روندهای 2023 برای سرمایه گذار ETF

ماه می برای تابستان چه معنایی دارد

در میان ترس‌های رکودی جهانی، عدم قطعیت نرخ بهره و بحث سقف بدهی طولانی‌مدت، استراتژی‌های پناهگاه امن در خط مقدم سرمایه‌گذاران در سال 2023 بوده‌اند. اما راه‌های زیادی برای بازی در بازار پرنوسان امسال برای سرمایه‌گذاران صندوق‌های قابل معامله در بورس وجود دارد.

جان داوی، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Astoria Portfolio Advisors، روز چهارشنبه در CNBC در “ETF Edge” به سیما مودی گفت: “اگر من سال 2023 را تعریف کنم، سه روند بزرگ را می بینم.” “اول، شما اوراق قرضه ای دارید که بر اساس ریسک هر واحد، نسبت به سهام گسترده ایالات متحده جذاب هستند.”

داوی گفت که ETFهای اوراق قرضه امسال 82 میلیارد دلار درآمد داشته است، در حالی که 55 میلیارد دلار به صندوق های سهام سرازیر شده است.

او گفت: «این تفاوت بسیار زیادی با آنچه که در سال‌های گذشته به دیدن آن عادت داشتیم، است. “نرخ های مالی بسیار بالا هستند. فدرال رزرو نرخ های بهره را افزایش داده است. شما می توانید یک اسکناس را قطع کنید و 5% دریافت کنید، بدون ریسک.”

دومین روندی که دیوی می بیند، تغییر بین روند جریان غیرآمریکایی و ایالات متحده است. در ETFهای سهام، وجوه غیرآمریکایی امسال 40 میلیارد دلار درآمد داشته اند، در حالی که سهام ایالات متحده 14 میلیارد دلار درآمد داشته اند.

او گفت: “من فکر می کنم تصویر کلان در ایالات متحده کمی مبهم است.” “بازارهای بین المللی بسیار عقب تر از چرخه نرخ بهره و چرخه تورم هستند. بنابراین، در نتیجه، شما تمایل دارید که جریان های زیادی را به سمت ETF های غیرآمریکایی ببینید.”

ETFهای اروپایی تک کشوری از ابتدای سال 2023 به آرامی در حال افزایش هستند. iShares MSCI Spain ETF (EWP) در سال جاری نزدیک به 14 درصد افزایش یافته است، در حالی که iShares MSCI Germany ETF (EWG) 15 درصد افزایش یافته است.

داوی گفت: «آخرین چیزی که می‌خواهم بگویم این است که این چرخش خارج از ارزش و به سمت رشد است. “ما شروع به دیدن ETF های انرژی کرده ایم [with] 8 میلیارد دلار خروجی و فناوری مبتنی بر گسترده، نه ورودی‌های زیادی نسبت به این حرکت».

علیرغم بازدهی قوی، داوی توضیح داد که سهام‌های رشد با ارزش بالا 1.1 میلیارد دلار جریان ورودی به همراه داشته است. و در حالی که Invesco QQQ Trust (QQQ) طبق گزارش FactSet، امسال 32 درصد افزایش یافته است، صندوق هنوز 1.8 میلیارد دلار خروجی داشته است.

“حتی اگر شروع به اضافه کردن QQQهای اهرمی و Invesco NASDAQ 100 ETF (QQQM)او گفت، فقط ورود زیادی به فناوری به صورت نسبی وجود ندارد.

اما در حالی که گرد و غبار روی مذاکرات سقف بدهی فرو می‌نشیند و سرمایه‌گذاران منتظر کاتالیزورهای ماه‌های آینده هستند، دیو مازا، مدیر ارشد استراتژی در Roundhill Investments، سال 2023 را به عنوان سال “بازار دارند و نداشته” تعریف می‌کند.

Mazza در همان مصاحبه گفت: “دارندگان شرکت هایی هستند که واقعاً همه علاقه را به خود جذب می کنند.”

او توضیح داد که هوش مصنوعی عامل آشکار «داشتن» امسال بود. روند رشد سهام از ارزش پیشی گرفته است، بخش فناوری انرژی را تحت تأثیر قرار می دهد و عملکرد بهتر نیمه هادی ها نمونه های دیگری هستند.

مازا گفت: «بسیاری از اینها به محیط نرخ بهره مربوط می شود.

او گفت: “مبانی در کلان به طور قابل توجهی اهمیت دارد.” در ادامه، من فکر می‌کنم که این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت، به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران احتمالاً باید در اینجا انتخاب‌کننده‌تر باشند.»

سلب مسئولیت