دیزنی به درخواست DeSantis برای رد صلاحیت قاضی در دعوی شکایت می کند

باب ایگر، رئیس شرکت والت دیزنی.

درو انگرر | گتی ایماژ

دیزنی از یک دادگاه فدرال خواست تا درخواست ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا برای رد صلاحیت قاضی ناظر بر دعوای شرکت را که فرماندار و متحدانش را به تلافی سیاسی متهم می کند، رد کند.

وکلای DeSantis استدلال کرده بودند که قاضی مارک واکر باید خود را از شکایت به دلیل اظهاراتش در دو پرونده جداگانه که به درگیری بین فرماندار و غول سرگرمی اشاره می کردند، صرف نظر کند.

دیزنی – که از سال گذشته، زمانی که شرکت علیه لایحه او که منتقدان آن را “نگو همجنسگرا” نامیده اند، با دیسانتیس مخالفت کرد – پاسخ داد که استدلال متهمان استانداردهای قانونی برای رد صلاحیت را برآورده نمی کند.

وکلای دیزنی در دادگاهی که روز پنج شنبه بایگانی کردند، استدلال کردند: “قاضی منعی از ارجاع دقیق به رویدادهای خبری که به طور گسترده گزارش می شود در طول مشاجرات شفاهی ندارند، و همچنین نباید خود را رد صلاحیت کنند اگر پرونده های مربوط به آن رویدادها ماه ها بعد به آنها برسد.”

وکلا نوشتند: «رد صلاحیت تنها در صورتی مجاز است که نظرات قبلی، ناتوانی قاضی را در رسیدگی به پرونده جدید براساس ماهیت خود نشان دهد.

شکایت دیزنی مدعی است که DeSantis “در هر مرحله” کمپینی را برای تنبیه شرکت به دلیل مخالفت با لایحه فلوریدا که بحث کلاسی در مورد تمایلات جنسی یا هویت جنسی را محدود می کند، سازماندهی کرده است. دیزنی ادعا می کند که این طرح ادعایی اکنون تجارت شرکت را تهدید می کند.

باب ایگر، مدیرعامل دیزنی در اوایل ماه جاری در جریان تماس با درآمد شرکت گفت: «پرونده‌ای که ماه گذشته تشکیل دادیم موضع ما و حقایق را کاملاً روشن کرد. “و این واقعاً این است که این فقط یک چیز و یک چیز است و این به انتقام گرفتن از ما برای موضع گیری در مورد قوانین معلق است.”

تلاش برای برکناری واکر به عنوان قاضی پرونده مدنی دیزنی در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در تالاهاسی، فلوریدا، چند روز قبل از شروع کمپین ریاست جمهوری 2024 دیسانتیس انجام شد. فرماندار، که به عنوان رقیب اصلی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای نامزدی حزب جمهوری خواه در نظر گرفته می شود، به دلیل شرکت در نبردهای سیاسی متعدد، چهره ای ملی به دست آورده است.

دعوای طولانی‌مدت بین این سیاستمدار جاه‌طلب و یکی از کارفرمایان ارشد ایالتش، پس از آن که مقامات منتخب فرمانداری به لغو قراردادهای توسعه دیزنی برای پارک‌های منطقه اورلاندو رای دادند، به دادگاه کشیده شد.

دیزنی در اواخر آوریل شکایت خود را پس از رای هیئت مدیره جدید منطقه ویژه آن به لغو قراردادهای توسعه ای که شرکت اعلام کرد برای تضمین سرمایه گذاری های خود انجام داده است، ثبت کرد. این شرکت از آن زمان آن شکایت را به‌روزرسانی کرده است تا شامل قوانین جدید تصویب شده که سیستم مونوریل خود را هدف قرار می‌دهد، به عنوان شواهد دیگری از تلافی‌جویانه توسط فرماندار.

رگبار بعدی دیسانتیس حرکت برای تعویض واکر بود. واکر در سال 2012 توسط باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، به عنوان قاضی منطقه ای در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شمالی فلوریدا نامزد شد.

در سال 2018، واکر علیه ایالت حکم داد و به ریک اسکات فرماندار وقت دستور داد تا پس از آزادی از زندان، حق رای را به مجرمان بازگرداند.

در همان سال، او به وزارت اصلاحات فلوریدا دستور داد تا به ارائه درمان هورمونی برای یک زن تراجنسیتی زندانی ادامه دهد و لباس زیر زنانه و محصولات آرایشی را برای او فراهم کند. این زندانی که مبتلا به نارسایی جنسیتی تشخیص داده شده بود در یک کانون اصلاح و تربیت مردانه نگهداری می شد.

نمایندگان DeSantis بلافاصله به درخواست CNBC برای اظهار نظر پاسخ ندادند.