درآمد شرکت هواپیمایی Southwest (LUV) در سه ماهه اول 2023

هنگامی که یک جت هواپیمایی ساوت وست برای فرود آمدن در فرودگاه بین المللی مک کاران در 25 می 2020 در لاس وگاس، نوادا، پرنده ای در پیش زمینه پرواز می کند.

اتان میلر | گتی ایماژ

خطوط هوایی جنوب غربی در سه ماهه اول 159 میلیون دلار از دست داد زیرا تأثیر مالی بحران تعطیلات آن تا سال 2023 کشیده شد.

این شرکت هواپیمایی در روزهای پایانی دسامبر بیش از 16000 پرواز را لغو کرده بود، زیرا نرم افزار کارکنان نمی توانست با تغییرات برنامه ریزی در طول طوفان های ساحلی به ساحل همگام شود. به گفته ساوت وست، این حادثه منجر به تأثیر درآمد 325 میلیون دلاری برای سه ماهه اول شد.

این شرکت در ماه ژانویه نسبت به ضرر این سه ماهه هشدار داده بود و اعلام کرده بود که در اوایل سال جاری شاهد افزایش تعداد لغو مشتریان بوده است.

سهام Southwest در معاملات قبل از بازار بیش از 4 درصد کاهش داشت.

در اینجا نحوه عملکرد Southwest در سه ماهه اول در مقایسه با انتظارات وال استریت طبق برآوردهای اجماع Refinitiv آمده است:

  • زیان تعدیل شده به ازای هر سهم: 27 سنت در مقابل زیان مورد انتظار 23 سنت.
  • کل درآمد: 5.71 دلار میلیارد دلار در مقابل 5.73 میلیارد دلار مورد انتظار.

درآمد 5.71 میلیارد دلاری نشان دهنده افزایش 21.6 درصدی نسبت به سال قبل است. زیان خالص Southwest برای دوره 159 میلیون دلاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 278 میلیون دلار از دست داد بهبود یافته است.

اما اپراتور مستقر در دالاس گفت که انتظار دارد در سه ماهه دوم درآمد خود را کاهش دهد. با این حال، سود را برای سه ماه منتهی به 30 ژوئن پیش بینی کرد.

ساوت وست گفت که درآمد به ازای هر مایل صندلی در دسترس، معیاری است که نشان می‌دهد یک شرکت هواپیمایی چقدر در ازای پروازهای خود چقدر تولید می‌کند، در سه ماهه دوم نسبت به سال گذشته با افزایش 14 درصدی ظرفیت، 8 درصد به 10 درصد کاهش خواهد یافت.

این شرکت هواپیمایی گفت که چشم انداز فروش آن تحت تأثیر حدود 300 میلیون دلار “درآمد شکست” قرار گرفته است زیرا “مبلغ بالاتر از حد معمول مربوط به اعتبار پرواز صادر شده در طول همه گیری همه گیر بود که قرار بود بدون استفاده منقضی شود.” Southwest گفت که تاریخ انقضای اعتبار پروازها را تابستان گذشته حذف کرده است.

این شرکت انتظار دارد هزینه های سه ماهه دوم، به استثنای سوخت، 5 تا 8 درصد افزایش یابد، چشم انداز هزینه ای که شامل اقلام تعهدی دستمزد برای قراردادهای کاری است که در حال حاضر در حال مذاکره هستند، از جمله برای خلبانان و خدمه پرواز.

Southwest در ساعت 12:30 بعد از ظهر به وقت ET روز پنجشنبه با تحلیلگران برای بحث در مورد نتایج و چشم انداز آن تماس خواهد گرفت.