سنگاپور اولین تاییدیه قانونی برای گوشت کشت شده در آزمایشگاه را به Eat Just ارائه می دهد

جاش تتریک ، مدیر عامل شرکت Eat Just ، حداقل یک چیز را داشت که باید از این شکرگذاری قدردانی کند: نهادهای نظارتی در سنگاپور اولین تاییدیه گوشت های فرهنگی را برای این شرکت صادر کرده اند.

این تصمیم راه را برای Eat Just ، که بیشتر به عنوان جایگزین تخم مرغ گیاهی شناخته می شود ، هموار می کند تا مرغ آزمایشگاهی خود را به عنوان ماده ای در سنگاپور بفروشد. و همچنین احتمالاً رقبای بیشتری را به سمت کشور جنوب شرقی آسیا خواهد کشاند و می تواند سایر کشورها را به پیروی از سنگاپور ترغیب کند.

مدیر اجرایی موسسه Good Food ، بروس فریدریش در بیانیه ای گفت: “یک مسابقه فضایی جدید برای آینده غذا در جریان است.”

در دهه گذشته ، ده ها شرکت تازه تاسیس سعی کرده اند گوشت کشت سلول را هم خوشمزه و هم مقرون به صرفه کنند ، هدف نهایی این است که مصرف کنندگان را ترغیب به بازگشت به گوشت های معمولی کنند. مشابه سازندگان گزینه های گوشت گیاهی ، شرکت های نوپایی مانند Eat Just ، Future Meat Technologies و Memphis Meats با حمایت بیل گیتس استدلال می کنند که محصولات آنها برای مصرف کنندگان سالم تر و برای محیط زیست بهتر است.

“ما فکر میکنیم که [the way] تریک در مصاحبه ای گفت: “برای حل واقعی مشکل گوشت – که یک مشکل سلامتی است ، یک مشکل جنگل زدایی ، یک مسئله اخلاقی است – ساخت پروتئین حیوانی است.”

Eat Just بخاطر تلاش های خود برای تغییر صنایع غذایی و کشاورزی در سال جاری در شماره 21 در لیست Disruptor 50 CNBC قرار گرفت. این شرکت 300 میلیون دلار سرمایه جمع کرده و آخرین ارزش آن 1.2 میلیارد دلار بوده است.

گوشت کشت شده با قرار دادن سلول های بنیادی از چربی یا عضله یک حیوان در یک محیط کشت که سلول ها را تغذیه می کند ، ساخته می شود و به آنها اجازه رشد می دهد. سپس این محیط را برای حمایت از رشد سلولها در یک راکتور بیولوژیکی قرار می دهند. تتریک این فرآیند را با دم کردن آبجو با یک محصول نهایی بسیار متفاوت مقایسه کرد.

Eat Just حدود دو سال است که در تلاش است تا از آژانس غذایی سنگاپور تأیید شود. برای انجام این کار ، لازم بود که الزامات ایمنی غذایی برای غذاهای جدید را برآورده کند و روند تولید سازگار مرغ کشت سلول را نشان دهد. بازرسی های ایمنی و کیفی مشخص کردند که این ماده همچنین استانداردهای گوشت طیور را برآورده می کند.

این محصول دارای محتوای پروتئین بالا و ترکیب اسید آمینه متنوعی است ، فاقد آنتی بیوتیک و میکروبیولوژیک بسیار کمی مانند سالمونلا و E. coli است.

Eat Just مراحل قانونی دیگری را طی می کند تا گوشت کشت شده خود را در سایر نقاط جهان از جمله ایالات متحده تأیید کند. به گفته تتریک ، آنچه سنگاپور را از سایرین متمایز می کند ، رویکرد “آینده نگرانه و دقیق” آن بود. موسسه Good Food ، که از پروتئین های جایگزین حمایت می کند ، گفت که بیش از سه سال است که با مقامات دولت سنگاپور برای گفتگو در مورد گوشت کشت شده دیدار می کند.

اما در ایالات متحده ، تصویب قانونی برای گوشت کشت بسیار دورتر به نظر می رسد. سازمان غذا و دارو و وزارت کشاورزی ایالات متحده از سال 2019 رسماً نظارت بر تنظیم غذاهای دریایی ، مرغ و گوشت گاو با سلول ، نظارت کرده اند. اما مانند گوشت گیاهی ، محصولات با مخالفت تولید کنندگان گوشت سنتی مانند ایالات متحده روبرو می شوند انجمن گاوداران.

علاوه بر تصویب مقررات ، هزینه بالای تولید یکی از موانع اصلی موفقیت صنعت است. در سال 2013 ، تولید یک همبرگر از شرکت تازه تاسیس هلندی Mosa Meat 280،000 دلار برای هر پتی هزینه شد. اما هزینه ها طی سال های گذشته با افزایش مقیاس کاهش یافته است. به عنوان مثال ، Eat Just از راکتورهای زیستی 1000 لیتری برای مرغ کشت سلول استفاده می کند و تتریک گفت که این شرکت در نظر دارد قیمت آن را مشابه مرغ ممتاز تعیین کند.

هنوز هم این شرکت از آوردن مرغ خود به هر خانوار در سنگاپور بسیار دور است. تتریک گفت که این محصول که با نام تجاری Good Good Meat جدید آن به فروش خواهد رسید ، در آینده نزدیک در یک رستوران در کشور راه اندازی خواهد شد.

تتریک گفت: “ما قصد داریم کار خود را با یک رستوران آغاز کنیم و سپس پنج ، 10 ، 15 و سپس در نهایت به خرده فروشی مقیاس دهیم.” “زیرساخت های مورد نیاز برای انجام آن در درجه اول راکتورهای زیستی است ، بنابراین ما در نهایت به 5000 ، 10،000 و 20،000 لیتر منتقل خواهیم شد.”

Eat Just پیش از این در زمینه آماده سازی برای تصویب مقررات قانونی و فروش نهایی مرغ کشت شده خود ، با تولیدکنندگان محلی در سنگاپور همکاری کرده است.

این شرکت همچنین در حال برنامه ریزی برای تبلیغ اعتماد مصرف کننده به محصول است. تتریک گفت که این شامل شفافیت در مورد نحوه تولید گوشت کشت سلول از طریق Eat Just و یادآوری مصرف کنندگان در مورد روند تولید گوشت معمولی است.

با افزایش مقیاس Eat Just ، این شرکت قصد دارد به کاهش قیمت ادامه دهد ، که این امر همچنین باید مصرف کنندگان و رستوران ها را برای امتحان محصول جذب کند.

تتریک گفت: “در نهایت ، این چیزی نمی شود تا زمانی که هزینه چیزی که واقعا مهم است ، شود ، تا زمانی که از هزینه مرغ معمولی پایین تر باشیم.”