رئیس کل بانک مرکزی فیلیپین در زمینه کاهش نرخ ، چشم انداز اقتصادی 2021

سنگاپور – رئیس بانک مرکزی فیلیپین ، بنجامین دیوکنو ، گفت که کاهش نرخ بهره تاکنون “بیش از اندازه کافی” برای حمایت از اقتصاد تا سال آینده است. اما وی هشدار داد که شرایط اقتصادی جهانی “بسیار نامشخص” باقی مانده است.

بانک مرکزی ، Bangko Sentral ng Pilipinas یا BSP ، هفته گذشته به طور غیر منتظره نرخ اصلی سیاست خود را با 25 واحد پایه کاهش داد و به پایین ترین سطح 2٪ رسید. آخرین اقدام موجب کاهش نرخ تجمعی اقتصاد جنوب شرقی آسیا در سال جاری به 200 واحد پایه شده است.

فیلیپین علاوه بر فشار اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا ، طی هفته های اخیر با یک سری توفان نیز روبرو شده است – “بلایای طبیعی” که می تواند “منجر به چرخش شدید باد در بهبود اقتصاد در ماه های آینده شود”. بیانیه سیاست های پولی

دیوكنو در گفتگو با “Squawk Box Asia” CNBC به “Squawk Box Asia” گفت مصاحبه تلفنی روز دوشنبه.

بنجامین دیوكنو ، رئیس بانك مرکزی فیلیپین ، بانكو سنترال پلیپیناس.

Veejay Villafranca | بلومبرگ | گتی ایماژ

اما فرماندار خاطرنشان كرد كه با توجه به رشد مجدد موارد Covid-19 در آمریكا و اروپا ، هنوز عدم اطمینان در اقتصاد جهانی وجود دارد. دیوكنو گفت ، این بدان معناست كه بانك مركزی همچنان می تواند در سه ماهه آینده در انتظارات اقتصادی یا سیاست های پولی خود تغییراتی ایجاد كند.

وی افزود که عدم قطعیت ها می تواند تا سه ماهه اول سال آینده ادامه داشته باشد. استاندار گفت ، از سه ماهه دوم ، انتظار می رود اقتصاد فیلیپین “بازگشت قوی” را برای پایان 2021 با رشد 6.5٪ به 7.5٪ به پایان برساند – که انتظار می رود انقباض 9٪ در سال جاری برعکس شود.

هزینه های مالی بیشتر

برخی از تحلیلگران گفتند که BSP احتمالاً در سال 2021 نرخ بیشتری کاهش می دهد.

الکس هولمز ، اقتصاددان آسیایی در مشاور سرمایه اقتصادی ، گفت هفته گذشته بانک مرکزی می تواند 50 واحد پایه دیگر را در سال 2021 “با توجه به ضعف احتمالی بهبود اقتصادی” کاهش دهد.

هولمز در گزارشی خاطرنشان كرد كه شیوع ویروس کرونا در فیلیپین هنوز تحت كنترل نیست و این كشور هنوز نتوانسته است هرگونه پیش سفارش واكسن را نهایی كند. وی توضیح داد که به این معنی که برخی اقدامات مهار – که مانع بهبود اقتصادی می شوند – باید در جای خود باقی بمانند.

“علاوه بر این ، انگیزه های مالی در حدود 3٪ از تولید ناخالص داخلی ناچیز بوده است. این بسیار کمتر از سایر مناطق منطقه است و بعید به نظر می رسد که اوضاع به این زودی بهبود یابد. دولت بارها و بارها ایده محرک های بیشتری را در سال آینده مطرح کرده است ، “هولمز اضافه كرد.

دیوكنو تصدیق كرد كه هزینه های دولت می تواند بیشتر افزایش یابد. وی خاطرنشان کرد که نسبت بدهی کشور به تولید ناخالص داخلی در حدود 40٪ در پایین ترین سطح در سطح جهان است و این به دولت فرصت می دهد تا هزینه های بیشتری را هزینه کند.

در بخش سیاست های پولی ، بانک مرکزی حدود 1.9 تریلیون پزوی فیلیپین مستقر کرده است (حدود 39.41 میلیارد دلار) استاندار گفت: – معادل 9.6٪ از تولید ناخالص داخلی – برای حمایت از اقتصاد.

“همانطور که می دانید ، سیاست های پولی تنها بازی در شهر نیست و از این رو طرف مالی باید انتخاب کند. آنها هزینه کرده اند اما من فکر می کنم آنها می توانند هزینه بیشتری کنند زیرا وقتی بحران ما را گرفت ، ما بسیار موقعیت مالی قوی ، “او گفت.