دیوید زاسلاو از کریس لیخت حمایت می کند

دیوید زاسلاو

بلومبرگ | بلومبرگ | گتی ایماژ

کاوشگر برادران وارنر دیوید زاسلاو، مدیرعامل سی‌ان‌ان، کریس لیخت، مدیرعامل سی‌ان‌ان را در جریان کنفرانس سرمایه‌گذاران روز پنجشنبه حمایت کرد، زیرا تنش‌ها در این شبکه بر سر تصمیم پخش زنده تالار شهر دونالد ترامپ مملو از حامیانش بالا گرفته است.

زاسلاو با استناد به نظرسنجی اخیر YouGov که نشان می دهد اعتماد به CNN در سال گذشته 11 درصد بهبود یافته است، گفت: Licht “واقعاً سخت کار می کند” تا برند و تصویر CNN را بهبود بخشد. برای زمینه، اعتماد به فاکس نیوز با گرایش جمهوری خواهان 17 امتیاز و اعتماد به MSNBC با گرایش دموکرات ها 16 امتیاز در همان دوره بهبود یافت. اعتماد به CBS، ABC و NBC همگی بیش از CNN بهبود یافته است.

زاسلاو بر تمایل سی‌ان‌ان برای تعادل بیشتر در این شبکه تأکید کرد و با اشاره به سخنی رایج که می‌خواهد اطمینان حاصل کند که CNN یک «شبکه حمایتی» نیست، تأکید کرد.

زاسلاو گفت: «ما باید هر دو طرف را در هر موضوع نشان دهیم.

به گفته یکی از افرادی که با تفکرات او آشنا هستند، زاسلاو همچنان از تصمیم CNN برای میزبانی تالار شهر ترامپ حمایت می کند. ترامپ در نظرسنجی های اولیه برای کسب نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 پیشتاز است. زاسلاو در اوایل این ماه به CNBC گفت که ترامپ، که همچنان به دروغ ادعا می کند قربانی تقلب در انتخابات در سال 2020 بوده است، باید کاملاً در CNN ظاهر شود.

زاسلاو در برنامه “Squawk Box” CNBC گفت: “او پیشتاز است – او باید در شبکه ما باشد.” “ما خوشحالیم که او به شبکه ما می آید.”

انتقاد امانپور از دو طرف گرایی

اظهارات او یک روز پس از آن بیان شد که کریستین امانپور، روزنامه‌نگار کهنه‌کار سی‌ان‌ان، علناً مفهوم پوشش «هر دو طرف» طیف سیاسی را در صورتی که هر دو طرف واقعی نبودند، به چالش کشید. امان پور چهارشنبه در مراسم آغاز به کار مدرسه روزنامه نگاری کلمبیا صحبت کرد.

امانپور خطاب به فارغ التحصیلان گفت: «راست باشید، اما بی طرف نباشید. او گفت این عبارت “مانترای او” بود.

“دو طرف گرایی همیشه عینیت نیست. شما را به حقیقت نمی رساند. ترسیم معادل های اخلاقی یا واقعی کاذب نه عینی است و نه واقعی. عینیت قانون طلایی ماست و در سنجیدن همه طرف ها و شنیدن همه شواهد و شنیدن همه است. و همه چیز را گزارش می‌کند، اما در زمانی که معادل‌سازی وجود ندارد، برای یکسان‌سازی آنها عجله نکنیم».

امانپور گفت که این هفته با لیخت ملاقات کرده است تا ناامیدی خود را از پخش تالار شهر ترامپ در قالبی که این اتفاق رخ داده است، بیان کند. او گفت که لیخت به او گفته است که “اعدام کم بود” همانطور که CNBC اوایل این هفته گزارش داد. امانپور خاطرنشان کرد: نباید به مخاطبان زنده اجازه داده می شد که هر جمله ترامپ را تشویق کنند و این رفتار را “وحشتناک” خواند.

در مقطعی، ترامپ، کیتلان کالینز، میزبان تالار شهر را «فردی بدجنس» خواند. امانپور گفت اگر این کار را با او می کرد، میکروفون را رها می کرد و بیرون می رفت.

امانپور گفت پخش نوار مصاحبه ترامپ راه حل بهتری بود، زیرا به سی ان ان اجازه می داد بهتر با «ماشین اطلاعات نادرست و تبلیغاتی» ترامپ مبارزه کند. ترامپ با تحقیقات جنایی متعددی روبه‌رو است و اوایل ماه جاری به اتهام آزار جنسی و بدنام کردن نویسنده E. Jean Carroll متهم شناخته شد. ترامپ اتهامات کارول را رد کرده است. او همچنین در نیویورک به اتهام جعل سوابق تجاری متهم شد.

