سرپرست پنتاگون می گوید جنگ ها باید در اولین آدرس خاتمه یابد

کریستوفر میلر ، رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم ، در جلسه استماع کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنا در مورد “تهدیدات به میهن” در کپیتول هیل در واشنگتن ، 24 سپتامبر 2020 ، شهادت می دهد.

تام ویلیامز از طریق رویترز

واشنگتن – كریس میلر سرپرست پنتاگون در اولین پیام خود به نیروهای ارتش آمریكا گفت كه او “از جنگ خسته شده است” و زمان آن رسیده است كه درگیری های آمریكا در خاورمیانه پایان یابد.

روز دوشنبه ، میلر پس از پایان ناگهانی رئیس جمهور دونالد ترامپ ، وزیر دفاع مارک اسپر ، وزیر دفاع پنتاگون به عنوان وزیر دفاع دفاع شد.

میلر گفت: “در حقیقت ، این جنگ طولانی بوده است ، فداکاری های ما بسیار زیاد بوده است ، و بسیاری از آنها از جنگ خسته شده اند – من یکی از آنها هستم – اما این مرحله مهمی است که ما تلاش های خود را از یک رهبری به نقش پشتیبانی تبدیل می کنیم” در پیامی صبح روز شنبه صبح به کارمندان وزارت دفاع نوشت.

وی افزود: “ما مردمان جنگ دائمی نیستیم – این نقطه مقابل همه چیزهایی است كه ما برای آن ایستاده ایم و اجدادمان برای آن جنگیده اند. همه جنگها باید پایان یابد” ، وی افزود ، ایالات متحده “در آستانه شکست دادن القاعده و آن است” همکاران ”

میلر نوشت: “ما با این چالش روبرو شدیم ؛ ما همه تلاش خود را ارائه دادیم. اکنون وقت آن است كه به خانه برگردیم.”

گروهبان ارتش آمریكا جیمز بیتس در حالی که تیم وی در تاریخ 26 سپتامبر یک وسیله نقلیه تاکتیکی را در محفظه حمل یک هلیکوپتر CH-47 Chinook در استان فراه ، افغانستان قرار می دهد ، امنیت را در یک منطقه فرود می آورد.

گروهبان جاناتان لاولادی | آمریکا نیروی هوایی

بر اساس گزارش وزارت دفاع ، جنگ های افغانستان ، عراق و سوریه از 11 سپتامبر 2001 بیش از 1.57 تریلیون دلار برای مودیان ایالات متحده هزینه داشته است. جنگ در افغانستان که به طولانی ترین درگیری آمریکا تبدیل شده است ، از 19 سال پیش آغاز شده و طبق اعلام پنتاگون 193 میلیارد دلار برای مودیان ایالات متحده هزینه در بر داشته است.

ترامپ ، که در سال 2016 برای متوقف کردن “جنگهای بی پایان مضحک” در خاورمیانه فعالیت تبلیغاتی کرد ، ماه گذشته در توییتر خود اعلام کرد که نیروهای آمریکایی که در حال حاضر در افغانستان خدمت می کنند تا کریسمس در خانه خواهند بود.

در آن زمان مشخص نبود که آیا ترامپ برای جلب نظر رای دهندگان پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ، از طریق توییت دستوری صادر می کند یا مجدداً وعده مبارزات انتخاباتی خود را تکرار می کند.

در اوایل سال جاری ، ایالات متحده با طالبان توافق نامه صلح را امضا کرد که آتش بس دائمی را آغاز می کند و رد پای ارتش آمریكا را از اواسط ژوئیه تقریباً از 13000 به 8600 كاهش می دهد. و تا ماه مه 2021 ، همه نیروهای خارجی کشور جنگ زده را ترک می کنند.

ترامپ پیش از این پنتاگون را به کاهش نیروی جنگی ایالات متحده در مناطق درگیری هدایت کرده است.

در سال 2018 ، ترامپ با انتشار توئیتی اعلام کرد که ایالات متحده نیروهای خود را از سوریه خارج می کند ، اقدامی که باعث ایجاد شوک در پنتاگون شد و تا حدی به استعفای جیمز ماتیس وزیر دفاع وقت کمک کرد. ترامپ بعداً تصمیم خود برای خروج از سوریه را لغو کرد.

در ماه مه ، ترامپ در توییتر خود شکایت کرد که نقش آمریکا در افغانستان به “یک نیروی پلیس” کاهش یافته است و نه “یک نیروی جنگنده”.

ترامپ وقتی از خبرنگاران در مورد توئیت خبرنگاران در یک رویداد کاخ سفید س Whiteال شد ، گفت که ایالات متحده در صورت نیاز می تواند به افغانستان برگردد.

ترامپ در ماه مه گفت: “ما همیشه می توانیم برگردیم اگر مجبور باشیم. اگر مجبور شویم به عقب برگردیم ، ما برمی گردیم و خشمگین برمی گردیم.”