ران دیسانتیس رسماً نامزد ریاست جمهوری شد

نامزد جمهوری خواه فرمانداری فلوریدا ران دیسانتیس به همراه همسرش کیسی دیسانتیس در یک مهمانی نظارت شبانه انتخاباتی در مرکز کنوانسیون در تامپا، فلوریدا، در 8 نوامبر 2022 با هواداران صحبت می کند.

جورجیو ویرا | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، روز چهارشنبه از راه اندازی کمپین ریاست جمهوری 2024 خود خبر داد و رقیب جمهوری خواه را در مسیر رقابت با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در رقابت برای نامزدی حزب جمهوری خواه قرار داد.

دیسانتیس قرار بود عصر چهارشنبه در جریان گفتگوی توییتر اسپیس با ایلان ماسک، حضور خود را شخصاً اعلام کند، اما سایت دچار اشکالات متعددی شد. دیوید ساکس، سرمایه‌گذار، که با DeSantis و ماسک تماس داشت، مشکلات سرور ناشی از حدود 500000 کاربر را که برای گوش دادن به سیستم وارد شده بودند، مقصر دانست. ماسک سپس توئیتر اسپیس جدیدی را راه اندازی کرد که در آن دیسانتیس نامزدی ریاست جمهوری خود را اعلام کرد.

دیسانتیس در ویدئویی که چهارشنبه قبل از شروع رویداد توییتر منتشر شد، از سیاست‌های دموکرات‌ها در مورد مهاجرت، جنایت و آموزش با لفاظی‌هایی مشابه آنچه توسط ترامپ سابق و دیگر رقبای جمهوری‌خواهش استفاده شده بود، انتقاد کرد.

او گفت: “من برای ریاست جمهوری نامزد می شوم تا بازگشت بزرگ آمریکا را رهبری کنم.”

در همین حال، دیسانتیس که رسماً مدارک لازم را برای شروع کارزار انتخاباتی خود در روز چهارشنبه ثبت کرد، همچنین لایحه‌ای را امضا کرد که امکان نامزدی برای ریاست‌جمهوری را آسان‌تر می‌کند و قانون به اصطلاح استعفا برای اداره فلوریدا را تغییر می‌دهد. کمپین او نیز ویدیویی را برای اعلام حضور منتشر کرد.

این اعلامیه که مدت‌ها پیش‌بینی می‌شد، نقطه اوج سال‌ها سر و صدا در اطراف دسانتیس، 44 ساله است، که مقاومتش در برابر قوانین قرنطینه دوران کووید و تمایل به شرکت در دعواهای فرهنگی قطبی، به سرعت او را به یک عزیز جمهوری‌خواه تبدیل کرده است.

همچنین رقابت در حال جوشیدن دیسانتیس با ترامپ را رسمیت می بخشد و روابط نزدیک آنها را به خاک می سپارد زیرا برخی از اعضای حزب جمهوری خواه به دنبال جایگزینی رئیس جمهور سابق به عنوان پرچمدار حزب خود هستند.

ترامپ چندین ماه است که فرماندار را با حملات بی امان مورد کوبیدن قرار داده است. ترامپ و متحدانش به سوابق دیسانتیس، توانایی‌های سیاسی و حتی شخصیت او حمله کردند، در حالی که اخبار منفی درباره فرماندار را تقویت کردند. یکی از PAC طرفدار ترامپ حتی تبلیغی را منتشر کرد که حکایتی درباره دسانتیس در حال خوردن پودینگ با انگشتانش را به تصویر می‌کشد که فرماندار آن را رد کرده است.

بیشتر بخوانید: DeSantis تاریخ نبردهای تجاری را به مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری می آورد

تجاوزات ترامپ ممکن است نتیجه داده باشد. نظرسنجی‌ها در زمینه احتمالی اولیه نشان داده است که دیسانتیس، زمانی رقیب نزدیک ترامپ، ماه‌ها به طور مداوم موقعیت خود را از دست می‌دهد، حتی زمانی که فرماندار از میدان‌های اصلی نبرد بازدید می‌کرد و با قوه مقننه تحت کنترل جمهوری‌خواهان ایالت خود به پیروزی‌های سیاسی دست یافت.

نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک که اوایل روز چهارشنبه منتشر شد، بر افت فرماندار تاکید کرد: رای دهندگان جمهوری خواه و حزب جمهوری خواه ترامپ را با اختلاف بیش از دو به یک، 56 درصد به 25 درصد، در تطابق با میدان اولیه فرضی، به جای دیسانتیس انتخاب کردند. این نتیجه نشان داد که ترامپ دستاوردهای خود را افزایش داده و دیسانتیس از نظرسنجی قبلی کوینیپیاک در اواخر ماه مارس، جایگاه خود را از دست داده است.

کمپینی که مدت ها مورد انتظار بود

این حرکت به سختی غافلگیر کننده بود: دسانتیس حتی به عنوان یک نامزد ریاست جمهوری 2024 مورد توجه قرار گرفته است. قبل از پایان دوره انتخابات 2020 در حالی که او عمدتاً در مورد جاه طلبی های ریاست جمهوری خود سخت صحبت می کرد، فرماندار در ماه های اخیر یک خاطرات سیاسی منتشر کرد، میزبان رویدادهایی برای کمک کنندگان مالی و گروه های محافظه کار بود، یک تور سخنرانی چند ایالتی را آغاز کرد و ویدئوهایی به سبک مبارزات انتخاباتی منتشر کرد که در آن از دستاوردهای خود در انتخابات حمایت می کرد. فلوریدا.

در این میان، متحدان او به سختی در حال راه‌اندازی یک عملیات سیاسی با بودجه خوب بوده‌اند که عملاً به عنوان یک کمپین عملی برای انتخابات ریاست‌جمهوری قریب‌الوقوع فرماندار عمل کرده است.

سازمان فوق العاده PAC Never Back Down، که توسط کن کوچینلی، مقام سابق دولت ترامپ تأسیس شد، ده ها میلیون دلار جمع آوری کرده است زیرا دیسانتیس را تشویق به نامزدی برای ریاست جمهوری کرده است. یک فرد آشنا با فعالیت های گروه به CNBC تایید کرد که انتظار دارد با بودجه عملیاتی کلی حداقل 200 میلیون دلار کار کند.

این رقم که برای اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد، می‌تواند شامل بیش از 80 میلیون دلار باشد که انتظار می‌رود متحدان دیسانتیس تلاش کنند تا از کمیته سیاسی قدیمی در سطح ایالتی فرماندار خارج شوند – انتقال بحث‌برانگیزی که کارشناسان امور مالی مبارزات انتخاباتی را دچار اختلاف کرده است.

دیسانتیس که وکیل تحصیل کرده در دانشگاه ییل و هاروارد است، در سال 2012 به عضویت مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد و قبل از استعفا برای نامزدی فرمانداری فلوریدا در سال 2018، یکی از بنیانگذاران حزب محافظه کار آزادی شد.

ترامپ در آن انتخابات مقدماتی فرمانداری از دیسانتیس حمایت کرد و به دیسانتیس در نظرسنجی‌ها غلبه کرد و او را وادار کرد تا تبلیغی را قطع کند که خانواده‌اش مجموعه‌ای از شعارها و عبارات سیاسی ترامپ را پذیرفته بودند. نزدیکی دیسانتیس به ترامپ فراتر از لفاظی های او بود و منتقدان خاطرنشان کردند که به نظر می رسد زبان بدن و حرکات دست فرماندار آینه گاهی ترامپ.

دیسانتیس به راحتی در انتخابات مقدماتی پیروز شد و اندرو گیلوم دموکرات را در انتخابات عمومی شکست داد.

تقسیمات استار

دیزنی علیه دیسانتیس: چرا فرماندار فلوریدا با غول رسانه ای آمریکا مقابله کرد؟

به عنوان فرماندار، لفاظی‌های پوپولیستی و تمرکز دسانتیس بر مسائل اجتماعی تفرقه‌انگیز به سرعت برای او شهرت ملی پیدا کرد.

در طول همه‌گیری ویروس کرونا، دیسانتیس سریع‌تر از سایر ایالت‌ها تلاش کرد تا اقدامات قرنطینه مرتبط با سلامت عمومی را لغو کند، با این استدلال که تعطیلی‌ها به اقتصاد فلوریدا آسیب رسانده است. این حرکت ها و سایر حرکت ها همزمان با هجوم ساکنان جدید به ایالت بود، اما خشم کارشناسان بهداشتی و محلی را برانگیخت. مقامات، به ویژه زمانی که موارد کووید بعدا افزایش یافت.

