روباتاکسی کروز در حال حاضر 24-7 در سانفرانسیسکو اجرا می شود و دسترسی عمومی در شب است

یک وسیله نقلیه کروز در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، در روز چهارشنبه 2 فوریه 2022.

دیوید پل موریس | بلومبرگ | گتی ایماژ

کایل وگت، مدیرعامل و بنیانگذار جنرال موتورز– متعلق به شرکت خودروهای خودمختار کروز، اعلام کرد روز سه‌شنبه که ربات‌اکسی‌های این شرکت اکنون به صورت شبانه روزی در سانفرانسیسکو کار می‌کنند.

خدمات پرداختی و بدون راننده این شرکت گامی به سوی استقرار تجاری گسترده تر یک جایگزین مستقل که مدت هاست وعده داده شده بود برای خدمات سواری مانند اوبر یا لیفت در امریکا

کروز تایید کرد که سرویس کروز از ساعت 10 شب تا 5:30 صبح در بخش شمال غربی سانفرانسیسکو برای پرداخت هزینه برای عموم باز است.

افرادی که واجد شرایط سوار شدن به رباتاکسی کروز در طول روز و در سایر نقاط شهر هستند، هزینه ای دریافت نمی کنند. آنها شامل آنچه کروز گروهی از سواران “کاربر قدرت” می نامد و “کروزرها” که کارمندان شرکت هستند، می شود.

در سراسر سانفرانسیسکو، فینیکس و آستین، جایی که کروز در حال حاضر در حال کار یا آزمایش وسایل نقلیه خود است، حدود 240 خودروی بدون راننده وجود دارد که به طور همزمان در شب حرکت می کنند، که اکثریت آنها در سانفرانسیسکو هستند.

این شرکت فاش نکرد که چه تعداد رباتاکسی در یک روز یا شب معمولی در سانفرانسیسکو استفاده می شود.

وگت در اعلامیه خود گفت: “عملیات رباتاکسی در SF به یک آزمون تورنسل برای دوام کسب و کار تبدیل شده است. اگر بتواند در اینجا کار کند، شکی نیست که می تواند تقریباً در همه جا کار کند.” او همچنین سرویس ربات‌اکسی کروز را که آماده راه‌اندازی در شهرهای دیگر است، اشاره کرد و خاطرنشان کرد که این فناوری در خودروهای برقی و بدون راننده کروز موجود نیز در شاتل بزرگ‌تر این شرکت، کروز اوریجین، استفاده خواهد شد.

وگت در اطلاعیه‌ای که در لینکدین و توییتر منتشر شد، نوشت: «هنوز چالش‌های زیادی برای کروز وجود دارد، اما این نقطه عطفی است که ارزش آن را دارد.»

کروز یکی از معدود شرکت هایی است که مجاز به استفاده تجاری از وسایل نقلیه خودران خود در خیابان های شهر سانفرانسیسکو بدون راننده ایمنی انسانی است که در صورت بروز نقص فنی یا نیازهای دیگر، وظیفه رانندگی را بر عهده بگیرد. Waymo متعلق به Alphabet و استارتاپ Nuro نیز بخشی از این گروه هستند.

طبق وب‌سایت DMV، شرکت‌های دیگر مجاز به انجام آزمایش خودروهای خودران در کالیفرنیا بدون راننده انسانی در خودرو هستند، از جمله Zoox متعلق به آمازون و استارت‌آپ چینی WeRide.

مانند سایر توسعه دهندگان روباتاکسی، وسایل نقلیه خودران کروز گهگاه حامیان ایمنی، رانندگان و عابران پیاده در سانفرانسیسکو را پس از توقف در ترافیک یا مسدود کردن خیابان ها مضطرب کرده اند. در یک حادثه در بهار امسال، خودروهای کروز خیابانی را با درختان افتاده مسدود کردند و در خطوط برق متصل به حمل‌ونقل MUNI شهر گیر کردند. در نتیجه هیچ آسیب یا خسارت مالی رخ نداد و کروز تیم هایی را برای خارج کردن وسایل نقلیه فرستاد.