سنگاپور علیرغم اخراج کارکنان همچنان روی استعدادهای فناوری سرمایه گذاری می کند

به گفته اداره توسعه رسانه Infocomm سنگاپور، تقاضا برای افراد با استعدادهای تخصصی در فناوری محدود به بخش فناوری نیست.

جیمی فام | E+ | گتی ایماژ

سنگاپور از اخراج هایی که از سال 2022 به صنعت فناوری جهانی ضربه زده است، در امان نمانده است.

بازار آنلاین Carousell دسامبر گذشته 10 درصد از کل کارکنان خود را کاهش داد و Shopee به Straits Times گفت که دور سوم اخراج کارکنان خود را در نوامبر گذشته آغاز کرده است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

مورگان استنلی می‌گوید ارزش بازار آموزش جهانی 8 تریلیون دلار خواهد بود و 4 انتخاب سهام را نام می‌برد

CNBC Pro

اما علیرغم کاهش نیرو، سنگاپور همچنان در حال سرمایه گذاری هنگفتی بر روی مهارت های فناوری است. تلاش‌ها برای استخدام و پرورش استعدادهای فناوری – هم در بخش فناوری و هم در بخش غیرفناوری کشور – همچنان قوی است.

بانک های سنگاپور OCBC، DBS و UOB هر کدام برنامه هایی را توسعه داده اند که کارکنان فناوری را آموزش می دهد و دانشجویان را برای ورود به صنعت فناوری آماده می کند. OCBC به نوبه خود در سال 2022 اعلام کرد که قصد دارد 1500 کارمند فناوری را طی سه سال آینده استخدام کند.

و STLogistics سال گذشته اعلام کرد که 1.7 میلیون دلار سنگاپور (1.2 میلیون دلار) سرمایه گذاری خواهد کرد تا کارمندان را تشویق کند تا مهارت های دیجیتالی مانند روباتیک نرم افزاری را کسب کنند. شرکت ارتباطات راه دور سنگاپور M1 برنامه ای را برای تجهیز دانشجویان مقطع کارشناسی به مهارت هایی مانند پشتیبانی از زیرساخت های ابری راه اندازی کرده است.

تقاضا برای این مهارت ها به این زودی ها از بین نمی رود – در بخش فناوری و فراتر از آن.

تقاضای زیاد برای مشاغل فنی

مشاغل فنی در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده اند.

در سال 2022، از هر 10 فرصت شغلی خالی در اطلاعات و ارتباطات، نزدیک به هفت نفر پست های جدید بودند که گزارش وزارت نیروی انسانی نشان داد که برای سومین سال متوالی بالاترین سطح در بین تمام بخش ها بوده است.

در این گزارش افزوده شد که در میان فرصت‌های شغلی، استعدادهای فناوری مانند توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و مدیران برنامه‌های کاربردی همچنان به شدت مورد توجه بودند.

ترنس چیا، مدیر خوشه در سازمان توسعه رسانه Infocomm سنگاپور (IMDA) گفت که انتظار می رود این سطح از تقاضا با دیجیتالی شدن اقتصاد باقی بماند.

او گفت: «این نتیجه لنگر انداختن و رشد شرکت‌های فناوری توسعه فناوری با ارزش و عملکردهای شرکتی در اینجا بوده است.

مدیر عامل فرانکلین تمپلتون می گوید هوش مصنوعی و بلاک چین 2 بزرگترین مخل هر صنعت خواهند بود.

چیا به CNBC گفت: علاوه بر آن، تقاضا برای افراد در “حوزه های فناوری تخصصی” مانند هوش مصنوعی و امنیت سایبری به بخش فناوری محدود نمی شود. او گفت که چنین کارگران فناوری در چندین صنعت مانند مالی، تولید، تدارکات و خدمات حرفه ای مورد نیاز هستند.

فناوری «همه بانک‌های بزرگ را قدرت می‌دهد»

دونالد مک‌دونالد، رئیس داده‌های گروه OCBC گفت: در امور مالی، فناوری موتوری است که «همه بانک‌های بزرگ را نیرو می‌دهد».

او گفت: «ما از همه افراد در بانک می‌خواهیم که … حداقل سواد داده‌ای اساسی داشته باشند.

او گفت که OCBC برنامه ای طراحی کرد که کارمندان را با مهارت های اولیه داده مجهز می کند و به آنها می آموزد که چگونه می توان از داده ها در مشاغل خود استفاده کرد.

به گفته مک دونالد، این بانک از داده ها برای درک پروفایل مشتریان خود و شخصی سازی تجربه هر مشتری استفاده می کند.

داده‌ها همچنین در کاهش ریسک نقش دارند – OCBC هر تراکنش را برای شناسایی کلاهبرداری‌ها اسکن می‌کند و از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند تا بفهمد «به چه کسی وام بدهیم و … چقدر وام بدهیم».

مک دونالد گفت که یکی دیگر از برنامه های تجزیه و تحلیل داده ها کارکنان را در بخش هایی مانند امور مالی و مدیریت ریسک آموزش می دهد. حدود 400 کارمند را برای استفاده از مهارت های پیشرفته تجزیه و تحلیل داده ها مانند پایتون آموزش داده است که به گفته مک دونالد به آنها کمک می کند تا با استفاده از اکسل و سایر ابزارهای ساده “فراتر از آن حرکت کنند”.

“من می بینم که سنگاپور در حال تاسیس است [itself] مک دونالد گفت به عنوان نوعی مرکز منطقه ای برای هوش مصنوعی و فناوری عمیق.

مهارت های فنی تخصصی

برنامه‌های IMDA در مقیاس وسیع‌تر است: آموزش‌های بیشتری دیده است چیا گفت که بیش از 15000 سنگاپوری و آنها را در مشاغل تخصصی فناوری قرار دادند. وی افزود که این مشاغل طیف وسیعی از صنایع از جمله خدمات مالی، تجارت عمده و خرده فروشی و آموزش را در بر می گیرد.

این مشاغل اغلب دارای منحنی های یادگیری شیب دار هستند، اما به گفته چیا، شرکت کنندگان برنامه “آموزش در حین کار و یادگیری کلاس درس” را برای کسب مهارت های تخصصی دریافت می کنند.

او گفت که یکی از برنامه های IMDA، متخصصان غیرفنی را در یک “تجربه فشرده به سبک بوت کمپ” قرار می دهد که به آنها کمک می کند تا به متخصصان فناوری تبدیل شوند.

آموزش عالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. چیا گفت «بسیاری از شرکت‌های پیشرو» از ابتکار مشترک IMDA با وزارت آموزش برای آموزش و ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش‌آموزان فناوری در موسسات حرفه‌ای حمایت می‌کنند.

چیا گفت: «در اقتصاد دیجیتال همچنان فرصت‌های زیادی برای سنگاپوری‌ها وجود دارد.

در سطح جهانی، طبق گزارش‌ها، شرکت‌های فناوری تا کنون 102391 شغل را در سال جاری کاهش داده‌اند، اما ارزش استعدادهای فناوری در سنگاپور بسیار کاهش یافته است.