دقایقی نشان می دهد که مقامات فدرال رزرو نسبت به نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره کمتر اطمینان دارند

دقایقی نشان می دهد که مقامات فدرال رزرو نسبت به نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره کمتر اطمینان دارند

بر اساس صورتجلسه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، مقامات فدرال رزرو در آخرین جلسه خود در مورد اینکه نرخ بهره باید به کجا برسند اختلاف نظر داشتند، برخی از اعضا نیاز به افزایش بیشتر را می بینند در حالی که برخی دیگر انتظار داشتند کاهش رشد برای رفع نیاز به تشدید بیشتر باشد.

اگرچه تصمیم برای افزایش نرخ معیار فدرال رزرو به میزان یک چهارم درصد به اتفاق آرا بود، خلاصه جلسه منعکس کننده اختلاف نظر در مورد حرکت بعدی با گرایش به سمت سیاست کمتر تهاجمی بود.

در پایان، کمیته بازار آزاد فدرال تعیین کننده نرخ رای به حذف یک عبارت کلیدی از بیانیه پس از جلسه خود کرد که نشان می‌داد «تقویت سیاست اضافی ممکن است مناسب باشد».

به نظر می رسد فدرال رزرو اکنون به سمت یک رویکرد وابسته به داده حرکت می کند که در آن عوامل بی شماری تعیین می کنند که آیا چرخه افزایش نرخ ادامه دارد یا خیر.

در این صورتجلسه آمده است: «شرکت‌کنندگان عموماً در مورد اینکه چقدر بیشتر سیاست‌ها ممکن است مناسب باشد، ابراز تردید کردند. بسیاری از شرکت کنندگان پس از این جلسه بر نیاز به حفظ اختیاری تمرکز کردند.

اساساً بحث به دو سناریو خلاصه شد.

یکی که توسط «برخی» اعضا حمایت می‌شد، قضاوت کرد که پیشرفت در کاهش تورم «به‌طور غیرقابل قبول آهسته» است و افزایش‌های بیشتری را ایجاب می‌کند. دیگری، با حمایت «چندین» از اعضای FOMC، شاهد کاهش رشد اقتصادی بود که در آن «تثبیت بیشتر سیاست پس از این جلسه ممکن است ضروری نباشد».

این صورتجلسات تک تک اعضا را مشخص نمی کند و نه تعداد “بعضی” یا “چند” را با اعداد خاص تعیین می کند. با این حال، در اصطلاح فدرال رزرو، “بعضی” بیش از “چند” تصور می شود. در این صورتجلسه اشاره شد که اعضا موافق بودند تورم نسبت به هدف بانک مرکزی “به میزان قابل توجهی افزایش یافته است”.

“نظارت دقیق اطلاعات دریافتی”

در حالی که انتظارات آینده متفاوت بود، به نظر می رسد توافق قوی وجود دارد که مسیری که در آن فدرال رزرو از مارس 2022 تا کنون 10 بار نرخ بهره را برای مجموع 5 درصد افزایش داده است، دیگر قطعی نیست.

در این سند آمده است: «با توجه به خطرات برجسته برای اهداف کمیته با توجه به حداکثر اشتغال و ثبات قیمت، شرکت کنندگان به طور کلی به اهمیت نظارت دقیق اطلاعات دریافتی و پیامدهای آن برای چشم انداز اقتصادی اشاره کردند.

مقامات FOMC همچنین مدتی را صرف بحث در مورد مشکلات صنعت بانکداری کردند که باعث تعطیلی چندین مؤسسه متوسط ​​شده است. در این صورتجلسه اشاره شد که اعضا آماده استفاده از ابزارهای خود هستند تا مطمئن شوند که سیستم مالی نقدینگی کافی برای پوشش نیازهای خود دارد.

در نشست ماه مارس، اقتصاددانان فدرال رزرو خاطرنشان کردند که انقباض اعتباری مورد انتظار ناشی از فشارهای بانکی احتمالاً اقتصاد را وارد رکود خواهد کرد.

