تلفن های بریتانیایی ممکن است به دلیل استفاده از چرخ دنده هواوی 10٪ از درآمد را جریمه کنند

در این تصویر تصویربرداری گرفته شده در تاریخ 29 ژانویه 2020 ، یک تلفن هوشمند با آرم شبکه Huawei و 5G روی مادربرد PC مشاهده شده است.

دادو روویچ | رویترز

لندندرصورتیکه قانون جدید که روز سه شنبه در پارلمان اعلام شد ، تلفنهای بریتانیا در صورت عدم تقویت تدابیر امنیتی در شبکه های خود ، ممکن است با جریمه های زیادی روبرو شوند.

لایحه پیشنهادی امنیت ارتباطات از راه دور برای بهبود امنیت در شبکه های 5G و فیبر کامل انگلستان طراحی شده است. بر اساس این لایحه ، اپراتورهای شبکه باید اطمینان حاصل کنند که تجهیزات و نرم افزار مورد استفاده در سایت های دکل تلفن و مراکز تلفن از استانداردهای خاصی برخوردار است.

وزارت فرهنگ ، رسانه و ورزش در بیانیه ای گفت: “این گام مهمی برای محافظت از انگلستان در برابر فعالیت های خصمانه سایبری توسط بازیگران یا مجرمان دولتی خواهد بود.” “طی دو سال گذشته دولت طیف وسیعی از حملات سایبری را به روسیه و چین و همچنین کره شمالی و بازیگران ایرانی نسبت داده است.”

در صورت تصویب این لایحه ، دولت اعلام کرد در صورت عدم رعایت قوانین ، شرکتهای مخابراتی را مجاز به جریمه حداکثر 10٪ گردش مالی یا 100000 پوند (133،000 دلار) در روز می کند.

وزیر دیجیتال الیور داودن گفت این لایحه “به انگلیس یکی از سخت ترین رژیم های امنیتی مخابرات در جهان را می دهد و به ما اجازه می دهد اقدامات لازم برای محافظت از شبکه های خود را انجام دهیم.”

قابل توجه است که این لایحه به دولت این قدرت را می دهد تا اپراتورها را در صورت استفاده از تجهیزات Huawei در شبکه های 5G کشور جریمه کند.

در ماه ژوئیه ، دولت اعلام کرد که شرکت های حمل و نقل قادر به خرید تجهیزات ساخته شده توسط غول فناوری چینی از اواخر سال 2020 نیستند و آنها باید تا سال 2027 تجهیزات هوآوی موجود را از شبکه خود خارج کنند.

Huawei انکار می کند که تجهیزات آن خطری در امنیت ملی برای انگلیس یا هر کشور دیگری است.

ویکتور ژانگ ، معاون رئیس جمهور هواوی در بیانیه ای گفت: “این نا امید کننده است که دولت به دنبال حذف هوآوی از 5G است.”

ژانگ اضافه کرد: “این تصمیم انگیزه سیاسی دارد و بر اساس ارزیابی عادلانه خطرات نیست. منافع هیچ کس را تامین نمی کند زیرا انگلیس را به سمت آهسته دیجیتال سوق داده و دستورالعمل های سطح بندی دولت را به خطر می اندازد.”