تینا ترنر در سن 83 سالگی درگذشت

تینا ترنر در 23 مه 1997 در مانتین ویو کالیفرنیا در آمفی تئاتر Shoreline اجرا می کند. (عکس از تیم موزنفلدر/گتی ایماژ)

تیم موزنفلدر | عکس های آرشیو | گتی ایماژ

بر اساس بیانیه ای که روز چهارشنبه در صفحه رسمی فیس بوک او منتشر شد، تینا ترنر خواننده پس از یک دوره طولانی بیماری در سن 83 سالگی درگذشت.

در این بیانیه آمده است: “با اندوه فراوان درگذشت تینا ترنر را اعلام می کنیم. او با موسیقی و اشتیاق بی حدش به زندگی، میلیون ها طرفدار را در سراسر جهان مسحور کرد و الهام بخش ستاره های فردا شد.”

در ادامه آمده است: “امروز با دوست عزیزی خداحافظی می کنیم که بزرگترین کارش را برای ما به یادگار گذاشته است: موسیقی او. تمام همدردی قلبی ما با خانواده او است. تینا، ما خیلی دلتنگت خواهیم شد.”

ترنر که به طور گسترده به عنوان ملکه راک اند رول از آن یاد می شود، حرفه ای داشت که بیش از 60 سال به طول انجامید و شامل ترانه های نمادین «مری مغرور» و «عشق با آن چه می شود» بود. ترنر که به خاطر اجراهای پرانرژی، پولک های خاص و موهای ژولیده اش شناخته می شود، برنده 12 جایزه گرمی شده و بیش از 100 میلیون آلبوم در سراسر جهان فروخته است.

در سال های اخیر، ترنر از سلامتی رنج می برد. او در سال 2016 به سرطان روده مبتلا شد و در سال 2017 پیوند کلیه انجام شد.

در یک بیانیه جداگانه به اسکای نیوز، یک سخنگوی ترنر گفت که ترنر در خانه خود در کوسناخت، نزدیک زوریخ، سوئیس “در آرامش” درگذشت.

سخنگو گفت: “با او، جهان یک اسطوره موسیقی و یک الگو را از دست می دهد.”

ترنر در براونزویل، تنسی، با نام آنا مای بولاک به دنیا آمد. او در دهه گذشته عمدتاً دور از توجه عموم در سوئیس زندگی می کرد.

در سال 2021، تیونر حقوق موسیقی خود را به شرکت موسیقی آلمانی BMG فروخت. این قرارداد شامل ضبط های قبلی او در 10 آلبوم استودیویی و همچنین حق نام، تصویر و شباهت او بود. او با کمپانی ضبط موسیقی وارنر قرارداد امضا کرد.

در همان سال، ترنر برای دومین بار وارد تالار مشاهیر راک اند رول شد. در سال 1991، او به همراه همسر سابق آیک ترنر، که در سال 2007 درگذشت، به ثبت رسید.

در مراسم معارفه، آنجلا باست بازیگر که در سال 1993 نقش ترنر را در یک فیلم زندگینامه ای بازی کرد، در یک سخنرانی از خواننده تمجید کرد و اجرای آهنگ های او توسط هنرمندانی از جمله کیت اوربان، HER و کریستینا آگیلرا اجرا شد.

این داستان در حال توسعه است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.