سریع ترین روش برای مهاجرت از جوملا به وردپرس چیست؟

 

مهاجرت از جوملا به وردپرس

 

مهاجرت از جوملا به وردپرس موضوعی است که چندان نا شناخته و عجیب نیست. زیرا با پیشرفت روز افزون وردپرس، محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا روز به روز بیشتر می شود. سیستم مدیریت محتوا وردپرس از نظر توسعه و مسائل فنی بسیار جامع تر و بزرگ تر از جوملا می باشد. همین موضوع دلیل پایداری وردپرس نسبت به جوملا می باشد.

در حال حاضر حدود یک سوم از وب سایت های کل دنیا با وردپرس راه اندازی شده و وجود میلیون ها قابلیت و افزونه به صورت رایگان و تجاری باعث شده که بتوانید با کمترین هزینه وب سایتتان را راه اندازه و بهره برداری نمایید.

جوملا یک سیستم مدیریت محتوا شناخته شده ولی قدیمی است که گاهی ممکن است کاربران احساس کنند این سیستم پاسخگوی نیاز های آن ها نیست و تصمیم به مهاجرت از جوملا به وردپرس می گیرند.

نکات مهم و ضروری قبل از مهاجرت از جوملا به وردپرس

اولین نکته قبل از مهاجرت از جوملا به وردپرس این است که باید از اطلاعات خود در جوملا بک آپ گرفته تا در صورت بروز خطا بتوان سایت را به حالت قبل برگرداند.

شبکه اجتماعی ما در پینترست و صفحه ما در ایران تلنت را دنبال کنید.

نکته مهم دیگر این است که شما برای مهاجرت از جوملا به وردپرس از دو روش لوکال و هاست باید استفاده نمایید که در روش هاست سرعت بالای اینترنت بسیار مهم و ضروری است. پس بهتر است برای اینکه بدون ترس یا مشکلی مهاجرت از جوملا به وردپرس را از روش لوکال استفاده نمایید تا در ویرایش اطلاعات به مشکل بر نخورید.

پیش نیاز ها قبل از مهاجرت از جوملا به وردپرس

         داشتن هاست میزبانی با پشتیبانی از وردپرس

         نصب و راه اندازی نسخه به روز وردپرس

         تهیه اطلاعات دسترسی به حساب کاربری سایت و پایگاه داده سایت جوملا مبدا

         خرید CDN فایل برای بارگذاری سریع صفحات سایت شما

نحوه تغییر سایت از جوملا به وردپرس و انتقال کل اطلاعات

1.     نصب وردپرس

قبل از هر کاری برای مهاجرت از جوملا به وردپرس باید یک وب سایت وردپرسی ایجاد نمایید. می توانید در هاست وب سایت کنونی خود در یک ساب فولدر وردپرس را نصب نمایید. چرا که به منظور انتقال اطلاعات مختلف از جوملا به افزونه وردپرس نیاز دارید تا دست به تهیه افزونه یا پلاگین بزنید. پس در ابتدای کار یک فولدر در هاست ایجاد کرده و سپس وردپرس را در داخل آن نصب کنید. با این کار می توانید صاحب یک وب سایت آزمایشی وردپرس شوید.

نصب افزونه یا پلاگین FG Joomla to WordPress

بعد از اینکه توانستید با موفقیت راه اندازی وب سایت وردپرسی را پشت سر بگذارید، باید در بخش افزون ها افزونه FG Joomla to WordPress را نصب کرده و سپس آن را فعال کنید.

بعد از اینکه توانستید این افزونه را نصب و فعال کنید، نیاز است تا به بخش ابزار های درون ریز بروید و در joomla (fg) بر روی عبارت ” اجرای درون ریز ” کلیک کنید.

ارائه اطلاعات دیتا بیس جوملا

در مرحله سوم مهاجرت از جوملا به وردپرس  کافی است در بخش Joomla database parameter اطلاعات وب سیت جوملایی خود را وارد نمایید. اگر این اطلاعات را فراموش کرده اید به هاست سایت خود مراجعه نموده و به دنبال فایلی با نام configuration.php باشید. در این فایل اطلاعات دیتابیس سایت درج شده است. اطلاعات را وارد نمایید.

حواستان باشد فیلد های host name و port را تغییر ندهید و بقیه فیلد ها نام دیتابیس، نام یوزر و پسورد و پیشوند جداول را باید تکمیل نمایید.

بعد تکمیل اطلاعات روز گزینه Test the database connection کلیک کرده تا اتصال به دیتابیس چک شود. پیغام Connection successful به نشانه اتصال خوب به دیتابیس می باشد در غیر این صورت اطلاعاتی که در فیلد ها وارد کرده اید صحیح نیست.

انتقال اطلاعات

مرحله نهایی مهاجرت از جوملا به وردپرس بخش Behavior می باشد. در این قسمت می توانید انتخاب کنید کدام اطلاعات از وب سایت جوملا به وب سایت وردپرسیتان انتقال یابد.

بعد از انجام این تنظیمات ذخیره کرده و سپس Start / Resume the import را بزنید تا مهاجرت از جوملا به وردپرس انجام گیرد.

زمان انتقال اطلاعات بر حسب میزان اطلاعات و حجم فایل های وب سایتتان متغییر خواهد بود.

بعد از انتقال کامل اطلاعات از جوملا به سایت وردپرس با پیغام Import Completed مواجه خواهید شد.