سهام آسیا برای شروع “چرخه فوق العاده درآمد” در سال 2021: اعتبار سوئیس

آرم غول بانکی سوئیس Credit Suisse در زوریخ.

فابریس کوفرینی | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

سنگاپور – Credit Suisse گفت ، به نظر می رسد سهام آسیا در سال آینده بهتر از بازارهای جهانی عمل کند زیرا انتظار می رود “ابرچرخه درآمد” در سراسر منطقه آغاز شود.

بانک سوئیس 19 درصد بازدهی دلار آمریکا برای MSCI آسیا را به استثنای شاخص ژاپن از هم اکنون تا پایان سال 2021 پیش بینی کرده است ، در حالی که در جهان 15 درصد است.

دن فینمن ، رئیس استراتژی سهام آسیا و اقیانوسیه در Credit Suisse ، روز پنجشنبه در یک وبینار گفت:

فینمن گفت: رشد سود هر سهم یا EPS – معیاری که برای تخمین ارزش شرکت بسیار پرکاربرد است – می تواند در “نوجوانان” حداقل برای مدت سه تا پنج سال پایدار باشد. وی گفت: این امر تحت تأثیر عواملی مانند ایجاد ثبات در رشد اقتصادی و کاهش فشار مالیاتی انجام می شود.

علاوه بر این ، بهبود صادرات و افزایش ارزش پول همچنین از سهام آسیایی که هنوز تحت مالکیت سرمایه گذاران خارجی نیست ، حمایت خواهد کرد.

انتخاب کشور

در میان بازارهای آسیایی ، Credit Suisse کره جنوبی را بیشتر دوست دارد و رشد EPS 43٪ را در سال 2021 پیش بینی کرد.

فینمن گفت سهام کره ارزان تر از همتایان آسیای شمالی است و کره جنوبی میزبان تولیدکنندگان عمده تراشه های موسوم به DRAM است – بخشی از فناوری که Credit Suisse دوست دارد.

DRAM مخفف حافظه دسترسی تصادفی پویا است و نوعی تراشه حافظه نیمه هادی است که در دستگاه هایی مانند لپ تاپ و گوشی های هوشمند استفاده می شود.

وی توضیح داد: “اگر به بازار کره و اقتصاد کره نگاه کنید ، این امر بسیار دورانی است. وقتی انتظار رشد اقتصادی جهانی را دارید ، زمان خوبی برای حضور در کره است.”

سایر بازارهای آسیایی که Credit Suisse دوست دارد عبارتند از:

  • هنگ کنگ ، به گفته بانک “بهترین چشم انداز املاک و مستغلات” در منطقه و کمترین خطر سیاست های حرکتی که می تواند بازار املاک را سرکوب کند.
  • سنگاپور ، که حضور پررنگی در املاک و مستغلات و سهام بانکی دارد – دو بخش محبوب فعلی Credit Suisse.
  • چین ، با عوامل مطلوبی مانند تقویت بیشتر یوان چین ، تثبیت روابط تجاری با ایالات متحده تحت ریاست بایدن و بهبود سرمایه گذاری های مستقیم خارجی ورودی.
  • تایلند ، که “بهترین داستان چرخش بالقوه” را به ویژه در نیمه دوم سال 2021 ارائه می دهد.

انتخاب بخش

از نظر بخش ها ، مورد علاقه Credit Suisse املاک و مستغلات است که علائم بهبودی در برخی از بازارها ، به ویژه هنگ کنگ وجود دارد. بانک سوئیس گفت: خرید املاک می تواند از نرخ بهره کوتاه مدت کوتاه افزایش یابد – که بیشتر وام های رهنی در آسیا با آن قیمت گذاری می شوند.

فینمن گفت: سهام بانکی در منطقه که “بسیار ارزان” بوده است نیز از بهبود رشد اقتصادی جهانی سود خواهد برد. وی افزود: Credit Suisse موقعیت خود را در مورد بانک های آسیایی می بندد هنگامی که ارزیابی ها در بازار گسترده تر قرار بگیرند.

وی گفت: “من فکر می کنم فضای زیادی برای فعالیت بانکها باقی مانده است حتی اگر عملکرد آنها در ماه گذشته بهتر بوده باشد.”