فایزر 31 میلیارد دلار برای قرارداد سیگن در ارائه بدهی جمع آوری می کند

لوگوی فایزر در 29 ژوئیه 2019 روی مانیتور روی زمین در بورس اوراق بهادار نیویورک نمایش داده می شود.

برندن مک درمید | رویترز

فایزر قصد دارد 31 میلیارد دلار از طریق پیشنهاد بدهی برای تامین مالی خرید پیشنهادی سازنده داروی سرطان جمع آوری کند. سیجنبر اساس یک پرونده جدید در کمیسیون بورس و اوراق بهادار، بزرگترین تصاحب آن از سال 2009 تاکنون.

فایزر انتظار دارد که خرید سیگن به ارزش 43 میلیارد دلار را در اواخر امسال یا اوایل سال 2024 تکمیل کند.

بر اساس یک دفترچه اعلامیه شرکت فایزر مستقر در نیویورک که اواخر روز سه شنبه به کمیسیون SEC ارسال شد، انتظار می رود که عرضه بدهی روز جمعه بسته شود.

ارائه بدهی غول داروسازی بزرگترین از آن زمان خواهد بود CVS Health 40 میلیارد دلار اوراق قرضه را در سال 2018 برای تامین مالی خرید شرکت بیمه سلامت ایتنا فروخت.

حرکت فایزر به عنوان شرکت های دیگر از جمله سیب، تی موبایل و مرک عجله برای بهره برداری از بازار اوراق قرضه ایالات متحده پیش از افزایش احتمالی هزینه های استقراض ناشی از بن بست سقف بدهی.

قیمت سهام فایزر در روز چهارشنبه اندکی کاهش یافت.

این شرکت گفت که از طریق هشت بخش اسکناس که بین سال‌های 2025 تا 2063 سررسید می‌شوند، سرمایه‌ای را برای معامله خرید Bothell، سیگن مستقر در واشنگتن تامین خواهد کرد.

ارزش هر بخش 3 تا 6 میلیارد دلار است.

بازده تا سررسید اوراق 10 ساله فایزر 4.75 درصد خواهد بود که حدود 125 واحد پایه بالاتر از خزانه داری 10 ساله آمریکا توجه داشته باشید.

علائم بیرون از دفتر مرکزی سیگن در بوتل، واشنگتن، در روز سه شنبه، 14 مارس 2023.

دیوید رایدر | بلومبرگ | گتی ایماژ

بانک آمریکا، سیتی گروپ، گلدمن ساکس و جی پی مورگان چیس فروش بدهی را مدیریت می کنند.

فایزر در ماه مارس با خرید سیگن به قیمت 229 دلار به ازای هر سهم به صورت نقدی موافقت کرد.

روز دوشنبه، این دو شرکت مدارک لازم را برای ادغام پیشنهادی خود به کمیسیون تجارت فدرال و وزارت دادگستری ارائه کردند و یک دوره بررسی برای معامله آغاز شد.

سرمایه‌گذاران احتمالاً این بررسی سهام بالا را از نزدیک زیر نظر دارند، به‌ویژه با توجه به شکایتی که روز سه‌شنبه توسط FTC ارائه شده است که به دنبال مسدود کردن آن است. آمگنپیشنهاد خرید 27.8 میلیارد دلاری افق درمانی.

انتظار می‌رود که قرارداد سیگن مجموعه داروهای سرطان فایزر را با ارائه دسته‌ای از ترکیبات آنتی‌بادی-دارو، داروهایی که برای کشتن مستقیم سلول‌های سرطانی و حفظ سلول‌های سالم طراحی شده‌اند، تقویت کند.

سیگن دارای چهار درمان سرطان تایید شده است که در سال 2022 مجموعاً نزدیک به 2 میلیارد دلار فروش داشته است.

فایزر گفته است که انتظار دارد در سال 2030 بیش از 10 میلیارد دلار فروش “تعدیل شده بر اساس ریسک” از سیگن داشته باشد.

این درآمد می تواند به جبران کاهش مداوم فروش واکسن کووید فایزر و قرص ضد ویروسی Paxlovid کمک کند، زیرا جهان از همه گیری خارج می شود و کمتر به آن محصولات متکی است.