“خواص سیر” و تاثیرات اعجاب انگیز و مضرات سیر بر بدن انسان

به این معنی که این ماده غذایی عالی و دارای خواص فوق العاده می باشد. خواص سیاه دانه بیشمار است. سیر سیاه نیز که از سیر معمولی بدست می آید تمام این خواص را حفظ کرده و برای افرادی که از خوردن سیر به دلیل بوی خاص و تند آن فراری هستند، بسیار مناسب می باشد. به ویژه برای افرادی که نسبت به سیر سفید حساسیت دارند میتوانند به راحتی از سیر سیاه دکتر بیز استفادع کنند. با خرید سیر سیاه دکتر بیز برای زود انزالی دریچه جدید از روابط زناشویی به سوی شما گشوده میشود و تغییرات چشمگیری را در روابط خود مشاهده می کنید و هر دو طرف به رضایت جنسی مطلوبی میرسند. شما می توانید به راحتی و با مراجعه به فروشگاه های معتبر، این محصول را خریداری کرده و از خواص سیر سیاه در لاغری نهایت استفاده را ببرید. یکی از خواص این سیر، کمک به لاغری و تناسب اندام است که باعث شده امروزه افراد زیادی از هر جنس و در هر سنی به دنبال مصرف آن باشند. بنابراین مصرف آن برای ورزش و تناسب اندام هم مفید است. این ماده مغذی سرشار از پتاسیم بوده و می تواند انتخابی مناسب برای بیماران کلیوی باشد.

همانطور که گفتیم سیر سیاه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و سیستم دفاعی را بهبود می بخشد. با تقویت سیستم ایمنی بدن، موجب افزایش مقاومت بدن در مقابله با باکتری و ویروس های ایجاد کننده بیماری های مختلف خواهد شد. سیر سیاه به علت وجود مقدار زیادی اس-آلیل سیستین، دارای اثرات ضد التهابی و نیز اثرات آنتی اکسیدانی و محافظ نرونی است و برای پیشگیری و درمان بیماری MS می تواند مفید باشد. در واقع مطالعات علمی حکایت از آن دارد که بعد از فرآیند تخمیر سیر سفید، میزان ترکیبات آلیسین – که علت طعم تند و بوی سولفوری در سیر است – در محصول به دست آمده یعنی سیر سیاه به حداقل رسیده است. سیر سیاه بر عکس سیر تازه بوی ناخوشایندی ایجاد نمی کند. سیر سیاه یا (Black Garlic) به نوعی از فرآورده های سیر معمولی و تازه (Allium sativum L) گفته می شود که تهیه آن کاری آسان نبوده و باید حدود 60 تا 90 روز تحت حرارت و رطوبتی کنترل شده و بر اثر فرایند تخمیر شکل گیرد. همانطور که اشاره شد؛ با نگهداری گل پیاز سیر تازه در دمایی بین 60 تا 77 درجه سانتی گراد توسط دستگاه هایی مخصوص به تدریج در اثر فرایند تخمیر و مجموعه ای از واکنش های غیر آنزیمی همچون واکنش میلارد و اکسیداسیون فنل ها، سیر شروع به تغییر رنگ و مزه کرده و بافت آن نیز حالت کاراملی و الاستیکی پیدا می کند.

بروز این مشکلات سبب می شود تا افراد در وضعیت روحی و روانی بدی قرار بگیرند و کیفیت زندگی شان تا حد زیادی کاهش پیدا کند. هر چه دما بیشتر باشد زمان تخمیر سیر کمتر شده و سیر سیاه زودتر تشکیل میشود و از نظر کیفیت رنگ و طعم نیز بهتر میباشد. هنگام خرید سیر سیاه اولا باید معیارهای کیفیت که در بالا گفته شد را در نظر بگیریم؛ ثانیا قیمت هم مهم است. که مهم ترین آن توانایی در کاهش کلسترول و فشارخون دارد. تفاوت مهم دیگر سیر سیاه و سیر سفید، طعم ملایم و شیرین آن است که این نوع سیر را نسبت به همتای سفید تند و تیز خود، خوش خوراکتر و چشیدن طعم آن را آسانتر و دلپذیرتر میکند. از جمله ویژگی های این محصول می توان به رنگ سیاه، طعم شیرین و شبیه انجیر، حالت ژله ای و بافت جویدنی اشاره کرد. این سیر در نهایت به رنگی سیاه و به حالتی ژله ای تبدیل گشته و از آن می توان به عنوان یک چاشنی و طعم دهنده شیرین برای غذاهای مختلف استفاده کرد. سیر سیاه خاصیت انرژی زیادی داشته و به عنوان چاشنی و طعم دهنده در تهیه ی انواع غذا به کار گرفته می شود.

معمولاً این عملیات با دست و به طور مداوم در حالی که محصول روی نوارهای انتقال دهنده در حرکت است ادامه دارد . این فرآورده خاصیت انرژی زایی دارد. سیر سیاه به دلیل داشتن خاصیت چربی سوزی و همچنین کاهش اشتها، می تواند برای شما که قصد لاغر شدن دارید، بسیار مفید باشد. با دانستن خواص سیر سیاه لاغری، شما یک قدم از دیگر افراد درگیر با این معضل جلو تر بوده و قادر خواهید بود در نهایت به رویای چندین ساله خود جامه عمل بپوشانید. در واقع شما تمامی خواص سیر را در اختیار دارید.حتی خواصی برتر از سیر معمولی را یک جا و بدون بو و طعم آزاردهنده دریافت می کنید. آشنایی بیشتر با نحوه فراوری، ارزش غذایی و خواص درمانی این ترکیب شگفت انگیز با ما همراه باشید. بنابراین علی رغم PH پایین سیر سیاه می توان گفت که ارزش غذایی این ماده در مقایسه با سیر خام و تازه بیشتر می باشد. به همین دلیل است که سیر سیاه از محبوبیت بیشتری نسبت به سیر معمولی برخوردار است. فشار خون: این سیر رقیق کننده خون می باشد به همین جهت برای بیماری های فشار خون و سکته قلبی بسیار مفید است. جهت خرید محصولات دکتر بیز ( گانودرما ) با ما در ارتباط باشید.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد سیر سیاه در عطاری ها بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.