آنها این ادعا را در نشست ماه مه تکرار کردند، اگرچه خاطرنشان کردند که اگر تنگنای اعتباری کاهش یابد، این یک خطر صعودی برای رشد اقتصادی خواهد بود. در این صورتجلسه اشاره شده است که سناریوی تأثیر کمتر از سوی بانکداری “فقط کمی کمتر از خط پایه محتمل تلقی می شود.”

شرط بندی بازار در ماه می آخرین افزایش بود

انتشار این صورتجلسه در حالی صورت می گیرد که اظهارات عمومی متفاوت مقامات در مورد اینکه فدرال رزرو باید از اینجا به کجا برود.

بازارها انتظار دارند که افزایش نرخ در ماه می آخرین دوره این چرخه باشد و فدرال رزرو طبق قیمت گذاری در بازار آتی، پیش از پایان سال، نرخ ها را حدود یک چهارم درصد کاهش دهد. این انتظار همراه با این فرض است که اقتصاد کند می شود و احتمالاً به رکود می رود در حالی که تورم به هدف 2 درصدی فدرال رزرو نزدیک تر می شود.

با این حال، تقریباً همه مقامات نسبت به احتمال کاهش در سال جاری ابراز تردید کرده اند.

اخیراً، کریستوفر والر، فرماندار روز چهارشنبه در سخنرانی خود گفت که اگرچه داده ها دلیل روشنی برای تصمیم گیری نرخ در ماه ژوئن ارائه نکرده است، او تمایل دارد فکر کند که برای کاهش تورم سرسختانه بالا به افزایش بیشتری نیاز است.

والر با اشاره به نقطه پایانی کوهنوردی گفت: «انتظار ندارم که داده‌هایی که طی دو ماه آینده به دست می‌آیند، روشن کند که ما به نرخ پایانی رسیده‌ایم.» و من از توقف افزایش نرخ‌ها حمایت نمی‌کنم مگر اینکه شواهد روشنی مبنی بر کاهش نرخ تورم به سمت هدف 2 درصدی ما بدست آوریم. “

جروم پاول، رئیس هیئت مدیره هفته گذشته، نشان داد که به کاهش نرخ بهره فکر می کند، هرچند او گفت که مسائل بانکی می تواند نیاز به افزایش را نفی کند.

گزارش‌های اقتصادی نشان داده‌اند که تورم در حال کاهش است، اگرچه بسیار بالاتر از اهداف بانک مرکزی است. تورم اصلی که با شاخص مخارج مصرف شخصی ترجیحی فدرال رزرو به استثنای غذا و انرژی اندازه گیری می شود. در ماه مارس 4.6 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است، سطحی که برای ماه ها در اطراف آن ثابت بوده است.

بازار کار پر جنب و جوش فشار را بر قیمت ها حفظ کرده است، با نرخ بیکاری 3.4 درصد که پایین ترین سطح آن به دهه 1950 باز می گردد. دستمزدها نیز افزایش یافته است و 4.4 درصد نسبت به سال گذشته در آوریل افزایش یافته است، و یک مقاله تحقیقاتی این هفته از بن برنانکی، رئیس پیشین فدرال رزرو، گفت که این روند نشان دهنده مرحله بعدی مبارزه با تورم برای همکاران سابق وی است.

در مورد اقتصاد گسترده‌تر، شاخص‌های خرید مدیران از S&P Global در ماه می به بالاترین حد خود در ۱۳ ماه گذشته رسید، که نشان می‌دهد در حالی که رکود ممکن است در اواخر سال یک داستان باشد، اما اکنون نشانه‌های کمی از انقباض وجود دارد. ردیاب داده های اقتصادی GDPNow فدرال رزرو آتلانتا نشان می دهد که رشد سالانه 2.9 درصد در سه ماهه دوم است.

تصحیح: در اصطلاح فدرال رزرو، “بعضی” بیش از “چند” تصور می شود. نسخه قبلی تفاوت را اشتباه بیان کرده است.