سهام متا در مدت پنج ماه 170 درصد رشد کرد و تقریباً هیچ رشدی نداشت

اندرو راس سورکین با مدیرعامل و بنیانگذار متا مارک زاکربرگ در اجلاس DealBook نیویورک تایمز در اتاق Appel در مرکز Jazz At Lincoln در 30 نوامبر 2022 در شهر نیویورک صحبت می کند.

مایکل ام سانتیاگو | گتی ایماژ

متا دیگر داستان رشد غیرقابل پیش بینی در گذشته نیست، اما بر اساس نمودار سهام در ماه های اخیر نمی دانید.

روز چهارشنبه، مادر فیس بوک رشد درآمد ناچیز 3 درصدی را نسبت به سال قبل گزارش داد که بهتر از انتظار تحلیلگران بود. پیش از آن، متا سه چهارم متوالی کاهش فروش را گزارش کرده بود که نشان دهنده چالش‌های شرکت رسانه‌های اجتماعی در مقابله با کاهش سرعت تبلیغات دیجیتال است.

با این حال، پس از افزایش 15 درصدی در روز پنجشنبه به بیش از 241 دلار، سهام متا از زمانی که در ماه نوامبر به زیر 89 دلار رسیده بود، 170 درصد افزایش یافته است.

در بیشتر موارد، سرمایه‌گذاران از داستان کاهش هزینه متا و دو دور کاهش مشاغل که از نوامبر آغاز شد و در نیمه اول 2023 ادامه دارد، پرش کرده‌اند. در فوریه، مدیرعامل مارک زاکربرگ گفت که این سال «سال شرکت» خواهد بود. بهره وری، اعلامیه ای که باعث شد سهام بیش از 20 درصد افزایش یابد.

حتی با وجود شروع داغ سال، سهام متا هنوز حدود 37 درصد پایین‌تر از رکورد خود از سپتامبر 2021 است. آنها دو سوم ارزش خود را در سال گذشته از دست دادند، زیرا شرکت سخت‌ترین روند خود را از زمان عرضه اولیه سهام خود در یک دهه به حساب می‌آورد. زودتر

اکنون، شرط بندی وال استریت مبنی بر اینکه متا می تواند به آرامی شروع به احیای رشد کند، پس از یک سال ضعیف در سال 2022 مقایسه آسان تر می شود و محصولات جدیدتر کشش بهتری را نشان می دهند.

این شرکت به پیشبرد سرویس ویدئویی کوتاه Reels مانند TikTok خود ادامه می‌دهد و سوزان لی، رئیس امور مالی، در تماس با درآمد روز چهارشنبه به تحلیل‌گران گفت که این پیشنهاد “در مسیر خنثی شدن نسبت به درآمد تا پایان سال، اوایل سال آینده” است.

Reels در حال حاضر با سرعت کمتری نسبت به محصولات قدیمی و معتبرتر مانند فید اخبار و Stories درآمد کسب می کند. متا در حال کشف چگونگی کسب درآمد بهتر از Reels است و در عین حال می‌تواند از این موضوع سود ببرد زیرا TikTok که متعلق به شرکت چینی ByteDance است، با نظارت شدید قانون‌گذاران آمریکایی مواجه است و بسیاری از آنها تلاش می‌کنند این برنامه را ممنوع کنند.

تحلیلگران Mizuho Securities به بهبود قیمت‌گذاری تبلیغات به عنوان یک کاتالیزور مهم برای Meta اشاره کردند که توسط Reels و پیام‌رسانی هدایت می‌شود.

تحلیلگرانی که خرید سهام را توصیه می‌کنند، نوشتند: «با کسب درآمد بهتر، فضای اضافی برای کارایی هزینه، و بررسی دقیق TikTok، ما همچنان تنظیمات مربوط به سال مالی 23 را دوست داریم.

تحلیلگران پایپر سندلر، که رتبه خرید سهام را نیز دارند، می‌گویند متا در بقیه سال در وضعیت درآمدی مطلوبی قرار دارد. آنها خاطرنشان کردند که “رشد کاربران همچنان قوی است” و گفتند که کسب و کار می تواند حتی با تعداد کارکنان کمتر نیز به گسترش خود ادامه دهد.

تحلیلگران نوشتند: «متا با موفقیت از کاهش هزینه ها به تسریع مجدد درآمد عبور کرد.

در مورد چرخش متا به دنیای مجازی نوپای متاورس، این پروژه همچنان به نقدینگی خود ادامه می دهد. بخش Reality Labs که مسئول توسعه نرم‌افزار و سخت‌افزار برای متاورس است، پس از از دست دادن ۱۳.۷۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، ۳.۹۹ میلیارد دلار در سه‌ماهه اول از دست داد.

اما اشتیاق برای بازار رشد دیگری وجود دارد: هوش مصنوعی. زاکربرگ بارها بر سرمایه‌گذاری شرکتش در هوش مصنوعی که توسط ابزار تولید متن ChatGPT توسعه یافته است، تاکید کرد. مایکروسافتOpenAI با پشتیبانی

تحلیلگران بانک آمریکا در گزارشی اعلام کردند که ساخت اکوسیستم هوش مصنوعی می تواند سهام متا را چندین برابر تقویت کند.

تحلیلگرانی که دارای رتبه خرید در سهام هستند، نوشتند: «از دیدگاه کسب‌وکار، متا فرصت‌هایی را برای ایجاد محتوای تبلیغاتی فعال با هوش مصنوعی و خدمات خودکار مشتری با استفاده از پلتفرم‌های پیام‌رسان متا مشخص کرد. حفظ چند ساله پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند به توسعه چندگانه کمک کند، زیرا عدم قطعیت ارزش پایانی بر ارزش گذاری تاثیر گذاشته است.

تماشا کردن: درآمد متا منعکس کننده یکی از بهترین چرخش های تمام دوران است.

جاش براون از Ritholtz می گوید درآمد متا منعکس کننده یکی از بهترین چرخش های تمام دوران است.