دولت بایدن به دیوان عالی کشور می رود

در این عکس 2018، قرص‌های میفپریستون و میزوپروستول در یک کلینیک کارافم برای سقط‌های دارویی در اسکوکی، ایلینوی ارائه شده‌اند.

ارین هولی | سرویس تریبون نیوز | گتی ایماژ

پس از آنکه دادگاه تجدیدنظر فدرال اجازه داد این دارو در بازار باقی بماند اما محدودیت هایی برای استفاده از آن اعمال کرد، دولت بایدن از دیوان عالی درخواست خواهد کرد تا در مبارزه قانونی پیرامون قرص سقط جنین میفپریستون مداخله کند.

مریک گارلند، دادستان کل روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت که وزارت دادگستری با تصمیم دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم ایالات متحده “به شدت مخالف است”. وی افزود که دولت “به دنبال کمک اضطراری از دادگاه عالی برای دفاع از قضاوت علمی FDA و محافظت از دسترسی آمریکایی ها به مراقبت های باروری ایمن و موثر خواهد بود.”

دادگاه استیناف اواخر روز چهارشنبه دستور قاضی منطقه ایالات متحده متیو کاکسماریک را که تاییدیه اداره غذا و داروی میفپریستون را به حالت تعلیق درآورد، مسدود کرد. دادگاه گفت: به نظر می‌رسد محدودیت‌های فدرال، گروه‌های ضد سقط جنین را که شکایت کرده‌اند، از به چالش کشیدن تاییدیه بیش از دو دهه این دارو توسط آژانس منع می‌کند.

اما دادگاه به طور موقت تغییرات عمده ای را که FDA در طول سال ها اعمال کرده بود، لغو کرد تا استفاده و به دست آوردن میفپریستون را آسان تر کند. سفارش، تحویل پستی قرص سقط جنین را ممنوع می کند. بیماران اکنون باید داروی تجویزی را از پزشک تهیه کنند و در حین مصرف دارو باید چندین معاینه را شخصاً انجام دهند.

دادگاه چارچوب زمانی را تغییر داد زمانی که میفپریستون را می توان تا 49 روز پس از بارداری تجویز کرد، که نسبت به قبلی کمتر است 70 روز.

هیئت سه قاضی 2-1 به نفع اعمال مجدد محدودیت ها بر روی میفپریستون رای دادند. قاضی کورت انگلهارت و اندرو اولدهام که توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ منصوب شده بودند، رای مثبت دادند. قاضی کاترینا هاینس، که توسط رئیس جمهور سابق جورج بوش منصوب شد، از مسدود کردن کل دستور کاچماریک برای مدت کوتاهی حمایت کرد.

دادگاه رسیدگی به بحث شفاهی را در تاریخ بعدی تسریع کرده است.

فدراسیون والدین برنامه ریزی شده آمریکا تصمیم حوزه پنجم را به عنوان رد علم و قانون محکوم کرد که سلامت میلیون ها نفر را با محدود کردن دسترسی به سقط جنین دارویی به خطر می اندازد و سیستم تایید دارو را تضعیف می کند.

الکسیس مک گیل جانسون، رئیس Planned Parenthood گفت: “قوه قضاییه فدرال – برای دومین بار در این هفته – علم و قانون را رد کرده است، و این بار، دادگاه تصمیم گرفت که آنها اختیار دارند برچسب mifepristone را دوباره بنویسند.” “اگر اجازه داده شود، عواقب این تصمیم نه تنها برای دسترسی به سقط دارویی، بلکه برای کل سیستم تایید دارو فاجعه بار خواهد بود.”

Alliance Defending Freedom، گروه ضد سقط جنین که از FDA شکایت کرد، گفت که تصمیم دادگاه استیناف در حین ادامه دعوی، تدابیر حیاتی را بازیابی می کند.

میفپریستون، که در ترکیب با داروی دیگری، میزوپروستول استفاده می‌شود، رایج‌ترین روش مورد استفاده برای خاتمه بارداری در ایالات متحده است.

نتیجه نبرد دادگاه بر سر قرص می تواند دسترسی به سقط جنین را حتی در ایالت هایی که پس از لغو دادگاه عالی Roe v. Wade در سال گذشته قانونی باقی می ماند، تغییر دهد. این هیئت دارای اکثریت 6-3 محافظه کار است، از جمله سه قاضی منصوب شده توسط ترامپ.

تجدید نظرها دادگاه گفت که تصمیم FDA برای لغو الزام بیماران برای دریافت قرص سقط جنین شخصا “تغییر اساسی در چارچوب قانونی حاکم بر توزیع mifepristone” ایجاد کرد. دادگاه گفت که این الزام ابزار اصلی FDA برای اطمینان از توزیع یا استفاده ایمن از دارو بود.

