روسیه ، چین ، ایران ، کره شمالی در تلاش برای سرقت واکسن ویروس کرونا: کربس

معاون وزیر امنیت داخلی آمریكا ، كریس كربس ، در 6 نوامبر 2018 با خبرنگاران در مرکز عملیات انتخاب DHS و مرکز ملی ادغام امنیت و ارتباطات سایبری (NCCIC) در آرلینگتون ، ویرجینیا ، ایالات متحده صحبت می کند.

جاناتان ارنست | رویترز

واشنگتن – رئیس پیشین وزارت امنیت داخلی و آژانس امنیت زیرساخت و امنیت زیرساخت روز یکشنبه گفت که دشمنان اقدام به سرقت مالکیت معنوی مربوط به واکسن ویروس کرونا کرده اند.

کریس کربس ، مدیر سابق CISA گفت: “چهار بزرگ ، روسیه ، چین ، ایران و کره شمالی تا حدودی دیده ایم که هر چهار کشور مذکور به نوعی جاسوسی یا جاسوسی انجام می دهند و سعی در به دست آوردن مالکیت معنوی مربوط به واکسن دارند.” در CBS “Face the Nation”.

كربس گفت: “آنچه كه ما در CISA به آن فكر می كردیم فقط تولیدكنندگان واكسن نبوده بلكه كل زنجیره تأمین آنها بوده و واقعاً سعی در جستجوی نقاط ضعف حیاتی آنها بوده است.”

وی گفت: “بنابراین این فقط در مورد Moderna و برخی دیگر نیست كه در حال تولید واكسن هستند – این زنجیره های تأمین آنها ، كانال های توزیع آن و م institutionsسسات بهداشت عمومی است.” “اینها افرادی هستند که ما باید به گسترش پشتیبانی امنیت سایبری از جامعه امنیت ملی و بخش خصوصی ادامه دهیم.”

IBM هفته گذشته گزارشی منتشر کرد که نشان می دهد یک کمپین فیشینگ جهانی با هدف قرار دادن زنجیره سرد Covid-19 ، بخشی از زنجیره تامین است که در هنگام ذخیره سازی و حمل و نقل ، واکسن ها را در دماهای پایین حفظ می کند. CISA سازمان های مرتبط با Operation Warp Speed ​​، برنامه واکسن ایالات متحده را تشویق کرد تا گزارش IBM را برای هر شاخصی که ممکن است به خطر بیفتد ، بررسی کنند.

خربس ، رئیس سابق CISA ، مسئول هدایت تلاش برای محافظت از انتخابات ایالات متحده بود. وی ماه گذشته توسط دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، طی یک جفت توییت اخراج شد.

ترامپ گفت كه كربس در مورد امنیت انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 بیانیه ای “بسیار نادرست” داد.

ترامپ که هنوز به جو بایدن رئیس جمهور منتخب تن نداده است ، ادعا کرد که انتخابات با “بدحجابی ها و تقلب های گسترده” همراه بوده است. توییتر با هشدار نسبت به ادعای تقلب در انتخابات اختلاف دارد ، به توییت های رئیس جمهور برچسب زده است.

کربس قبلاً گفته بود که هیچ مدرکی وجود ندارد که انتخابات با دخالت خارجی خدشه دار شود.

کربس ، یک جمهوری خواه که یک عمر جمهوری خواه است ، گفت: “وقت آن رسیده است که رهبران جامعه امنیت ملی ، حزب جمهوری خواه بایستند ، نتایج را بپذیرند و حرکت کنند.”