فقط 27 قانونگذار جمهوری خواه پیروزی بایدن بر ترامپ را تصدیق کرده اند: گزارش

میچ مک کانل ، رهبر اکثریت سنای آمریکا (R-KY) پس از نشست هفتگی کنفرانس مجلس سنای جمهوری خواه در اتاق مانسفیلد در پایتخت آمریکا در واشنگتن ، اول دسامبر سال 2020 ، با خبرنگاران گفتگو می کند.

تام ویلیامز | رویترز

بر اساس نظرسنجی واشنگتن پست که روز شنبه منتشر شد ، تنها 27 قانونگذار GOP در كنگره پیروزی جو بایدن دموكرات بر دونالد ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا تصدیق می كنند.

از مجموع جمهوریخواهان حاضر در کنگره ، تقریباً 88٪ – یا 220 قانونگذار – نمی گویند که چه کسی در انتخابات پیروز شده است ، و دو قانونگذار گفتند که ترامپ پیروز شده است. نتایج تقریباً یک ماه پس از آنکه NBC News بایدن را به عنوان برنده پیش بینی کرد ، ارائه می شود.

بدون توجه به یافته ها ، بایدن با 306 رأی انتخاباتی برنده کاخ سفید خواهد شد ، بر اساس NBC News ، ایالت های پنسیلوانیا ، میشیگان ، ویسکانسین ، جورجیا و آریزونا را ورق می زند. وکلای مبارزات انتخاباتی ترامپ ، از جمله رودی جولیانی ، شهردار سابق نیویورک ، با طرح پرونده های قضایی در تعدادی از ایالت های کلیدی در تلاشند تا پیروزی بایدن را لغو کنند ، اگرچه اکثر آنها رد شده اند.

پس از هفته ها تأخیر ، امیلی مورفی ، رئیس اداره خدمات عمومی ، در تاریخ 23 نوامبر به تیم بایدن گفت که دولت ترامپ منابع فدرال را برای انتقال وی به دفتر در دسترس قرار می دهد. با این حال ، رئیس جمهور همچنان ادعاهای بی اساس در مورد تقلب در انتخابات را مطرح می کند و به دروغ ادعا می کند که “در انتخابات” با پیروزی پیروز شده است.

ران کلین ، رئیس ستاد ورودی کاخ سفید ، در تاریخ 12 نوامبر به MSNBC گفت که برخی از سناتورهای جمهوری خواه پس از انتخابات با بایدن تماس گرفتند ، اگرچه وی نام برد که کدام یک از آنها نیست. روز جمعه ، کلیان کانوی ، مشاور سابق کاخ سفید به روزنامه نوزدهم گفت که “به نظر می رسد جو بایدن و کامالا هریس پیروز خواهند شد” به رغم نبردهای قانونی ترامپ ، به عنوان برندگان انتخابات.

بنابر نظرسنجی اخیر CNBC / Change Research ، به نظر می رسد بسیاری از رای دهندگان ترامپ رئیس جمهور را دنبال می کنند. این نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد ، نشان داد که تنها 3٪ از رای دهندگان ترامپ در نظرسنجی اظهار داشتند که پیروزی بایدن را قانونی می پذیرند

ag۳ درصد پاسخ دهندگان که حیرت انگیز هستند ترامپ را برنده قانونی می دانند. 24٪ دیگر گفتند که مطمئن نیستند.

داستان را از پست در اینجا بخوانید.

– CNBC یعقوب پراموک و کوین برونینگر به این گزارش کمک کرد

بروزرسانی: این داستان برای انعکاس پاسخی از سناتور دب فیشر ، R-Neb ، از طریق ایمیل به واشنگتن پست که جو بایدن را “رئیس جمهور منتخب” توصیف کرده است ، به روز شده است. سخنگوی نماینده آنتونی گونزالس ، ایالت اوهایو ، روز شنبه به نظرسنجی پست پاسخ داد.