دادگاه به هشداری که FDA با تایید سال 2000 خود صادر کرد مبنی بر اینکه اگر میفپریستون منجر به سقط ناقص شود ممکن است جراحی لازم باشد، همراه با فرمی که آژانس از بیماران می خواهد امضا کنند که نشان می دهد دارو ممکن است در 2 تا 7 از هر 100 دارو کارایی نداشته باشد، استناد کرد. زنانی که میفپریستون مصرف می کنند. این فرم به بیماران دستور می دهد که در صورت داشتن تب 100.4 درجه یا بالاتر برای بیش از چهار ساعت، خونریزی شدید یا ناراحتی شدید معده، فوراً با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرند.

قضات در دستور خود نوشتند: “بنابراین FDA نمی تواند منکر این باشد که عوارض جدی ناشی از میفپریستون قطعا قریب الوقوع است.” این عوارض دقیقاً در فرم توافقنامه بیمار وجود دارد که خود FDA آن را تأیید کرده است و دانکو از هر کاربر میفپریستون می‌خواهد آن را امضا کند.»

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید:

دادگاه به شهادت پزشکان در این پرونده استناد کرد که گفته بودند زنانی را که از عوارض جانبی میفپریستون رنج می‌بردند، درمان می‌کردند.

در تصمیمی جداگانه روز جمعه، قاضی ناحیه ایالات متحده توماس رایس در ناحیه شرقی واشنگتن FDA را از “تغییر وضعیت موجود و حقوق مربوط به در دسترس بودن میفپریستون” در 17 ایالت و ناحیه کلمبیا که برای حفظ آن شکایت کرده بودند منع کرد. داروهای موجود در بازار

مدار پنجم به پرونده ایالت واشنگتن اشاره ای نکرد. هنوز مشخص نیست که آیا محدودیت های موجود در حکم دادگاه در مورد آن 17 ایالت و دی سی اعمال می شود یا خیر.

دادگاه همچنین اشاره کرد که این امکان وجود دارد که اتحاد دفاع از آزادی، گروهی که شکایت را مطرح کرد، بتواند در اعتراض خود به تایید اساسی mifepristone در تاریخ بعدی در دعوای قضایی موفق شود. اتحاد دفاع از آزادی نماینده ائتلافی از پزشکان به نام اتحاد برای پزشکی بقراط است که با سقط جنین مخالف هستند.

قضات می‌گویند: «زنانی که از این دارو استفاده می‌کنند نمی‌توانند برای سقط‌های جراحی به غیر پزشک خود مراجعه کنند، بنابراین همان‌طور که خود فرم موافقت‌نامه بیمار می‌گوید، باید در عوض از یک پزشک واجد شرایط مراقبت‌های اورژانسی دریافت کنند».

FDA، صدها عضو کنگره، انجمن های پزشکی برجسته و کارشناسان قانون دارو به شدت ادعاهای مطرح شده در مورد میفپریستون را رد کرده اند. آنها استدلال می کنند که شواهد علمی به طور قاطع نشان داده است که این دارو راهی ایمن و موثر برای خاتمه بارداری زودرس است و اقدامات نظارتی FDA کامل و قانونی بود.

FDA اولین بار در سال 2000 میفپریستون را تایید کرد. این آژانس برای اطمینان از ایمنی بیمار محدودیت هایی را در مورد نحوه استفاده و توزیع این قرص اعمال کرد. این محدودیت ها برای مدت طولانی توسط انجمن های پزشکی مانند کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان مورد انتقاد قرار گرفت و با طرح دعوی قضایی مواجه شد.

در سال 2016، FDA تعداد بازدیدهای لازم از دفتر حضوری را به یک مورد کاهش داد. همچنین به غیر پزشکان اجازه می‌دهد که میفپریستون را تجویز کنند و مدت زمانی که بیماران می‌توانند قرص را مصرف کنند تا 70 روز پس از بارداری طولانی‌تر کرد.

در ژانویه، آژانس برای همیشه شرایط حضوری را لغو کرد و اجازه تحویل قرص را از طریق پست داد. همچنین به داروخانه‌های خرده‌فروشی اجازه می‌دهد در صورت دریافت گواهینامه تحت برنامه نظارت فدرال، میفپریستون را توزیع کنند.

Walgreens و CVS در ژانویه اعلام کردند که تحت این برنامه گواهینامه دریافت خواهند کرد و در ایالت هایی که قانون اجازه می دهد، مایفپریستون را توزیع می کنند.

قضات حوزه پنجم همچنین قانون کامستاک را به طور مفصل مورد بحث قرار دادند، قانون قرن نوزدهمی که ارسال هر چیزی را که باعث سقط جنین از طریق پست می شود ممنوع می کند. وزارت دادگستری استدلال کرده است که اگر فرستنده قصد نقض قوانین را نداشته باشد، قانون Comstock ارسال داروی سقط جنین را ممنوع نمی‌کند و با استناد به پرونده‌های دادگاهی مربوط به اوایل قرن بیستم که دامنه این قانون را محدود کرده است.

دادگاه گفت که وقت ندارد تا به طور قطعی دامنه قانون Comstock را بررسی کند، اما گفت که عدم اطمینان در مورد کاربرد آن به نفع گروه های ضد سقط جنین سنگین است.