دکتر اسکات گوتلیب می گوید بیماری همه گیر ویروس کرونا قبل از حمله ضد حمله “در شرف انفجار” است.

دکتر سابق FDA دکتر اسکات گوتلیب هشدار داد که ویروس کرونا ویروس کرونا “در حال انفجار” در سراسر ایالات متحده است زیرا این کشور روز دوشنبه بیش از 10 میلیون مورد ویروس کرونا را تأیید کرده است ، یک نقطه عطف تلخ تنها 10 روز پس از رسیدن به مرز 9 میلیون در میان رکورد افزایش عفونت های روزانه

روز یکشنبه ، کشور تقریباً 105،000 مورد را به آن اضافه کرد و جان هاپکینز گزارش داد که پنجمین روز متوالی است که پرونده های Covid از 100،000 عبور می کند.

گوتلیب گفت: “چالش این است كه این ویروس در حال حاضر در سراسر كشور توزیع شده است.” “ما یک موج اپیدمی قابل توجهی در سراسر کشور خواهیم داشت و متأسفانه قبل از اینکه بتوانیم این ضدحملات درمانی را داشته باشیم ، نه فقط با واکسن ، بلکه با این آنتی بادی های درمانی “

در میان موج افزایش پرونده ، دو پیشرفت اساسی در رقابت برای تهیه واکسن اعلام شد. سازمان غذا و دارو مجاز به استفاده اضطراری از درمان آنتی بادی آزمایشی الی لیلی برای Covid-19 شد و داروساز Pfizer اطلاعات اولیه را اعلام كرد كه نشان می دهد واكسن آزمایشی آن بیش از 90٪ در پیشگیری از ویروس كرونا موثر است. مدیر عامل شرکت Pfizer ، آلبرت بورلا به CNBC گفت که ممکن است تا پایان سال 50 میلیون دوز وجود داشته باشد.

بورلا گفت: “این یک روز عالی برای علم است ، یک روز عالی برای بشریت است.” “وقتی فهمیدید که واکسن شما 90٪ اثر دارد ، این طاقت فرسا است.”

گوتلیب عصر روز دوشنبه در مصاحبه ای با “اخبار با شپرد اسمیت” توضیح داد که تعیین اینکه چه کسی برای اولین بار واکسن می زند برای کسانی که خطر فایده آنها بیشتر منطقی است تعیین خواهد شد.

گوتلیب گفت: “شما می خواهید بیشتر افرادی را كه قصد استفاده از واكسن را دارند هدف قرار دهید و این افراد مسن تر ، احتمالاً افراد در خانه های سالمندان یا مراكز زندگی با مساعدت طولانی مدت خواهند بود.” وی افزود: “آنها نه تنها در معرض خطر ابتلا به ویروس زیاد نیستند ، بلكه در معرض خطر بالای نتیجه بد ناشی از آن نیز هستند.”

در نظرسنجی اخیر NBC News / Wall Street Journal ، فقط 20٪ از مردم پاسخ دادند که هرچه زودتر واکسن می زنند ، اما دکتر گوتلیب به میزبان شپرد اسمیت گفت که فکر نمی کند این احساس دوام بیاورد. وی توضیح داد که پس از آماده سازی واکسن برای جمعیت گسترده ، داده های بیشتری وجود خواهد داشت که این میزان تا سه ماهه دوم یا سوم سال آینده ادامه نخواهد یافت.

“واکسنی که به آن سطح از اثربخشی می رسد ، هنگامی که ما در مورد 90٪ یا بیشتر یک واکسن صحبت می کنیم ، واقعاً درجه ای از محافظت را برای شما فراهم می کند که می تواند شما را به جایی برساند که بتوانیم به عقب برگردیم گوتلیب گفت: “این ممکن است بعداً در سال آینده به یک نمونه از زندگی عادی تبدیل شود.”