توییتر برچسب‌های حساب‌های مرتبط با دولت را حذف می‌کند

حساب رسمی توییتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بر روی صفحه نمایش تلفن همراه که برای تصویر تصویری عکس گرفته شده است، نمایش داده می شود. کراکوف، لهستان در 30 ژانویه 2023.

بیاتا زورزل | نورعکس | گتی ایماژ

توییتر متعلق به ایلان ماسک بی سر و صدا برچسب‌هایی را که حساب‌های دولتی و دولتی را برای مقامات و رسانه‌ها شناسایی می‌کرد، از جمله نام‌گذاری‌هایی که برای شناسایی حساب کاربری جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن به‌کار رفته بود، کنار گذاشت.

این به روز رسانی یک روز پس از آن منتشر شد که این شرکت کاربران تایید شده قدیمی را از تیک آبی خود پاک کرد و این نگرانی را ایجاد کرد که اطلاعات نادرست به راحتی در سایت منتشر شود.

از صبح روز جمعه، حساب های شخصی و رسمی رئیس جمهور ایالات متحده، بانوی اول جیل بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس، دیگر برچسبی را نشان ندادند که آنها را به عنوان مقامات دولتی معرفی کند.

همچنین برچسب‌ها از رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران وابسته به روسیه و چین، از جمله حساب رسمی رئیس‌جمهور روسیه که از زمان حمله این کشور به اوکراین در سال گذشته استفاده نشده است، حذف شد.

برچسب ها هم برای مقامات دولتی و هم رسانه های وابسته به دولت بود معرفی کرد در سال 2020 به عنوان بخشی از تلاش برای محافظت از گفتمان سیاسی در پلت فرم.

تغییر روز جمعه همچنین شاهد حذف برچسب های بحث برانگیز بود که در اوایل این ماه به حساب های رسانه ای اضافه شد.

توییتر ماسک حساب های چندین رسانه از جمله NPR، بی بی سی و شرکت پخش کانادایی را به عنوان “وابسته به ایالت” علامت گذاری کرده بود. این نامگذاری باعث نگرانی مدیران و خبرنگاران در این رسانه ها شد.

در پاسخ به این برچسب‌ها، NPR اعلام کرد استفاده از توییتر را در مقام رسمی برای انتشار گزارش متوقف خواهد کرد.

بودجه بی‌بی‌سی با مجوز تلویزیونی تحمیلی ملی تامین می‌شود، اما با تعریف مرسوم «رسانه‌های وابسته به دولت» مطابقت ندارد. این نام معمولاً برای رسانه هایی مانند روسیه تودی که بودجه را از دولت روسیه دریافت می کند و توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده به عنوان یک رسانه تبلیغاتی توصیف شده است، اختصاص دارد.