در دعوای کلاهبرداری نیویورک ای جی جیمز با سپرده شدن روبرو می شود

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در 12 آوریل 2023 وارد برج ترامپ در نیویورک شد.

کنا بتانکور | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

دونالد ترامپ گفت که روز پنجشنبه در شهر نیویورک به عنوان بخشی از دادخواست مدنی 250 میلیون دلاری دادستان کل ایالت به اتهام کلاهبرداری گسترده توسط رئیس جمهور سابق و شرکتش، عزل می شود.

ترامپ یک شبه در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که به عنوان بخشی از شکایت گسترده، «به تازگی وارد منهتن شده است تا در مقابل لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، به منهتن سپرده شود.

ترامپ صبح پنجشنبه در پست دیگری گفت که برای برکناری “به مرکز شهر می رود”. او جیمز را متهم کرد که درز کرده است که قرار ملاقات در ساعت 9:30 صبح به وقت شرقی تعیین شده است.

سفر او دومین بار در کمتر از دو هفته است که به ایالت امپراتوری سفر می کند تا به اقدامات دادگاه علیه خود پاسخ دهد. رئیس جمهور سابق در حالی که سومین پیشنهاد برای نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواهان را مطرح می کند، با چندین پرونده کیفری و مدنی مواجه است.

ترامپ پیش از این از ایالت زادگاهش فلوریدا به نیویورک پرواز کرده بود تا پس از کیفرخواست وی در یک پرونده جنایی جداگانه با محوریت پرداخت های پولی که قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2016 انجام شده بود، تسلیم مقامات شود. رئیس جمهور سابق در مورد 34 فقره جعل سوابق تجاری در آن پرونده که توسط دادستان منطقه منهتن آلوین براگ تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است، خود را بی گناه دانست.

آلینا حبا، وکیل او در بیانیه ای به CNBC گفت: ترامپ نه تنها مایل است، بلکه مشتاق است امروز در برابر دادستان کل شهادت دهد. او در موضع خود مصمم است که چیزی برای پنهان کردن ندارد و مشتاقانه منتظر است تا دادستان کل را در مورد موفقیت عظیم شرکت چند میلیارد دلاری خود آموزش دهد.

دفتر جیمز بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

جیمز در سپتامبر گذشته شکایتی را علیه ترامپ، سه فرزند بزرگسالش، سازمان ترامپ و سایرین طرح کرد. این شکایت ترامپ را متهم می‌کند که مکرراً ارزش دارایی‌های خود را در بیانیه‌های خود به بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و سازمان امور مالیاتی به منظور دریافت وام و شرایط مالیاتی بهتر اغراق کرده است.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC را بخوانید:

علاوه بر جریمه مالی سنگین، جیمز می خواهد شرکت های ترامپ را از تجارت در نیویورک منع کند. او همچنین می‌خواهد ترامپ، دونالد ترامپ جونیور، اریک ترامپ و ایوانکا ترامپ را از خدمت به عنوان افسر یک شرکت در ایالت منع کند.

در آگوست گذشته، قبل از اینکه جیمز شکایت کلاهبرداری را مطرح کند، ترامپ به دفتر جیمز مراجعه کرد و بیش از 400 بار به حق متمم پنجم خود علیه خود متهم کردن استناد کرد.

پست‌های ترامپ در رسانه‌های اجتماعی قبل از آخرین اظهارنظر، علیه جیمز، اولین زن سیاه‌پوست که عنوان خود را به دست آورد، به‌عنوان یک «نژادپرست» و یک «مرد پست» که علیه او مغرضانه بود، انتقاد کرد.