خرید لباس بتمن در قم مدل مردانه

خرید لباس بتمن در قم مدل مردانه

 

شاید در قم دغدغه‌های روزمره کم‌تر به بزرگ‌تر‌ها فرصت دنبال کردن ماجرا‌های بتمن را بدهد، درحالی‌که بچه‌ها فرصت کافی برای این کار در اختیار دارند و به‌سادگی خودشان را با بتمن و دیگر قهرمانان گروه او یکدل می‌بینند. در شهر قم تعداد بیشتر طرفداران این شخصیت را کودکان تشکیل می‌دهد، درحالی‌که در کشور منتشرکننده داستان‌های مصور بتمن یعنی آمریکا، موضوع علاقه‌مندی بزرگ و کوچک نمی‌شناسد. لباس بتمن بزرگسال در کشور‌های دیگر به‌قدری متداول است که ممکن است به نظر افرادی که از تاریخچه بتمن و داستان‌های مصورش خبر ندارند، عجیب برسد.

باید توجه داشت که شروع انتشار کتاب داستان‌های مصور یا کمیک استریپ بتمن، حداقل به شصت تا هفتاد سال پیش بازمی‌گردد. اغلب از دهه هفتاد میلادی به‌عنوان پررونق‌ترین دوران داستان‌های مصور یاد می‌کنند و بتمن هم قهرمان بلامنازع آن دوران بوده است. کودکان قمی که در آن زمان بتمن و ماجرا‌هایش را دنبال می‌کردند، برزگسالان و چه‌بسا سالمندان امروز هستند، پس با مرور این تاریخچه، درخواست‌های زیاد در آمریکا جهت خرید لباس بتمن برای بزرگسال نمی‌تواند زیاد عجیب به نظر برسد. بعد از گذشت این همه سال، بتمن دیگر فقط یک شخصیت ابرقهرمانی نیست؛ سال‌هاست که به‌عنوان یک پدیده اجتماعی تأثیرگذار شناخته می‌شود و توجه جامعه‌شناسان را هم به خود جلب کرده است. در طول تاریخ، دنیا همیشه مورد تهدید جدی و خطر از جانب افراد شرور قرار داشته است و هر زمانه‌ای قهرمانان خودش را برای مقابله با این بدی‌ها تربیت می‌کند.

این رویارویی بین خیر و شر، در دنیای تخیلی هم وجود دارد. در سویه فانتزی ذهن انسان‌ها، بتمن یکی از این قهرمانان است و وجودش ازنظر طرفداران، برای دنیا ضروری شمرده می‌شود. هرچقدر هم که دنیا به‌ظاهر روزگار آرامی را سپری کند یا افراد ملاحظه‌کار شده باشند و در لاک‌های درونی خودشان فرو بروند، آمار بالای خرید لباس بتمن در قم نشان می‌دهد که مبارزه با بدی‌ها در جهان فانتزی کماکان ادامه دارد. طراحی و ساخت لباس بتمن سایز بزرگ دیگر منحصر به بازیگرانی نیست که در فیلم‌ها نقش این شخصیت را بازی می‌کنند، این لباس می‌تواند هر کودک دیروز یا امروزی را برای تبدیل‌شدن به انسانی دغدغه‌مند و نیک تحریک کند. در ایران هم لباس بتمن بچه گانه در حال تبدیل شدن به یک کالای پر درخواست است. شاید دیرتر از جا‌های دیگر، اما سرانجام کودکان دیروز در حال بزرگ شدن هستند!
همین‌که آمار تولید و فروش لباس‌های شخصیت‌های کارتونی شرور کم است، نشان می‌دهد دنیا هنوز به جای بدی تبدیل نشده است؛ چه مبارزانی از نسل قدیم با لباس بتمن بزرگ داشته باشد، چه بتمن‌های کوچکی از نسل امروز.