ترامپ مایکل فلین ، مشاور سابق امنیت ملی را عفو می کند

رئیس جمهور دونالد ترامپ روز چهارشنبه گفت که وی مایکل فلین ، اولین مشاور امنیت ملی خود را که سه سال پیش به جرم دروغگویی به مأموران اف بی آی گناهکار کرد ، عفو کرد.

این بخشش قبل از آن بود كه قاضی دادخواست وزارت دادگستری آمریكا را به رد پرونده و لغو ادعای جرم فلین به دلیل اظهارات دروغ به مأموران درباره ماهیت گفتگوهایش با سفیر روسیه در آمریكا پس از انتخاب ترامپ در سال 2016 صادر كند. .

“افتخار بزرگ من است که اعلام کنم بخاطر بخشودگی کامل به ژنرال مایکل تی. فلین اعطا شده است. تبریک می گویم به GenFlynn و خانواده شگفت انگیز او ، من می دانم که شما اکنون یک شکرگذاری واقعا خارق العاده خواهید داشت!

ترامپ بارها و بارها گفته است که در نظر دارد در این پرونده به ستوان جنرال بازنشسته ارتش بخشوده شود.

و گمانه زنی های گسترده ای مبنی بر اینکه ترامپ در هفته های آخر حضور خود در کاخ سفید پس از پیش بینی جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ، بخشش های دیگری نیز صادر خواهد کرد.

ترامپ از پذیرفتن انتخابات امتناع ورزیده است ، اما شانس کمی برای لغو پیروزی بایدن از طریق چالش های قانونی برای آرا و یا بازشماری آرا popular مردم در ایالت داشته است.

سخنگوی تیم انتقالی بایدن بلافاصله به درخواست نظر CNBC در مورد بخشش پاسخ نداد.

کمتر از دو ساعت قبل از اعلامیه ترامپ ، فلین آیه ای از کتاب مقدس را توییت کرده بود که در نسخه King James آمده است: “و آنها علیه تو خواهند جنگید ؛ اما آنها بر شما پیروز نخواهند شد ، زیرا من با تو هستم ، خداوند می گوید ، تو را تحویل بده. “

سیدنی پاول ، وکیل مدافع فلین اخیراً به قاضی امت سالیوان ، که پرونده را اداره کرده بود ، گفت که او مستقیماً با ترامپ درباره “وضعیت کلی” دادرسی صحبت کرده است. “

پاول همچنین گفت که وی در ادامه تلاش های خود برای لغو پرونده وی ، از ترامپ خواسته است “مورد عفو قرار ندهد”.

پاول روز چهارشنبه در بیانیه ای به CNBC گفت: “بخشش مایکل فلین فقط به عهده رئیس جمهور است ، اما با توجه به فسادی که در دستگاه قضایی و چندین اداره دولتی اعدام شده علیه ژنرال فلین شاهد بوده ایم ، این آزار و اذیت باید پایان یابد.”

“FBI و [Department of Justice] بیش از 15 سال یک خجالت ملی بوده است “، پاول گفت.

“این امید من بود که بخواهم سیستم قضایی ما را برای تبرئه یک انسان بی گناه کار کند – همانطور که چپ ها می خواستند کسی غیر از ترامپ یا مایکل فلین باشد ، اما کافی است. این بیمار است. به وضوح قاضی سالیوان بازی می کند یک بازی سیاسی شیطانی با زندگی و خانواده یک مرد خوب. “

نماینده مردم آدام شیف ، D-Calif ، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ، ترامپ را در یک پست توئیتری مبنی بر بخشش ، مورد انتقاد قرار داد.

شیف گفت: “دونالد ترامپ بارها از قدرت عفو برای پاداش دادن به دوستان و محافظت از کسانی که برای او پوشیده اند سو ab استفاده کرده است.” “این بار او مایکل فلین را که دروغ گفت تا معاملات خود با روسها را پنهان کند ، عفو می کند.”

“تعجبی ندارد که ترامپ با ورود خود بیرون برود – تا آخر کج.”

فلین در تاریخ 1 دسامبر 2017 به جرم خود اعتراف کرد و به عنوان بخشی از ادعای خود موافقت کرد که با تحقیق درباره روبرت مولر ، مدیر سابق FBI که به عنوان مشاور ویژه ای برای بررسی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 منصوب شد ، همکاری کند.

اما از سال گذشته ، وکلای فلین با ادعای رفتار نامناسب توسط دادستان های فدرال ، تلاش کرده اند که این ادعای گناه را پس دهند.

وزارت دادگستری در اوایل سال جاری درخواست خود را برای رد این پرونده ارائه داد.

اما سالیوان از امضای اخراج امتناع ورزید ، و در عوض یک وکیل خارج از منصوب کرد تا به او استدلال کند علیه درخواست وزارت دادگستری.

فلین از اقدامات سالیوان تجدیدنظر كرد و یك هیأت 3 قاضی در دادگاه تجدیدنظر آمریكا برای بخش ناحیه كلمبیا با وی موافقت كرد كه پرونده باید منتفی شود.

اما سالیوان سپس از صف کامل قضات در آن دادگاه تجدیدنظر خواست که در آن تصمیم تجدید نظر کنند ، که آنها انجام دادند ، آن را لغو کردند ، و دوباره به قاضی دادگاه ارسال کردند.

– گزارش اضافی توسط کریستینا ویلکی

این یک خبر فوری است. برای به روزرسانی دوباره بررسی کنید.