دیسانتیس همچنین زمانی که به تلاش‌های حزب جمهوری‌خواه برای اعتراض به سیاست‌های مرزی جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن، با پرواز هواپیماهای مهاجر به جزیره مارتا وینارد ماساچوست، جنجال برانگیخت.

در همین حال، حمایت او از لایحه بحث‌برانگیز محدود کردن بحث جنسی و جنسیت در مدارس دولتی، که منتقدان آن را «نگو همجنس‌گرا» نامیده‌اند، به یک دعوای مداوم تبدیل شده است. دیزنی که بیش از یک سال به طول انجامیده است.

دیزنی، یکی از بزرگترین کارفرمایان فلوریدا، علناً با این لایحه مخالفت کرد و به منتقدانی پیوست که استدلال می‌کردند زبان مبهم آن می‌تواند به هدف قرار دادن و به حاشیه راندن معلمان و کودکان LGBTQ منجر شود. دیسانتیس و متحدانش با هدف قرار دادن منطقه مالیاتی ویژه والت دیزنی ورلد و قول پایان دادن به “پادشاهی شرکتی” به انتقادات دیزنی پاسخ دادند. دیزنی پس از آن از دسانتیس و دیگران در دادگاه فدرال شکایت کرد و فرماندار را به سازماندهی کمپین تلافی سیاسی علیه شرکت متهم کرد.

دیسانتیس همچنین تقویت عمده پیش از ریاست جمهوری را از سوی اکثریت جمهوری خواه در مجلس قانونگذاری فلوریدا دریافت کرد، که با عجله دستور کار گسترده فرماندار را به تصویب رساند و مسیری را برای او باز کرد تا پیشنهادی برای کاخ سفید آغاز کند.

دیسانتیس هفته‌های اخیر را صرف امضای مجموعه‌ای از قوانین جدید کرده است، و تصویری که به‌دقت طراحی شده‌اش را به‌عنوان یک مبارز محافظه‌کار انجام داده است، برجسته کرده است. او قوانینی را امضا کرد که محدودیت‌های جدید سقط جنین، کاهش قوانین حمل سلاح‌های مخفی، گسترش سیستم کوپن مدارس ایالت خود، محدود کردن سرمایه‌گذاری ESG و ممنوعیت کالج‌های دولتی از هزینه کردن بودجه برای برنامه‌های تنوع را امضا کرد.

گروه قدرتمند ضد سقط جنین سوزان بی. آنتونی طرفدار زندگی آمریکا در بیانیه ای بعد از ظهر چهارشنبه از دیسانتیس تمجید کرد، در حالی که از تایید کامل نامزدی او خودداری کرد.

رئیس این گروه گفت که فرماندار فلوریدا را “از پناهگاه سقط جنین دیررس به یکی از بهترین ایالت های کشور برای کودکان و مادران متولد نشده تبدیل کرده است.” ما مشتاقانه منتظریم که DeSantis و همه مدعیان دیدگاه و پلتفرم طرفدار زندگی خود را به عنوان طرح اولیه مشخص کنند.”

در ایالتی که جمعیت در حال افزایش است اما ثبت نام دموکرات کاهش یافته است، مقاومت دیسانتیس در برابر قوانین ایمنی کووید و دشمنان سیاسی چپ‌گرای او پاداش بزرگی دریافت کردند. او رقیب دموکرات خود، نماینده سابق چارلی کریست، را در انتخابات فرمانداری فلوریدا در سال 2022 شکست داد و با بیش از 20 درصد برنده شد.

این بار او عملاً بدون کمک ترامپ این کار را انجام داد.

با افزایش مشخصات دیسانتیس، دیدگاه ترامپ نسبت به فرماندار بدتر شده است. اندکی پس از انتخابات میاندوره ای نوامبر، ترامپ بر سر «رون دیسانتیمونیوس»، یکی از چندین نام مستعار دسانتیس، همراه با «ران دسانکتوس» و «میت بال رون» فریاد زد.

ترامپ از باخت خود در برابر بایدن، پیامدهای شورش 6 ژانویه 2021، کنگره و عملکرد ضعیف بسیاری از نامزدهای انتخاب شده او در میان دوره ای آسیب دیده است. با وجود این کبودی‌ها – و مشکلات حقوقی فزاینده‌اش، از جمله کیفرخواست او در یک پرونده حبس پول در منهتن و متهم شدن به سوء استفاده جنسی و افترا در پرونده‌ای دیگر، ترامپ بهترین گزینه فعلی حزب جمهوری‌خواه برای سال 2024 است.