دموکرات های مجلس نمایندگان خواستار رسیدگی فوری هستند

طرفداران حقوق سقط جنین در 15 مارس 2023 در مقابل ساختمان فدرال و دادگاه جی ماروین جونز در آماریلو، تگزاس، جمع شدند.

مویزس آویلا | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

دموکرات‌های کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه خواستار رسیدگی فوری به دستور یک قاضی فدرال مبنی بر تعلیق تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد قرص سقط جنین میفپریستون شدند.

همه 23 دموکرات عضو کمیته در نامه‌ای به رئیس کتی مک موریس راجرز، R-Wash نوشتند که این حکم باعث تضعیف اختیارات FDA در مورد فرآیند تأیید دارو می‌شود.

قانونگذاران گفتند که کمیته و مردم باید از کارشناسان درباره تأثیر تصمیم قاضی متیو کاکسماریک در هفته گذشته بشنوند. آنها به بیش از دوازده محقق قانون غذا و دارو اشاره می کنند که می گویند ممنوعیت مایفپریستون “عواقب مضر” ایجاد می کند که بر بیماران سقط جنین، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و صنعت داروسازی زیستی تأثیر می گذارد.

آنها در نامه نوشتند: «کمیته و مردم آمریکا باید تأثیر این تصمیم و آنچه را که نه تنها برای مراقبت از سقط جنین، بلکه برای دسترسی به داروهای حیاتی و ایمن و مؤثر به طور گسترده‌تر در خطر است، درک کنند».

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، میفپریستون، که در ترکیب با داروی دیگری به نام میزوپروستول استفاده می شود، رایج ترین روش برای خاتمه بارداری در ایالات متحده است که حدود نیمی از سقط جنین ها را تشکیل می دهد.

این نامه یک روز پس از درگیری قانونگذاران جمهوری خواه و دموکرات بر سر دستور کاچماریک منتشر شد. که او جمعه گذشته در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در آماریلو، تگزاس ارائه کرد.

بیش از 200 قانونگذار دموکرات روز سه‌شنبه با ارسال نامه‌ای دوستانه از دادگاه تجدیدنظر فدرال خواستند که از این حکم معافیت اضطراری بدهد. 50 سناتور و 190 نماینده مجلس در این گزارش نوشتند که حفظ این دستور “برای کاهش آسیب قریب‌الوقوع پیش روی مردم ضروری است.”

قانونگذاران در این خلاصه اضافه کردند که بسیاری از مردم به در دسترس بودن میفپریستون برای مراقبت های باروری و «بسیاری دیگر» برای دسترسی به سایر داروهای نجات دهنده به اختیار FDA در مورد تأییدیه های داروها تکیه می کنند.

ساعاتی بعد، 69 جمهوری خواه با تشکیل پرونده جداگانه ای از دادگاه تجدیدنظر خواستند که تصمیم کاچماریک را تایید کند.

در خلاصه خود، قانونگذاران جمهوری خواه گفتند که تایید آژانس در مورد سقط جنین دارویی “غیر قانونی” است. آنها مدعی شدند که FDA با تأیید میفپریستون در سال 2000، «فرایند تأیید داروی تجویز شده توسط کنگره» را دنبال نکرده است.

قانونگذاران نوشتند: «اقدامات غیرقانونی FDA در نهایت زنان و دخترانی را که به دنبال سقط جنین شیمیایی هستند، به خطر می اندازد. این گزارش توسط سناتور سیندی هاید اسمیت، خانم R-Miss، رهبری شد و شامل 10 سناتور دیگر و 58 جمهوری خواه مجلس نمایندگان می شود.

این گزارش‌ها یک روز پس از آن منتشر شد که وزارت دادگستری از دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم ایالات متحده درخواست کرد تا قرص سقط جنین مایفپریستون را در بازار ایالات متحده حفظ کند و تا ظهر پنجشنبه از صدور حکم جلوگیری کند.

Kacsmaryk در حکم خود گفت FDA به طور نامناسبی در روند تایید خود برای mifepristone زمانی که دارو را امضا کرد، عجله کرد.

قاضی اجرای حکم خود را یک هفته به تعویق انداخت تا به دولت بایدن مهلت دهد تا آن را تجدید نظر کند. قرار است از ساعت 12 صبح شنبه CT اعمال شود.

تصمیم کاچماریک با حکم قاضی فدرال دوم در تضاد است. دقایقی پس از تصمیم تگزاس، یک قاضی در ایالت واشنگتن حکم اولیه ای را صادر کرد که می تواند از دسترسی به میفپریستون در 17 ایالت محافظت کند و واشنگتن دی سی، شکایتی را مبنی بر وجود مقررات بیش از حد در مورد دارو مطرح کرد.

این دو دستور به طور بالقوه می تواند موضوع را به دیوان عالی کشور برساند.