رستوران ها فروش تابستانی بالایی دارند، در حالی که مصرف کنندگان از تورم می ترسند

یک پیشخدمت سفارشات سوشی را در استیک‌خانه و سوشی ماسا هیباچی در سیلور اسپرینگ، مریلند، تحویل می‌دهد.

بیل اولری | واشنگتن پست | گتی ایماژ

هوای گرمتر معمولاً باعث افزایش فروش رستوران‌ها می‌شود، اما رستوران‌ها ممکن است برای دومین تابستان متوالی عقب‌نشینی کنند، زیرا تورم بر ذهن مصرف‌کنندگان و کیف پول‌ها فشار می‌آورد.

Huy Do، مدیر تحقیقات و بینش در شرکت تحقیقات بازار Datassential گفت: “من فکر می کنم که اپراتورها هنوز امیدوار به یک موهبت تابستانی خوب در ترافیک و فروش هستند… اما من فکر می کنم در سمت مصرف کننده، آنها مرددتر هستند.”

در سال گذشته، در میان نگرانی‌های تورمی، مصرف‌کنندگان از بازدید از رستوران‌های خود در ماه‌های می، ژوئن و جولای عقب‌نشینی کردند. علاوه بر صورت‌حساب‌های بالاتر رستوران، ناهارخوری‌ها در پمپ بنزین و خواربارفروشی‌ها نیز هزینه بیشتری پرداخت می‌کردند.

زنجیره سالاد سبز شیرین گفت که فروش آن پس از روز یادبود کاهش یافت و این روند را به دلیل طیفی از عوامل، از جمله بازگشت نامنظم به دفاتر و سفرهای تابستانی فزاینده، مقصر دانست. چیپوتل به سرمایه گذاران گفت که فروش آن از اواخر ماه مه کاهش یافته است و دلیل آن اقتصاد گسترده تر، نیروی کار جدید و بازگشت به نوسانات فصلی عادی در شهرهای کالج است. و تکان دادن کلبه گفت که فروش ژوئن آن ناامید شده است زیرا مصرف کنندگان کم درآمد کمتر از آنها بازدید می کنند.

فروش رستوران ها در ماه آگوست کاهش یافت، که Black Box Intelligence آن را به افزایش سطح اطمینان مصرف کننده با کاهش قیمت بنزین نسبت داد.

تورم ممکن است در سال جاری کاهش یابد، اما قیمت ها همچنان در حال افزایش است و نگرانی ها در مورد ورشکستگی بانک های منطقه ای و رکود بالقوه قبل از پایان سال را افزایش می دهد. بر اساس نظرسنجی مصرف‌کنندگان دانشگاه میشیگان، احساسات مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه می به پایین‌ترین حد خود در شش ماه گذشته رسید، که ناشی از نگرانی‌ها در مورد بن بست محدودیت بدهی بود.

تقریباً یک سوم از مصرف‌کنندگانی که توسط Datassential مورد بررسی قرار گرفتند، قصد دارند در ماه آینده کمتر غذا بخورند و حدود نیمی از آنها قصد دارند عادت‌های فعلی خود را در مصرف رستوران حفظ کنند.

دو گفت: «تورم و اقتصاد از نظر برنامه‌ریزی مالی به جای هر نوع سرگرمی یا پیش‌بینی برای سفر، هنوز هم بیشتر مورد توجه مصرف‌کنندگان است.

با وجود احتیاط رستوران‌ها، رستوران‌ها خوش‌بین هستند که همچنان شاهد رونق تابستانی باشند. تقریبا نیمی از اپراتورهایی که توسط Datassential مورد بررسی قرار گرفتند، فروش بیشتر یا ترافیک بهتر در فصل تابستان را پیش بینی می کنند.

به گفته هادسون ریله، معاون ارشد تحقیقات گروه تجاری، انجمن ملی رستوران‌ها پیش‌بینی فصلی «محتاطانه خوش‌بینانه» را منتشر کرد.

NRA پیش بینی می کند که کافه ها و غذاخوری ها بیش از نیم میلیون شغل فصلی در تابستان امسال ایجاد خواهند کرد – با فرض اینکه قانونگذاران سقف بدهی را افزایش دهند. اگر صنعت رستوران این انتظارات را برآورده کند، این تابستان قوی ترین تابستان برای استخدام از سال 2017 خواهد بود.

