ظهور Albemarle، بزرگترین تولید کننده لیتیوم در جهان

طبق گفته McKinsey & Company، انتظار می‌رود تقاضا برای لیتیوم، یک جزء کلیدی برای باتری‌های خودروهای الکتریکی، از 500000 تن کربنات لیتیوم در سال 2021 به سه تا چهار میلیون متریک تن در کمتر از یک دهه افزایش یابد.

Albemarle، برترین تولید کننده این فلز حیاتی در جهان و اپراتور معادن در استرالیا، شیلی و ایالات متحده، می گوید که قصد دارد تا سال 2027 یک معدن لیتیوم داخلی دیگر را به صورت آنلاین به نام Kings Mountain در کارولینای شمالی وارد کند. در حال حاضر Silver Peak را در نوادا اداره می کند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

بیت کوین بدترین ماه خود از نوامبر را به ثبت رساند، اما فعالیت شبکه شاهد رکورد بالایی بود

CNBC Pro

Albemarle همچنین در حال ساخت یک مرکز پردازش 1.3 میلیارد دلاری در کارولینای جنوبی است که در آن هیدروکسید لیتیوم با درجه باتری را پردازش می کند. این کارخانه از تولید 2.4 میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در سال پشتیبانی می کند و می تواند لیتیوم را از باتری های بازیافتی پردازش کند.

علی‌رغم این رشد، آلبمارل با تعدادی باد مخالف بالقوه از جمله رکود اقتصادی احتمالی که می‌تواند تقاضا برای خودروهای الکتریکی را کاهش دهد، مواد شیمیایی جدید باتری که می‌تواند نیاز به لیتیوم، بازیافت باتری و رقبای اضافی را کاهش دهد، مواجه است. تسلا ساخت یک پالایشگاه لیتیوم در تگزاس در سال 2023 آغاز شد.

CNBC برای درک بهتر نحوه استخراج لیتیوم، معروف به “طلای سفید”، چالش های موجود و اینکه تولید به مرحله بعدی می رود، نگاهی از پشت صحنه به عملیات آلبمارل در شیلی و ایالات متحده انداخت.

برای آموزش بیشتر ویدیو را تماشا کنید. ر.