زنان بیشتری از شوهران خود درآمد بیشتری کسب می کنند، اما همچنان کارهای بیشتری را در خانه انجام می دهند

مدیریت امور مالی در یک رابطه غیر سنتی

یک گزارش جدید نشان می دهد که زنان بیشتری نان آور خانه می شوند، اما تقسیم کار در خانه به سختی از بین رفته است.

بر اساس نظرسنجی و تجزیه و تحلیل جدید مرکز تحقیقات Pew و تجزیه و تحلیل داده های دولتی، اگرچه مردان هنوز در اکثر خانواده ها از زنان بیشتر درآمد دارند، اما سهم زنانی که به اندازه یا به طور قابل توجهی بیشتر از شوهرشان درآمد دارند در نیم قرن گذشته تقریباً سه برابر شده است.

به گفته پیو، امروزه، 55 درصد از ازدواج‌های جنس مخالف، شوهری دارند که نان‌آور اصلی یا تنها نان‌آور خانه است، در مقایسه با 50 سال پیش، 85 درصد کاهش یافته است.

در حال حاضر، هر دو زن و شوهر تقریباً در یک سوم یا 29 درصد از چنین ازدواج‌هایی تقریباً به یک اندازه درآمد دارند که این رقم در سال 1972 تنها 11 درصد بود.

این تجزیه و تحلیل نشان داد که حدود 16 درصد از ازدواج‌های جنس مخالف دارای همسری نان‌آور هستند که جهشی نسبت به پنج دهه قبل تنها 5 درصد است.

به گفته ریچارد فرای، محقق ارشد Pew، زنان در حال دستیابی به سطوح تحصیلات فزاینده‌ای هستند که باعث می‌شود بیشتر از شوهرانشان درآمد کسب کنند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که با افزایش کمک‌های مالی زنان، آنها همچنان بار سنگین‌تری را در مورد کارهای خانه و مسئولیت‌های مراقبتی بر عهده می‌گیرند.

استیسی فرانسیس، یک برنامه ریز مالی معتبر و رئیس و مدیر عامل فرانسیس فایننشال در نیویورک، گفت: «واقعیت این است که اکثر ازدواج های سنتی همچنان به نقش های جنسیتی سنتی پایبند هستند. او همچنین عضو شورای مشاور مالی CNBC است.

بیشتر از Ask Advisor

در اینجا دیدگاه‌های شورای FA در مورد چگونگی هدایت این اقتصاد در حین ایجاد ثروت وجود دارد.

گزارش پیو نشان داد که سن، نژاد و اندازه خانواده نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند و زنان سیاه‌پوست و همچنین زنان مسن‌تر و زنان بدون فرزند به احتمال زیاد نان‌آور خانه هستند.

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که زنان بدون در نظر گرفتن کمک‌های مالی، مسئولیت‌های اصلی را در خانه به دوش می‌کشند.

طبق داده‌های Pew، در ازدواج‌هایی که درآمد زن و شوهر تقریباً برابر است، زنان تقریباً 2 ساعت بیشتر در هفته را برای مراقبت و حدود 2.5 ساعت بیشتر را برای کارهای خانه صرف می‌کنند.

فرای گفت: «اگرچه ممکن است ازدواج‌های برابر بیشتر شود، اما وظایف آنها در خانه برابر نشده است. “عدم تعادل جنسیتی در زمان صرف شده برای مراقبت، حتی در ازدواج هایی که همسران نان آور خانه هستند، همچنان ادامه دارد.”

کوین اولری: برای بحث در مورد پول با شریک زندگی خود منتظر ازدواج نباشید

تنها استثنا در ازدواج هایی است که زن تنها نان آور خانه است، پیو دریافت: در این ازدواج ها، شوهران زمان بیشتری را به مراقبت اختصاص می دهند. با این حال، زن و شوهر هنوز هم تقریباً همان زمان را صرف کارهای خانه می کنند.

فرای گفت: «حتی در آنجا، هنوز هم به همان اندازه کارهای خانه را انجام می دهد.

ایو رودسکی، نویسنده “بازی جوانمردانه” گفت: “این به خودی خود تغییر نخواهد کرد.”

او افزود: اگرچه راه حل سریعی وجود ندارد، اما راه حلی وجود دارد. رادسکی توصیه کرد: “درک کنید که این خیلی بیشتر از چیزی است که به چشم می آید و داستان خود را بگویید.”

فرانسیس گفت که او در اوایل ازدواجش نیز با این مشکل دست و پنجه نرم کرد. او گفت: «ما باید آن گفتگو را انجام می‌دادیم. فرانسیس و همسرش با هم طرحی را برای رسیدگی به مسئولیت های مشترک در خانه و پوشش عادلانه هزینه های خانواده ارائه کردند. او گفت که کلید این است که در مورد اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند صحبت کنیم.