تیم اسکات کمپین ریاست جمهوری را علیه ترامپ آغاز کرد

نامزد احتمالی جمهوری خواه ریاست جمهوری و سناتور ایالات متحده، تیم اسکات (R-SC) در جلسه تالار کمپین انتخاباتی در موسسه سیاست نیوهمپشایر در کالج سنت آنسلم، در منچستر، نیوهمپشایر، ایالات متحده، 8 مه 2023 صحبت می کند.

برایان اسنایدر | رویترز

سناتور تیم اسکات از کارولینای جنوبی روز دوشنبه رسماً اعلام کرد که برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 نامزد می شود و سینه جنگ مبارزات انتخاباتی قابل توجه و پیام خوش بینانه خود را در رقابت مقدماتی جمهوری خواهان که تاکنون شکست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بوده است، به آزمون گذاشته است.

اسکات، تنها جمهوری‌خواه سیاه‌پوست سنا، در یک سخنرانی اعلامی در چارلستون شمالی، ایمان خود و داستان خانواده‌اش را با حملات به سوابق جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، متعادل کرد.

اسکات در اظهارات آماده شده گفت: “من شاهد زنده ای هستم که آمریکا سرزمین فرصت ها است، نه سرزمین ظلم.”

او گفت: «جو بایدن و چپ رادیکال به هر پله از نردبانی که به من کمک کرد تا بالا بروم حمله می‌کنند و به همین دلیل است که من امروز اعلام می‌کنم که برای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا نامزد می‌شوم».

اسکات، 57 ساله، با یک نبرد دشوار روبرو است: نظرسنجی ها در حوزه مقدماتی احتمالی نشان می دهد که او از بسیاری دیگر از رقبای ریاست جمهوری، از جمله نیکی هیلی، جمهوری خواه کارولینای جنوبی، که در ماه فوریه وارد رقابت شد، عقب تر است. ترامپ از زمان راه اندازی کمپین انتخاباتی خود در سال گذشته به راحتی رهبری این گروه را بر عهده داشته است و ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا همواره به عنوان گزینه برتر رتبه بندی می شود.

اما اسکات با چند سلاح کلیدی در زرادخانه سیاسی خود وارد مسابقه می شود.

اسکات در میان همسالان خود بسیار محبوب است و او آماده است تا در مسابقه بر روی سکوی پرشی از تاییدیه های برجسته بپرد. سناتور مایک راندز، RS.D.، هفته گذشته اولین تأیید غیر ترامپ از چرخه 2024 را هنگامی که از انتخابات قریب الوقوع اسکات حمایت کرد، ارائه کرد. به گزارش روز یکشنبه ان بی سی نیوز و سایر رسانه ها، سناتور جان تون، جمهوری خواه شماره 2 سنا و سناتور دیگر از داکوتای جنوبی نیز از اسکات حمایت می کند.

تون قبل از اینکه اسکات روی صحنه برود به جمعیت در شمال چارلستون گفت: “تیم اسکات معامله واقعی است و او رئیس جمهور بزرگ ایالات متحده خواهد شد.”

من در مورد شما نمی دانم، اما فکر می کنم کشور ما آماده است تا دوباره الهام بگیرد.

اسکات همچنین نسبت به بسیاری از رقبای خود از مزیت مالی برخوردار است: کمپین در انتظار او نزدیک به 22 میلیون دلار پول نقد در پایان ماه مارس داشت. این سناتور در حال حاضر این پول را برای خرید آگهی 6 میلیون دلاری برای پخش برنامه های تلویزیونی و رادیویی در آیووا و نیوهمپشایر صرف می کند. این تبلیغات قرار است از چهارشنبه پخش شود، همزمان با سفر اسکات به این دو ایالت برای اولین سفر مهم خود به عنوان نامزد اعلام شده ریاست جمهوری.

حضور سیاسی و پیام‌های اسکات، که از مضامین وحدت و خوش‌بینی حمایت می‌کند، نیز کاملاً در تضاد با رویکرد لفاظی شدید و قطبی‌کننده‌ای است که توسط بسیاری از سایر حوزه‌های جمهوری‌خواه انجام می‌شود. اولین مناظره اولیه حزب جمهوری خواه برای ماه اوت در نظر گرفته شده است.

اسکات خطاب به جمعیت گفت: «حزب و ملت ما در یک زمان برای انتخاب ایستاده اند. “قربانی یا پیروزی؟ گلایه یا بزرگی؟ آزادی و امید و فرصت را انتخاب می کنم.”

هنگامی که او سخنرانی خود را پایان داد، اسکات از سخنان آماده شده خود کنار رفت و به میان جمعیت رفت. “این نمی تواند یک کمپین ریاست جمهوری دیگر باشد. ما برای آن وقت نداریم. ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که نه فقط دوستان و پایگاه ما را متقاعد کند.”

او افزود: «ما باید نسبت به افرادی که با ما موافق نیستند دلسوزی داشته باشیم.

شروع کمپین انتخاباتی که مدت ها مورد انتظار بود، سه روز پس از آن بود که اسکات اسنادی را به کمیسیون انتخابات فدرال برای تعیین یک کمیته اصلی برای پیشنهاد ریاست جمهوری ارائه کرد. او ماه گذشته یک کمیته اکتشافی برای پیشنهاد کاخ سفید راه اندازی کرده بود و سفرهای مکرری به ایالت های اصلی اصلی داشته است.

انتظار می رود دیسانتیس اواخر این هفته نامزدی خود را اعلام کند. ترامپ با فرماندار فلوریدا به‌عنوان رقیب اصلی‌اش رفتار می‌کند و عملاً بقیه میدان‌های حزب جمهوری‌خواه را نادیده می‌گیرد، زیرا او متحد سابق خود را با حملات مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

این تاکتیک ممکن است در کوتاه مدت نتیجه دهد، زیرا نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که دیسانتیس کاهش می یابد در حالی که ترامپ برتری خود را افزایش می دهد. اما مرحله اولیه در مراحل اولیه خود باقی مانده است و انتظار می رود رقبای بیشتری از جمله مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق در هفته های آینده به آن بپیوندند.

ترامپ همچنین با چندین مشکل اساسی حقوقی مواجه است. رئیس‌جمهور سابق ماه گذشته به اتهام جعل سوابق تجاری در رابطه با پرداخت‌های پولی که قبل از انتخابات ۲۰۱۶ انجام شده بود، بی‌گناه شد، دعوای که تازه شروع شده است. او همچنین با قرار گرفتن در معرض قابل توجهی از تحقیقات مداخله در انتخابات توسط دادستان منطقه فولتون و تحقیقات بازرس ویژه فدرال، از جمله تهدیدات دیگر، مواجه است.