تولید کنندگان روغن SMIC و تولید کننده روغن CNOOC در فهرست سیاه پنتاگون قرار دارد

نمای هوایی ساختمان پنتاگون که در 24 سپتامبر 2017 عکس گرفته شده است.

بیل کلارک | گروه تماس CQ-Roll | گتی ایماژ

واشنگتن – پنتاگون در بیانیه عصرانه گفت ، بزرگترین تولید کننده تراشه و تولید کننده نفت و گاز دریایی در چین روز پنجشنبه به لیست سیاه شرکت های نظامی ادعایی چینی اضافه شد.

وزارت دفاع در مجموع چهار شرکت را تحت مالکیت یا کنترل ارتش آزادیبخش خلق تعیین کرد.

  • Semiconductor Manufacturing International Corp.
  • شرکت ملی نفت دریایی چین.
  • شرکت ساخت و ساز چین
  • شرکت مشاور مهندسی بین المللی چین

چهار شرکت دیگر که روز پنجشنبه اضافه شدند تعداد کل شرکت های در لیست سیاه را به 35 شرکت می رساند.

مدتهاست که مقامات آمریکایی شکایت دارند که شرکتهای چینی به جمهوری خلق چین نگاه می کنند و از طرف ارتش آزادیبخش خلق اطلاعات حساس را جمع آوری می کنند. حزب کمونیست چین قبلاً گفته بود که جاسوسی صنعتی انجام نمی دهد.

سفارت چین در واشنگتن بلافاصله به درخواست CNBC برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این اقدام به احتمال زیاد تنش بین دو اقتصاد بزرگ جهان را تشدید می کند و به لیست مهمترین مسائل ژئوپلیتیکی منتظر رئیس جمهور منتخب جو بایدن می افزاید.

در ماه سپتامبر ، پنتاگون گفت که در حال بحث و گفتگو در مورد اینکه آیا SMIC باید به فهرست نهادهای وزارت بازرگانی اضافه شود ، که اساساً این شرکت ها را از دریافت کالاهای خاص ساخت ایالات متحده محدود می کند.

بیشتر بخوانید: تحریم های ایالات متحده علیه تولیدكننده تراشه SMIC در قلب بلند پروازی های فن آوری چین قرار گرفت

در همان ماه ، وزارت بازرگانی آمریكا به برخی از شركتها اطلاع داد كه قبل از تأمین كالا و خدمات به SMIC پس از اینكه “خطر غیرقابل قبولی” وجود دارد كه می تواند از تجهیزات تهیه شده برای اهداف نظامی استفاده كند ، مجوز لازم را برای دریافت مجوز دریافت كنند. SMIC وابستگی زیادی به تأمین کنندگان آمریکایی دارد.

SMIC به عنوان یک بازیگر اصلی در تلاش چین برای تقویت صنعت نیمه هادی داخلی خود دیده می شود ، جاه طلبی که با جنگ تجاری ایالات متحده و چین تسریع شد. اعمال کنترل صادرات بر SMIC می تواند شرکت های آمریکایی را که فناوری تولید تراشه را به تولید کنندگان چین می فروشند ، تحت تأثیر قرار دهد.