دموکرات ها هشدار می دهند که شرکت های بزرگ فناوری ممکن است تحت قوانین جدید تجاری از سیاست های رقابتی فرار کنند

گروهی از قانونگذاران دموکرات در نامه ای به مقامات دولت بایدن هشدار دادند که اگر صنعت فناوری راه خود را در مذاکرات تجاری بر سر چارچوب هند و اقیانوس آرام پیش بگیرد، ممکن است تنظیم کننده های ایالات متحده در نحوه تنظیم برخی از بزرگترین شرکت های کشور محدود شوند.

گروه‌های تجاری فنی و تجاری از قوانین جدید بین‌المللی داده حمایت کرده‌اند که قانونگذاران استدلال می‌کنند که می‌تواند به جای قفل کردن ایمن در ایالات متحده، اجازه ارسال اطلاعات شخصی به هر کجا را بدهد.

آنها در نامه روز جمعه به کاترین تای و کامرس، نماینده تجاری ایالات متحده نوشتند: قوانینی که صنعت از گنجاندن آنها در توافق تجاری حمایت می کند “دست کنگره و تنظیم کننده ها را می بندد و با تلاش کل دولت رئیس جمهور بایدن برای ترویج رقابت در تضاد است.” منشی جینا ریموندو

این اولین بار نیست که دموکرات‌ها در مورد گنجاندن مفاد فنی در توافق‌نامه‌های تجاری نگرانی‌هایی را مطرح می‌کنند. در سال 2019، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان وقت، از کالیفرنیا، تلاش کرد تا زبانی را که منعکس کننده بخش 230 سپر مسئولیت حقوقی فناوری است از توافقنامه ایالات متحده-مکزیک-کانادا خارج کند.

این نامه اخیر توسط سناتور الیزابت وارن، D-Mass، Amy Klobuchar، D-Minn، Sherrod Brown، D-Ohio، Richard Blumenthal، D-Conn.، و نمایندگان یان Schakowsky، D-Ill.، امضا شده است. دیوید سیسیلین، دکتر و رزا دلاورو، دی کان. این گروه از تای و ریموندو خواست «هر متن تجارت دیجیتالی را که در تضاد با دستور کار تعیین شده توسط کل دولت است، برای مذاکره یا بحث قرار ندهند.

دموکرات‌ها نوشتند: «تکنولوژی بزرگ می‌خواهد مقررات بسیار گسترده‌ای را لحاظ کند که به شرکت‌های فناوری بزرگ کمک می‌کند با ادعای اینکه چنین سیاست‌هایی این شرکت‌ها را در معرض «تبعیض تجاری غیرقانونی» قرار می‌دهند، از سیاست‌های رقابت فرار کنند. این زبان مبنایی را برای شرکت‌های فناوری بزرگ و همچنین دولت‌های خارجی فراهم می‌کند تا به سیاست‌های فناوری به‌عنوان «موانع تجارت غیرقانونی» حمله کنند، زیرا ممکن است به طور نامتناسبی بر «محصولات دیجیتال» شرکت‌های مسلط که مقر اصلی آنها در ایالات متحده است، تأثیر بگذارند.

قانونگذاران هشدار دادند که این زبان می تواند بر مقررات فنی در داخل و خارج از کشور تأثیر بگذارد.

آنها نوشتند: «شامل چنین مقرراتی می‌تواند تلاش‌های سیاست‌گذاران ایالات متحده برای تصویب قوانین جدید و مجریان ضد انحصار برای سرکوب رفتارهای ضدرقابتی، از جمله تثبیت قیمت و معامله شخصی، توسط بزرگترین شرکت‌های فناوری را تضعیف کند». شرکت‌های فناوری همچنین می‌توانند از این قوانین تجارت دیجیتال استفاده کنند تا تلاش‌های مشابه شرکای تجاری ما را تضعیف کنند.»

در این نامه به یک پست وبلاگ اتاق بازرگانی ایالات متحده در مورد یادداشت ائتلاف گروه تجاری مبنی بر حمایت از مقررات تجارت دیجیتال قوی در چارچوب اقتصادی هند و اقیانوس آرام (IPEF) اشاره شده است. در آن نامه که خطاب به تای و ریموندو و توسط گروه‌های تحت حمایت فناوری مانند انجمن صنعت کامپیوتر و ارتباطات (CCIA) و شورای صنعت فناوری اطلاعات (ITIC) امضا شده است، آمده است: “ایمن کردن استانداردهای بالای قوانین تجارت دیجیتال در IPEF یکی از بالاترین موارد است. اولویت های.” این گروه ها گفتند که انجام این کار به باز کردن کسب و کارهای کوچک آمریکایی به روی مشتریان جدید و رقابت بهتر در سطح جهانی کمک می کند.

اما قانونگذاران دموکرات این نگرانی را مطرح کردند که بخش‌هایی از فهرست آرزوهای فناوری برای مذاکرات تجاری، توانایی تنظیم هوش مصنوعی و همچنین انتقال داده‌های شخصی حساس را محدود می‌کند.

این گروه گفت که به ویژه به دلیل سرعت سریع مذاکرات، با چارچوب نهایی که طبق گزارش ها برای نوامبر امسال هدف گذاری شده است، نگران است.

سام، سخنگوی USTR، گفت: “ایالات متحده متعهد به ایجاد اعتماد و ارتقای اعتماد در اقتصاد دیجیتال است و به دنبال گنجاندن مفاد طراحی شده برای جلوگیری از اقدامات تجاری ناعادلانه است، در حالی که نیاز به توانایی برای رسیدگی به اهداف سیاست عمومی قانونی در حوزه تجارت دیجیتال را تشخیص می دهد.” میشل در بیانیه ای گفت.

USTR در طول مذاکرات به طور منظم با کنگره مشورت کرده است. در سال گذشته نزدیک به 400 جلسه توجیهی با اعضای کنگره و کارکنان آنها داشته است که بسیاری از آنها در مورد IPEF بوده است.

مت شروئرز، رئیس CCIA در بیانیه ای گفت: حذف مسائل دیجیتال از اولویت های تجارت آزاد ما، سیاست اقتصادی ایالات متحده را به قرن بیستم محدود می کند. “ایالات متحده می تواند به طور همزمان تعهدات شرکای تجاری خود را برای باز کردن بازارهای خود به روی صادرات ایالات متحده و پیگیری اهداف قانونی قانونی در داخل تضمین کند.”

وزارت بازرگانی، اتاق بازرگانی و ITIC بلافاصله اظهار نظری نکردند.

«اگر قراردادهای تجاری حاوی قوانینی باشد که به شرکت‌های فناوری اجازه می‌دهد «تبعیض تجاری غیرقانونی» را برای اجتناب از پاسخگویی در مورد رفتار انحصاری و تبعیض‌آمیز ادعا کنند، نه تنها حریم خصوصی شخصی و اعتماد مصرف‌کنندگان به اینترنت تهدید می‌شود، بلکه امنیت اقتصادی و ملی ایالات متحده نیز به خطر می‌افتد. قانونگذاران نیز نوشتند.

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.

تماشا کنید: آیا شبیه‌سازی‌های ChatGPT چین می‌توانند در مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی بر آمریکا برتری پیدا کنند؟