امانپور اولین روزنامه‌نگار مهم سی‌ان‌ان است که علناً از تصمیم لیخت و زاسلاو برای پخش تالار شهر انتقاد کرد. چند تن از همکاران او به حمایت از نظرات او در توییتر پرداختند و جریانی پنهانی از مخالفت در صفوف CNN را به نمایش گذاشتند.

“گفتن حقیقت به قدرت بخش اساسی کار ما است، اما گفتن حقیقت به قدرتی که چک های شما را امضا می کند؟@amanpourبه همه نشان می دهد که چگونه انجام می شود، ” توییت کرد نیما الباگیر، خبرنگار ارشد تحقیقات بین المللی CNN.

سارا سیدنر مجری CNN توییت کرد “او یک واقعی است” در مورد امانپور، که خبرنگار CNN اریکا هیل پژواک کرد.

کریستی لو استوت، مجری شبکه سی‌ان‌ان هنگ‌کنگ، امان‌پور را گفت تحویل داده شده “یک استاد کلاس در روزنامه نگاری.”

کاهش رتبه ها، افزایش نارضایتی

لیخت یک پایگاه کارمند CNN را به ارث برده است که عمدتاً توسط رئیس سابق جف زاکر و پیشینیانش ایجاد شده است. زوکر به عنوان یک رهبر در میان بسیاری از کارکنان فعلی محبوب بود و شبکه را به شیوه ای عملی رهبری می کرد که لیخت عمداً از آن اجتناب کرده است.

او روز پنجشنبه تکرار کرد که ماموریت زاسلاو با CNN این بوده است که تصویر “متمایل به چپ” خود را به یک برند بی طرف تر بدهد. او تعداد جمهوری‌خواهانی را که اخیراً CNN با آنها مصاحبه کرده است، در اظهارنظرهای خود در روز پنجشنبه مورد حمایت قرار داد.

با این حال، این تغییرات به رتبه‌بندی CNN کمکی نمی‌کند. مال شبکه مخاطبان کلی نه تنها فاکس و ام‌اس‌ان‌بی‌سی، بلکه کانال بسیار کوچکتر محافظه‌کار نیوزمکس را در روز سه‌شنبه در ساعت 7 بعد از ظهر و ساعت 8 بعد از ظهر ET دنبال کردند.

نیویورک تایمز گزارش داد که سود سی ان ان در سال گذشته به کمتر از یک میلیارد دلار رسید و به پایین ترین حد خود در شش سال اخیر رسید. کاهش رتبه بندی ها کمکی به درآمد تبلیغاتی آن در سال جاری نخواهد کرد. برادران وارنر دیسکاوری این هفته ارائه اولیه خود را برای خریداران آگهی برگزار کرد. لیخت در این مراسم سخنرانی کرد.

در حالی که تجارت با مشکل مواجه است، اظهارات زاسلاو در مورد اینکه CNN از نظر سیاسی در وسط قرار دارد، به ویژه زمانی که صحبت از ترامپ می شود، روزنامه نگارانی را که مبارزه با دروغ را با حزب گرایی یکی نمی دانند، عصبانی کرده است.

مشخص نیست که نشان دادن نارضایتی کارکنان سی ان ان از تصمیم گیری اخیر لیخت و زاسلاو چیزی غیر از خشم عمومی باشد یا خیر.

اما از آنجایی که شبکه با کاهش رتبه‌بندی و لغو سالانه میلیون‌ها آمریکایی تلویزیون سنتی دست و پنجه نرم می‌کند، که درآمد و سود CNN را از بین می‌برد، زاسلاو ممکن است حواس‌پرتی ناخواسته‌ای در دستانش داشته باشد که ممکن است با نزدیک‌تر شدن آمریکا به ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ بدتر شود. انتخابات

افشا: NBCUniversal شرکت مادر NBC، MSNBC و CNBC است.

تماشا کنید: مصاحبه کامل CNBC با دیوید زاسلاو، مدیرعامل برادران وارنر دیسکاوری

مصاحبه کامل CNBC با دیوید زاسلاو، مدیرعامل برادران وارنر دیسکاوری را تماشا کنید