ریله به CNBC گفت: تابستان 2023 بدیهی است که عادی ترین بازار کار تابستانی از سال 2019 خواهد بود.

تابستان معمولاً موجی از مشاغل فصلی رستوران‌ها را برای پاسخگویی به تقاضای بالاتر، به‌ویژه در مناطق شمال شرقی و توریستی، آغاز می‌کند.

باد دم سفر

صنعت سفر در سال جاری تقاضای زیادی را پیش بینی می کند که می تواند فروش برخی از رستوران ها را افزایش دهد. بر اساس نظرسنجی Deloitte، نیمی از آمریکایی‌ها قصد دارند تابستان امسال سفر کنند و در اقامتگاه‌های پولی اقامت کنند، در مقایسه با 46 درصد در سال گذشته.

بر اساس تخمین های Riehle، تقریباً یک چهارم دلاری که در رستوران ها خرج می شود، مربوط به سفر و گردشگری است. Datassential’s Do گفت که در سراسر بخش های رستوران، رستوران های فست فود و غذاهای عالی بیشترین سود را از گردشگری می برند. ناهار خوری های معمولی، که در حال حاضر برای جذب غذاخورها مشکل دارند، کمترین احتمال را دارد که شاهد جهش فروش از سفر باشند.

اما حتی یک چشم‌انداز خوش‌بینانه از سفر، لزوماً صنعت رستوران‌داری ایالات متحده را ارتقا نمی‌دهد. نظرسنجی Deloitte همچنین نشان داد که آمریکایی‌های بیشتری در تابستان امسال برای سفر بین‌المللی برنامه‌ریزی می‌کنند – اگرچه گردشگران بین‌المللی که از ایالات متحده بازدید می‌کنند می‌توانند این تفاوت را جبران کنند.

علاوه بر این، تنها 53 درصد از پاسخ دهندگان قصد دارند حداقل یک سفر جاده ای داشته باشند که نسبت به سال گذشته نزدیک به دو سوم کاهش یافته است. این خبر بدی برای رستوران های فست فود کنار جاده ای است که روی شغل غذا دادن به مسافران گرسنه حساب می کنند.

فشار برای ارزش

با نزدیک شدن به تابستان، معاملات و تبلیغات معمولا کند می شوند زیرا اپراتورها برای جذب مشتری به آنها نیاز ندارند. اما ناهار خوری ها شروع به عقب نشینی از قیمت های منوی بالاتر کرده اند و روش هایی را برای پرداخت کمتر برای وعده های غذایی خود می پذیرند.

به گفته شرکت تحقیقات بازار Circana، در سه ماهه اول، ترافیک رستوران‌ها از سوی مصرف‌کنندگانی که از معاملات استفاده کرده‌اند، در مقایسه با دوره قبل از آن 8 درصد افزایش یافته است.

در عین حال، حاشیه سود بیشتر رستوران ها در حال بهبود است، بنابراین برخی از آنها به ارزش وعده های غذایی و سایر معاملات برای جلب مشتری می پردازند.

به عنوان مثال، زنجیره ای سریع کژوال نودلز و شرکت. اوایل ماه می به سرمایه گذاران گفت که مشتریانش در برابر قیمت های بالاتر آن مقاومت می کنند، به ویژه پس از آخرین افزایش 5 درصدی آن در فوریه. این شرکت گفت در عین حال، هزینه مواد تشکیل دهنده غذاهایی مانند BBQ Chicken Mac سریعتر از آنچه مدیران پیش بینی می کردند کاهش یافته است.

بنابراین، Noodles & Co قصد دارد به معاملات متمایل شود. منوی محبوب ۷ دلاری خود را بازگرداند و یک وعده غذایی مک و پنیر ۱۰ دلاری را معرفی کرد.

مدیر عامل شرکت دیو بونیگاوزن به CNBC گفت: «با توجه به اینکه احساسات مصرف‌کننده امروز کجاست، برخی از داده‌هایی که می‌بینیم، ما احساس می‌کنیم که باید کمی بیشتر ارزش محور باشد.