سنگاپور عوارض تمبر ABSD را برای خنک کردن بازار املاک افزایش می دهد

پورتال املاک آنلاین مستقر در سنگاپور PropertyGuru در میان چالش‌ها «چشم‌انداز محافظه‌کارانه در سال ۲۰۲۳» را حفظ می‌کند و انتظار دارد درآمد کل سال ۲۰۲۳ بین ۱۶۰ میلیون دلار سنگاپور و ۱۷۰ میلیون دلار سنگاپور و EBITDA تعدیل‌شده بین ۱۱ تا ۱۵ میلیون دلار سنگاپور باشد.

وی لنگ تای | بلومبرگ | گتی ایماژ

سنگاپور – سنگاپور در بحبوحه این نگرانی که افزایش قیمت‌ها «می‌تواند جلوتر از اصول اقتصادی باشد» مالیات‌ها را برای خرید ملک افزایش می‌دهد.

در دور تازه‌ای از اقدامات خنک‌کننده که اواخر روز چهارشنبه اعلام شد، دولت گفت که خریداران داخلی و خارجی املاک مسکونی اکنون باید عوارض بیشتری را برای خریداران بپردازند. مقامات گفتند که این تغییرات از امروز اعمال می شود.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

به گفته بارکلیز، این سهام کوچکتر نزدیک به 30 درصد صعودی دارند

CNBC Pro

این سومین دور اقدامات خنک کننده سنگاپور پس از اقدامات مشابه قبلی خواهد بود.

دولت گفت که اقدامات اولیه انجام شده در دسامبر 2021 و سپتامبر سال گذشته “اثر تعدیل کننده” داشته است. با این حال، «قیمت املاک در میان تقاضای انعطاف‌پذیر نشانه‌های شتاب جدیدی را در سه ماه اول سال نشان داد».

وزارت دارایی، وزارت توسعه ملی و اداره پولی سنگاپور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تقاضای مردم محلی برای خرید خانه برای مالکیت به‌ویژه قوی بوده است، و همچنین علاقه مجدد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به بازار املاک مسکونی ما افزایش یافته است.» بیانیه مشترک

اگر کنترل نشود، قیمت‌ها می‌تواند جلوتر از پایه‌های اقتصادی باشد و خطر افزایش مستمر قیمت‌ها نسبت به درآمد وجود دارد.»

دولت گفت که بزرگترین جهش دو برابر شدن حق تمبر برای خریداران خارجی از 30 درصد به 60 درصد است که به تعدیل تقاضای سرمایه گذاری کمک می کند.

تحلیلگران سیتی گروپ در یادداشتی گفتند که اقدامات اخیر «غافلگیرکننده نبود»، اما با توجه به اینکه خریدهای خارجی در 4 سه ماهه گذشته بین 5 تا 7 درصد بود، افزایش دوبرابر مالیات بر خارجی ها را «بدخیم» خواندند.

طبق گزارش تحقیقاتی OrangeTee & Tie در سال گذشته، سنگاپور همچنان یکی از بهترین مقصدهای سرمایه گذاری در میان سرمایه گذاران خارجی است.

علیرغم افزایش اخیر نرخ بهره و اقدامات خنک‌کننده در دسامبر 2021، خریداران خارجی آپارتمان‌های لوکس بیشتری با قیمت 5 میلیون دلار سنگاپور خریداری کردند. [$3.74 million] و بالاتر از امسال،» این گزارش خاطرنشان کرد.

در سال 2019 می‌افزاید: «خرید آپارتمان‌های لوکس توسط خارجی‌ها و روابط عمومی سنگاپور تقریباً به سطح قبل از همه‌گیری بازگشته است».

سهام املاک و مستغلات بزرگترین بازنده سنگاپور در روز پنجشنبه بود. توسعه شهر 5.74٪ کاهش یافت، UOL Group 4.9٪ سقوط کرد در حالی که Keppel Corp 4.4٪ کاهش یافت.

بازبینی‌های رتبه‌بندی

سنگاپور گفت که آخرین اصلاحات همچنین به تلاش‌ها برای “افزایش عرضه، برای کاهش بازار مسکن برای هر دو مالکیت و اجاره کمک خواهد کرد.”

طبق آخرین اقدامات، هم شهروندان سنگاپور و هم ساکنان دائمی این کشور با افزایش عوارض تمبر مواجه خواهند شد. اما بازنگری نرخ بسیار کوچکتر است.

عرضه مسکن قابل توجهی در چند سال آینده وارد بازار خواهد شد…

در بیانیه آمده است که به اصطلاح حق تمبر اضافی خریدار یا ABSD برای شهروندان سنگاپوری که دومین ملک مسکونی خود را خریداری می کنند از 17 درصد به 20 درصد و برای کسانی که ملک سوم و بعدی خود را خریداری می کنند از 25 درصد به 30 درصد افزایش می یابد.

برای ساکنان دائم سنگاپور که دومین ملک مسکونی خود را خریداری می کنند، عوارض تمبر از 25٪ به 30٪ افزایش می یابد و نرخ ها از 30٪ به 35٪ برای کسانی که ملک مسکونی سوم و بعدی خود را خریداری می کنند افزایش می یابد.

قیمت اجاره بالا

ایالت شهر با قیمت های بالای اجاره خانه های مسکونی دست و پنجه نرم می کند.

MAS در بررسی اقتصاد کلان دوسالانه خود در آوریل اعلام کرد از سال 2021، اجاره آپارتمان های هیئت مدیره مسکن 38 درصد افزایش یافته است در حالی که اجاره خانه های خصوصی پس از ثابت ماندن در چند سال گذشته، 43 درصد افزایش یافته است.

ساکنان خارجی ساکن سنگاپور با افزایش قیمت اجاره بها و نشانه‌های کمی از بازگشت به سطح قبل از همه‌گیری به زودی احساس فشار کرده‌اند.

دولت در آخرین بیانیه خود گفت که همه گیری کووید-19 منجر به تاخیرهای شدید در پروژه های مسکن خصوصی و عمومی شده است.

اما پیشرفت های قابل توجهی در مورد “بازگشت به مسیر” حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تقریباً 40000 تکمیل املاک مسکونی دولتی و خصوصی در سال 2023 و نزدیک به 100000 واحد که انتظار می رود از سال 2023 تا 2025 تکمیل شود، عرضه مسکن قابل توجهی در چند سال آینده عرضه خواهد شد.

با این حال، مقامات گفتند سنگاپور “به تعدیل سیاست های ما در صورت لزوم ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که آنها مرتبط باقی می مانند و بازار دارایی پایدار را ارتقا می دهند.”

– Charmaine Jacobs از CNBC در این گزارش مشارکت داشت.