غول های فناوری چین در میان مقررات بالقوه 250 میلیارد دلار ارزش بازار را از دست دادند

جک ما ، مدیر عامل غول تجارت الکترونیکی چینی ، علی بابا ، در هنگام بازدید از نمایشگاه استارتاپ ها و نوآوری های ویواتک ، در پاریس در 16 مه 2019 صحبت می کند.

فیلیپ لوپز | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

سنگاپور – با ادامه نگرانی های نظارتی ، سهام غول های برتر فناوری چین روز چهارشنبه مورد هجوم قرار گرفت.

تا چهارشنبه بعد از ظهر در آسیا ، سهام Alibaba در فهرست هنگ کنگ 8.86٪ سقوط کرد در حالی که Tencent 5.38٪ افت کرد. سازنده گوشی های هوشمند شیائومی نیز 5.73٪ کاهش یافته و بزرگترین شرکت خدمات تحویل درخواستی چین Meituan Dianping 7.47٪ افت کرده است. تجارت الکترونیکی JD.com نیز با افت 8.11 درصدی سهام مواجه شد.

شاخص گسترده تر Hang Seng Tech نیز با خسارات سنگین روبرو شد و 5.6٪ سقوط کرد.

ضرر و زیان پنج وزن سنگین فناوری از زمان تعطیلی روز دوشنبه باعث از بین رفتن بیش از 250 میلیارد دلار از نظر محدودیت بازار شده است که بر اساس محاسبات CNBC صورت گرفته است.

تنظیم کننده چینی – اداره امور تنظیم مقررات بازار – روز سه شنبه مجموعه ای از پیش نویس قوانین را با هدف جلوگیری از رفتار انحصاری در سیستم عامل های اینترنتی اعلام کرد. این حرکات احتمالاً با چرخش جهانی سهام خارجی که طی روزهای اخیر در سطح جهان دیده می شود ، تشدید شد. آ پیشرفت مثبت در مقابل واکسن ویروس کرونا امید به بهبود در مناطقی مانند مسافرت و سرمایه گذاران در حال فروختن فناوری هستند و در عوض به سهام در بخشهای انرژی و صنعتی روی بیاورید.

نگرانی های نظارتی

اندرو کولیر ، مدیر عامل در Orient Capital Research ، به CNBC گفت که تصمیم ناگهانی برای تعلیق لیست عمومی مورچه “یک فاجعه” است.

کولیر روز چهارشنبه به “Street Signs Asia” CNBC گفت: “شما IPO 35 میلیارد دلاری را دو روز قبل از اینکه در سطح بین المللی راه اندازی شود ، لغو نمی کنید ، این باعث می شود سیستم نظارتی کاملاً خودسرانه و همچنین گیج کننده به نظر برسد.” Ant Group به دنبال جمع آوری كمتر از 34.5 میلیارد دلار بودجه بزرگترین IPO جهان بود.

کولیر گفت: “این سیاست عمیق در داخل چین را نشان می دهد … که به سطح حباب کشیده شده است و آنها نمی توانند زودتر از موعد حل و فصل کنند.” “مقررات می تواند مثبت باشد اما این حرکت خاص یک فاجعه بود.”

– ارجون خارپال از CNBC در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.