا پایان سال 2026 است.