درآمد متا سه ماهه اول سال 23 توسط خرده فروشان چینی با خرید تبلیغات افزایش یافته است

مارک زاکربرگ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل متا پلتفرم، در جولای 2021.

کوین دیچ | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

متا می تواند از خرده فروشان چینی برای کمک به افزایش فروش سه ماهه اول شرکت پس از سه فصل متوالی کاهش درآمد تشکر کند.

همانطور که سوزان لی، مدیر ارشد مالی، در جریان تماس درآمدی به تحلیلگران گفت، این غول شبکه اجتماعی “شتابی را در بین تبلیغ کنندگان در چین دید که کاربران و سایر بازارها را هدف قرار می دهد، که ما معتقدیم تا حدی به دلیل کاهش هزینه های حمل و نقل و کاهش قرنطینه Covid برای آن تبلیغ کنندگان بود.”

به عبارت دیگر، شرکت های چینی در یک دوره سه ماهه که در اواخر ماه مارس پایان یافت، پول زیادی را صرف تبلیغات فیس بوک در نظر گرفته شده برای مصرف کنندگان خارج از کشور کردند. این نشانه آن است که کاهش اخیر چین از سیاست‌های مقابله با کووید صفر به طور غیرمستقیم به نفع متا بوده است و شرکت‌های چینی از دسترسی گسترده فیس‌بوک و اینستاگرام در سراسر جهان برای جذب مشتریان جدید استفاده می‌کنند.

با این حال، فروش متا در سه ماهه اول سالانه تنها 3 درصد رشد کرد و به 28.65 میلیارد دلار رسید که نشان می‌دهد هنوز آشفتگی در بازار تبلیغات دیجیتال وجود دارد.

لی گفت که متا همچنین شاهد تقاضای قوی تری در سه ماهه بود زیرا جنگ روسیه در اوکراین از فوریه یک ساله خود را پشت سر گذاشت. اما او آماده نبود که بگوید بقیه سال روان خواهد بود.

لی، با اشاره به قانون‌گذاران اتحادیه اروپا که به تحمیل قوانین سخت‌گیرانه حریم خصوصی داده‌ها و الزاماتی که بر شرکت تأثیر می‌گذارد، گفت متا انتظار دارد «یک محیط کلان فرار» برای بقیه سال و یک «محیط نظارتی چالش‌برانگیز» به طور کلی وجود داشته باشد.

اما صرف این واقعیت که متا توانست روند کاهش فروش خود را پس از یک دوره سخت تغییر دهد، برای شادی سرمایه‌گذاران کافی بود و باعث شد سهام این شرکت در معاملات پس از ساعت کاری نزدیک به 12 درصد افزایش یابد.

سرمایه گذاران همچنین مشتاق شنیدن موعظه مدیر عامل، مارک زاکربرگ، “سال کارآمدی” متا بودند که منجر به خروج 21000 کارمند از شرکت تا اوایل تابستان می شود.

زاکربرگ به دور اخیر اخراج‌های شرکت که بر کارکنان فنی تأثیر گذاشت، اشاره کرد و به تحلیلگران یادآور شد که کاهش‌های شغلی بیشتر گروه‌های تجاری را در ماه می تحت تأثیر قرار خواهد داد.

پس از ماه می، لی گفت که این شرکت “استخدام را از سر خواهد گرفت و ما انتظار داریم که تعداد کارمندان در سال 2024 بیش از 1 تا 2 درصد رشد کند.”

زاکربرگ هیچ نشانه‌ای مبنی بر برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های متاورس، شرط‌بندی بسیار گمانه‌زنی بر روی دنیای مجازی که باعث تغییر نام شرکت از فیس‌بوک در سال 2021 شد، نشان نداد.

در واقع، واحد Reality Labs این شرکت که در حال ساخت فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مورد نیاز برای متاورس است که هنوز توسعه نیافته است، در سه ماهه اول نزدیک به 4 میلیارد دلار ضرر از فروش 339 میلیون دلاری به ثبت رساند.

زاکربرگ گفت که متاورس همچنان یک اولویت اصلی برای متا باقی مانده است، اگرچه این شرکت در حال کار بر روی فناوری‌های هوش مصنوعی جدید است که می‌تواند به خدمات تبلیغاتی و پیام‌رسانی تجاری آن کمک کند.

زاکربرگ گفت: “روایتی ایجاد شده است که ما به نوعی در حال دور شدن از تمرکز بر تقسیم بندی متاورز هستیم، بنابراین من فقط می خواهم از قبل بگویم که این دقیق نیست.” ما سال‌ها است که روی هوش مصنوعی و متاورز تمرکز کرده‌ایم و به تمرکز روی هر دو ادامه خواهیم داد.»

وی افزود: این دو حوزه نیز به هم مرتبط هستند.

تماشا کردن: متا بر درآمد ضربه می زند، سهام نزدیک به 10 درصد با افت درآمد مواجه می شود

متا در سه ماهه اول درآمدی بهتر از حد انتظار دارد