فاوسی هشدار می دهد که ایالات متحده مسئولیت کامل Covid را از زمان شکرگذاری ندیده است

مسافران پیش از تعطیلات روز شکرگذاری در طی بیماری همه گیر ویروس کرونا (COVID-19) ، در آتلانتا ، جورجیا ، فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا از آتلانتا ، جورجیا ، 23 نوامبر 2020 حرکت می کنند.

کریس آلوکا بری | رویترز

دکتر آنتونی فاوچی ، مشاور ویروس کرونا ، کاخ سفید روز سه شنبه گفت ، با نزدیک شدن به کریسمس ، ایالات متحده هنوز بدترین عامل شیوع ویروس کرونا را که توسط افرادی که برای شکرگذاری تشریف می آورند و جمع می شوند ، ندیده است.

فاوسی در اجلاس شورای مدیرعامل وال استریت ژورنال در مورد اینکه ایالات متحده انتظار دارد “بار اصلی” را از ویروس در فصل تعطیلات شکرگذاری بگذارد ، گفت: “این احتمالاً باید هفته آینده یا یک هفته و نیم باشد.”

فاوسی گفت: “و سپس ما می خواهیم وارد فصل کریسمس شویم ، دوباره با مسافرت بیشتر و اجتماعات بیشتر در جمع های خانوادگی و اجتماعی. بنابراین ما یک دوره بسیار چالش برانگیز را پشت سر می گذاریم.”

براساس تجزیه و تحلیل CNBC از داده های جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز ، ایالات متحده اکنون گزارش می کند که روزانه 201154 مورد Covid-19 مبتنی بر میانگین هفتگی است. این رقم در مقایسه با یک هفته قبل بیش از 25 درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده های پروژه پیگیری COVID ، که توسط روزنامه نگاران در اقیانوس اطلس اداره می شود ، بیمارستان های کشور همچنین گزارش کرده اند که تعداد بیماران – 102148 نفر – مبتلا به Covid-19 ، یک علامت افزایش شدید شیوع است.

فاوسی پیش از این هشدار داده بود که ایالات متحده می تواند “پس از شکرگذاری” و رفتن به کریسمس “افزایش موج” موارد Covid-19 را مشاهده کند. او هفته گذشته گفت ، ماه دسامبر می تواند زمان “خطر ناخوشایند” باشد زیرا برخی از مردم شروع به خرید هدایای کریسمس در فروشگاه ها و مهمانی های بد رو برای شب سال نو می کنند.

موارد Covid-19 قبل از روز شکرگذاری هنگامی که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده در مورد سفر برای تعطیلات هشدار داد ، در حال افزایش بود. علی رغم این هشدارها ، بیش از 3 میلیون نفر از طریق فرودگاه های کشور سفر کردند ، که شلوغ ترین آخر هفته سفر از زمان اجرای دستورات قفل در اواسط ماه مارس است. CDC اکنون توصیه می کند که مردم از مسافرت و جمع شدن در تعطیلات زمستانی خودداری کنند.

شیوع بدتر برخی از رهبران ایالت ها و شهرها را وادار به اعمال محدودیت های بیشتر برای جلوگیری از ازدحام واحدهای مراقبت های ویژه خود کرده است.

در کالیفرنیا ، فرماندار گاوین نیوزوم هفته گذشته اعلام کرد که در صورت کاهش ظرفیت ICU موجود در بیمارستان های آنها ، این ایالت دستور ماندن در خانه را برای مناطق وضع می کند. هفته گذشته ، فاوسی گفت که مناطقی از کشور می تواند محدودیت های موقتی تری مانند موارد موجود در کالیفرنیا را ببیند.

روز سه شنبه ، فاوسی گفت كه هنگام ملاقات با تیم جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، به دنبال یك رویكرد ملی بهداشت عمومی بیشتر برای كمك به شیوع بیماری خواهد بود. وی گفت که این روش ها شامل استفاده گسترده از ماسک های صورت ، فاصله اجتماعی ، شستن مکرر دست ها و پرهیز از اجتماعات ، به ویژه در داخل خانه است.

فاوسی ، که پس از سوگند رئیس جمهور منتخب ، به عنوان مشاور به تیم بایدن خواهد پیوست ، گفت ، با این حال ، ایالات متحده به طور یکنواخت به این اقدامات عمل نکرده است ، که “بسیار ناامید کننده است”.

“مشکل این است که ، شما به مناطق مختلف کشور می روید و حتی وقتی شیوع بیماری واضح است و بیمارستان ها در آستانه سرریز شدن هستند ، تعداد قابل توجهی از مردم که هنوز فکر نمی کنند این واقعیت است ، وجود دارد. این خبر جعلی است یا اینکه این یک حقه است. “

وی گفت: “این فوق العاده است.” “من هرگز واقعاً چنین چیزی ندیده ام.”

– CNBC ویل فوئر و نیت راتنر به این گزارش کمک کرد