طبق گزارش ها، چارلی مانگر در مورد مشکلاتی برای بازار املاک تجاری ایالات متحده هشدار می دهد

چارلز مانگر در نشست سالانه سهامداران برکشایر هاتاوی در اوماها، نبراسکا، 29 آوریل 2022.

دیوید آ. گروگان | CNBC

چارلی مانگر معتقد است بازار املاک تجاری ایالات متحده مشکلاتی در پیش دارد.

این سرمایه‌گذار 99 ساله به فایننشال تایمز گفت که بانک‌های ایالات متحده مملو از «وام‌های بد» هستند که با فرا رسیدن زمان‌های بد و کاهش قیمت ملک آسیب‌پذیر خواهند شد.

او در مصاحبه ای با فایننشال تایمز گفت: «تقریباً به بدی سال 2008 نیست. اما مشکل برای بانکداری اتفاق می افتد، درست مانند مشکل در هر جای دیگر.

هشدار مانگر در حالی مطرح می‌شود که تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده از بانک‌ها خواسته‌اند تا بعدازظهر یکشنبه بهترین و آخرین پیشنهادهای تصاحب First Republic را ارائه دهند، آخرین مورد در دوره‌ای پرآشوب برای بانک‌های متوسط ​​ایالات متحده.

از زمان شکست بانک سیلیکون ولی در ماه مارس، توجه به First Republic به عنوان ضعیف ترین حلقه در سیستم بانکی آمریکا معطوف شد. سهام این بانک در ماه گذشته 90 درصد سقوط کرد و پس از آن که First Republic فاش کرد وضعیت خود چقدر وخیم است، بیشتر سقوط کرد.

برکشایر هاتاویمانگر، جایی که مانگر به عنوان نایب رئیس در آن خدمت می کند، علیرغم سابقه حمایت از بانک های آمریکایی در دوران آشفتگی، تا حد زیادی در حاشیه بحران باقی مانده است. مانگر، که شریک سرمایه گذاری دیرینه وارن بافت نیز هست، اظهار داشت که محدودیت برکشایر تا حدی به دلیل خطراتی است که می تواند از وام های تجاری متعدد بانک ها ناشی شود.

مانگر گفت: بسیاری از املاک و مستغلات دیگر چندان خوب نیستند. ما ساختمان‌های اداری مشکل‌دار زیادی داریم، مراکز خرید مشکل‌دار، بسیاری از املاک مشکل‌دار دیگر. عذاب زیادی وجود دارد.»

مصاحبه کامل فایننشال تایمز را اینجا بخوانید.