تقاضای وام مسکن با بازگشت نرخ ها به بیش از 7٪ کاهش می یابد

پیمانکاران در روز پنج‌شنبه، 31 مارس 2022، بر روی صفحات بتنی در سیلو در ساند کریک توسط جوامع قرن در آنتیوک، کالیفرنیا، کار می‌کنند.

دیوید پل موریس | بلومبرگ | گتی ایماژ

به گزارش وام مسکن نیوز دیلی، میانگین نرخ وام مسکن ثابت 30 ساله در روز سه شنبه از 7 درصد گذشت. این بالاترین سطح از اوایل ماه مارس است.

نرخ ها به دلیل ترکیبی از نگرانی های سرمایه گذاران افزایش یافته است. اول، عدم اطمینان در مورد اینکه فدرال رزرو با توجه به اقتصاد هنوز قوی چه خواهد کرد با نرخ بهره. دوم، نبرد بر سر افزایش سقف بدهی و احتمال نکول آمریکا.

هر دوی آنها در هفته گذشته با کاهش تقاضای وام مسکن، نرخ های خود را افزایش داده بودند. بر اساس شاخص فصلی تعدیل شده انجمن بانکداران وام مسکن، حجم کل درخواست های وام مسکن در هفته گذشته 4.6 درصد در مقایسه با هفته قبل کاهش یافت.

بر اساس گزارش MBA، هفته گذشته، متوسط ​​نرخ سود قراردادی هفتگی برای وام‌های مسکن 30 ساله با نرخ ثابت با مانده وام مطابق (726200 دلار یا کمتر) به 6.69 درصد برای وام‌هایی با 20 درصد پیش پرداخت افزایش یافت. این نرخ در همان هفته یک سال قبل 5.46 درصد بود.

درخواست های وام مسکن برای خرید خانه در هفته 4 درصد کاهش یافت و نسبت به هفته مشابه سال قبل 30 درصد کاهش یافت.

جوئل کان، معاون رئیس جمهور و معاون اقتصاددان ارشد MBA گفت: از آنجایی که نرخ ها بسیار نوسان بوده و موجودی برای فروش هنوز کمیاب است، ما هنوز شاهد رشد پایدار در برنامه های خرید نیستیم.

تقاضا برای تامین مالی مجدد وام مسکن نسبت به هفته قبل 5 درصد کاهش یافته و نسبت به هفته مشابه یک سال قبل 44 درصد کاهش یافته است. این پایین ترین سطح در دو ماه گذشته است. نه تنها تعداد بسیار کمی از وام گیرندگان وجود دارند که می توانند از یک ریفاینانس منتفع شوند، با توجه به اینکه نرخ ها در سال گذشته بسیار پایین تر بود، بلکه بانک ها نیز به دلیل ورشکستگی های اخیر بانک ها، وام دهی را سخت تر می کنند.

حتی اگر بحران بدهی قبل از نکول حل شود، نرخ ها دلیل زیادی برای کاهش قابل توجهی در این مدت ندارند.

متیو گراهام، مدیر عملیاتی Mortgage News Daily می‌نویسد: «به بهبود تدریجی احساسات بانکی، داده‌های اقتصادی متفاوت اما انعطاف‌پذیر، و فدرال رزرو که در یادآوری‌های خود در مورد شعار «بالاتر برای طولانی‌تر» خود ثابت قدم بوده است، اعتبار می‌بخشد.