درآمد استارباکس (SBUX) درآمد سه ماهه دوم 2023

استارباکس با کاهش فروش در فروشگاه‌های مشابه چین، درآمد خود را کاهش می‌دهد

استارباکس روز سه‌شنبه درآمد و درآمد سه‌ماهه‌ای را گزارش کرد که بر پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران، ناشی از فروش بین‌المللی بهتر از حد انتظار بود.

در چین، دومین بازار بزرگ این شرکت، استارباکس شاهد افزایش فروش در همان فروشگاه خود برای اولین بار از سه ماهه سوم مالی استارباکس در سال 2021 بود، زیرا مشتریان به کافه های آن پس از عقب نشینی از سیاست پکن در برابر کووید صفر بازگشتند.

با این حال، پس از تایید مجدد چشم انداز کامل سال مالی توسط مدیران، سهام در معاملات طولانی مدت بیش از 3 درصد سقوط کرد.

در اینجا آنچه استارباکس در مقایسه با آنچه وال استریت انتظار داشت، بر اساس نظرسنجی از تحلیلگران توسط Refinitiv گزارش می دهد:

  • سود هر سهم: 74 سنت تعدیل شده در مقابل 65 سنت مورد انتظار
  • درآمد: 8.72 میلیارد دلار در مقابل 8.4 میلیارد دلار مورد انتظار

این غول قهوه درآمد خالص سه ماهه دوم مالی را 908.3 میلیون دلار یا 79 سنت به ازای هر سهم گزارش کرد که نسبت به 674.5 میلیون دلار یا 58 سنت به ازای هر سهم در سال گذشته افزایش یافت.

بدون احتساب اقلام، استارباکس به ازای هر سهم 74 سنت درآمد کسب کرد.

فروش خالص 14.2 درصد افزایش یافت و به 8.72 میلیارد دلار رسید. فروش این شرکت در فروشگاه های مشابه در سه ماهه 11 درصد افزایش یافت که از تخمین های StreetAccount 7.1 درصدی پیشی گرفت. هم بازارهای ایالات متحده و هم بازارهای بین المللی بهتر از انتظارات عمل کردند.

“این در هر سطحی قابل توجه است، اما به طور خاص با توجه به فشارهای فصلی که معمولاً در آن تجربه می کنیم [the second quarter]راشل روگری، رئیس امور مالی در کنفرانس تلفنی شرکت گفت.

فروش همان فروشگاه در ایالات متحده با افزایش 6 درصدی ترافیک، 12 درصد افزایش یافت. برخی از شرکت های رستوران، مانند مالک استیک هاوس Outback برندهای بلومین، گزارش داده اند که با عقب نشینی مشتریان از غذاخوری، ترافیک کاهش یافته است. استارباکس به دیگر شرکت‌های پرت می‌پیوندد مک دونالد و گریل مکزیکی چیپوتل، که شاهد جهش ترافیک نیز بود.

این شرکت گفت که اعضای فعال برنامه وفاداری ایالات متحده در سه ماهه منتهی به 2 آوریل 15 درصد نسبت به دوره سال قبل به 30.8 میلیون نفر افزایش یافته است.

در خارج از ایالات متحده، فروش فروشگاه های زنجیره ای قهوه 7 درصد افزایش یافت. در چین، متریک 3 درصد افزایش یافت.

در سه ماهه گذشته، هاوارد شولتز، مدیر عامل وقت، گفت که این شرکت انتظار دارد تجارتش در چین در نیمه دوم سال مالی 2023 بهبود یابد.

استارباکس مجدداً چشم انداز سال مالی خود را تأیید کرد و رشد درآمد 10٪ تا 12٪ را پیش بینی کرد و رشد سود هر سهم را در پایین ترین حد از 15٪ تا 20٪ تنظیم کرد.

استارباکس 464 مکان جدید را در طول سه ماهه افتتاح کرد.